Hvis man vil demonstrere så fint. Men man kommer ikke udenom, at reformer i en og anden grad er nødvendigt, så gamle mennesker som undertegnede, ikke scorer kassen på bekostningen af de unge, som allerede har det hårdt nok.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 Hvis man skal stifte et parti hver gang at man er utilfreds med regeringen vil vi få en folketingssammensætning alla den vi fik efter Jordskredsvalget i 1973, og det var jo ikke ligefrem den mest stabile eller innovative regering der kom ud af det. Derudover vil der samtidig være et hav af partier på stemmesedlen som stiller op med så dårlig baggrund og vælgerpotentiale, at de vil ligne Minoritetspartiet som var dødsdømt fra starten.
#8 Demonstrationerne er sat til at starte kl. 16.00 netop for at udgå pjækkeri.
#11 Ja, de har nævnt demonstrationerne i både radio- og TV-avis. Både TV2 og DR har journalister rundt om i landet hvor demonstrationerne skal foregå.
#12 Jeg er enig i, at der er brug for reformer, men de reformer skal ramme de rigtige steder. Hvis folk er udslidte skal de da have mulighed for at komme på efterløn, men efterlønnen skal ikke bruges af folk, som ikke er udslidte, men dom blot ikke gider at arbejde længere end til de bliver 60. Efterlønsalderen bør som sådan ikke sættes op, men der bør retttes så det kun er de udslidte der har muligheden for at få det. Der er flere ganske gode ideer til hvordan dette problem kan løses, og ideerne kommer bl.a. fra fagforbundene, som er initiativtagere til demonstrationerne. Ligeledes skal unge ikke straffes økonomisk, hvis de skifter uddannelse. Jeg kan godt acceptere, at man fjerner det såkaldte fjumreår, men man skal ikke lave et system, som straffer dem der skifter uddannelse, hvilket der også er lagt op til.
Demonstrationer kan være meget magtfulde, tænk bare på Rødstrømperne der i sin tid fik indført fri abort osv. på trods af, at de kun var en græsrodsbevægelse.
Til sidst vil jeg lige nævne, at dagens demonstration er tilrettelagt af landets fagforbund og af de ungdomspolitiske organisationer på hele venstrefløjen, hvilket betyder at alle politikkerne, men især politikkerne på venstrafløjen hører efter budskabet inden de går rigtig igang med velfærdsforhandlingerne. Det kan også ses, at politikkerne allerede hører efter når det ses hvilke kursskifte flere af partierne pludselig har taget inden for dagpenge området.
Hvad enten man deltager i demonstrationerne, så vil jeg foreslå at man kigger på www.17maj.org for at få lidt flere oplysninger.
De skal jo også lige have tid til at male bannere osv. Det er jo ikke noget man kunne have gjort i går aftes... Har aldrig helt forstået det med at blive væk fra undervisningen for at demonstrere for at man skal kunne lære mere?! Tossede unger...
Desuden mener jeg, at mange af dem der deltager i demonstrationen idag, er de samme folk som er får nedskæringer i velfærden (bare det ikke går ud over dem selv). Man ser jo ikke specielt mange demonstrationer imod fattigdom i Afrika eller imod Aids i Afrika.
Dem som deltager i demonstrationer er egoistiske, selv om de ikke selv mener det.
Og for at tage det med SU, som et eksempel. Så har vi i Danmark en af de allerhøjeste satser i forhold til andre lande (hvis ikke den højeste). I nogle lande har de sågar ikke noget der hedder SU, og selvom der bliver et flertal i folketinget (som det ikke ser ud til, da DF vil stemme imod) for velfærdsreformerne, så vil vi i stedet have en af de højeste satser.
Det er fint nok at folk vil demonstrere, hvis bare det foregår på en fredelig måde. Jeg mener ikke det at demonstrere er udemokratisk. Dog må vi håbe, at folketinget ikke giver efter for demonstrationer (hvilket jeg heller ikke kan forestille mig at de gør), får så kan man jo demonstrere hver gang man er utilfreds med noget.
Og lad os nu huske, at det ikke kun er regeringen der er med til at forme disse velfærdsreformer. SÅ vidt jeg kan huske, har både Soc. Dem. og Det Radikale Venstre også været ude med nogle forslag på velfærdsreformer.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#13 Og nu nævner du, at det er venstrefløjspartierne der også er med i det. Det undrer mig nu ikke. Det støtter altid dem som ingenting gider at lave, men som ønsker at staten skal betale deres løn, altså resten af befolkningen.
Desuden så kan det jo blive nødvendigt, at sende efterlønsalderen op, hvis vi bliver flere ældre i samfundet. Det er trods alt samfundsstrukturerne der bestemmer sådanne ting.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Men ellers synes jeg, at de skal have lov til at demonstrere -det er jo et frit land. Nu har jeg selv fødselsdag i dag, så kan man jo fejre den i stedet.... :D
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
#16 - Præcis. Venstrefløjen (især den ydre) tror bare at de kan lukrere på det vi andre tager på arbejde for, nemlig at tjene føden ind. Så kan de sidde og ryge hash, og ikke behøve at lave noget. Det gider jeg sku ikke betale til. Hvis man vil have det godt, må man sku også spytte i kassen for at få det.
Man kan så synes at Claus Hjort ikke har en kæft føling på hvad det vil sige at arbejde med de laveste matchkategorier. (som jeg mener) Han skulle udskiftes. (Det er en af mine eneste anker ved regeringen.) Manden er uduelig, og skulle prøve en månede som socialrådgiver. Ikke at jeg dog tror det ville ændre hans mening.
Jeg tror vi som danskere, har været alt for forvente med tilskud og penge i hovede og røv. Når det så bliver nødvendigt at stramme op, for at få det hele til at løbe rundt, så bliver folk sure. Det er det samme vi ser gang på gang: Der kommer en venstrefløjsregering og bruger alle pengene, og så må højrefløjen komme bagefter og rydde op. Det sker sikkert også næste gang. Det er underligt at folk ikke kan fatte, at man ikke kan blæse og have mel i munden. Hvis vi holdte en højrefløjsregering i nogen flere år, tror jeg at dette lands økonomi ville komme til at se meget bedre ud.
Demonstrer da for det, istedet for bare at ville ha og ha og ha. Det er der sku ikke penge til i længden. De der ikke får nok i SU, må finde sig et studiejob ved siden af. Det er der mange der gør, og så har de nemlig råd til DVDer og så videre. Jeg vil ikke betale for den slags! For det er mine penge for hårdt tjent til.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#11 DarkLight 19 år siden
#12 filmz-Bruce 19 år siden
#13 Verbal 19 år siden
#3 Jeg er helt og aldeles enig.
#8 Demonstrationerne er sat til at starte kl. 16.00 netop for at udgå pjækkeri.
#11 Ja, de har nævnt demonstrationerne i både radio- og TV-avis. Både TV2 og DR har journalister rundt om i landet hvor demonstrationerne skal foregå.
#12 Jeg er enig i, at der er brug for reformer, men de reformer skal ramme de rigtige steder.
Hvis folk er udslidte skal de da have mulighed for at komme på efterløn, men efterlønnen skal ikke bruges af folk, som ikke er udslidte, men dom blot ikke gider at arbejde længere end til de bliver 60. Efterlønsalderen bør som sådan ikke sættes op, men der bør retttes så det kun er de udslidte der har muligheden for at få det. Der er flere ganske gode ideer til hvordan dette problem kan løses, og ideerne kommer bl.a. fra fagforbundene, som er initiativtagere til demonstrationerne.
Ligeledes skal unge ikke straffes økonomisk, hvis de skifter uddannelse. Jeg kan godt acceptere, at man fjerner det såkaldte fjumreår, men man skal ikke lave et system, som straffer dem der skifter uddannelse, hvilket der også er lagt op til.
Demonstrationer kan være meget magtfulde, tænk bare på Rødstrømperne der i sin tid fik indført fri abort osv. på trods af, at de kun var en græsrodsbevægelse.
Til sidst vil jeg lige nævne, at dagens demonstration er tilrettelagt af landets fagforbund og af de ungdomspolitiske organisationer på hele venstrefløjen, hvilket betyder at alle politikkerne, men især politikkerne på venstrafløjen hører efter budskabet inden de går rigtig igang med velfærdsforhandlingerne. Det kan også ses, at politikkerne allerede hører efter når det ses hvilke kursskifte flere af partierne pludselig har taget inden for dagpenge området.
Hvad enten man deltager i demonstrationerne, så vil jeg foreslå at man kigger på www.17maj.org for at få lidt flere oplysninger.
Don't underestimate the power of the people.
#14 McPeter 19 år siden
http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=454107
De skal jo også lige have tid til at male bannere osv. Det er jo ikke noget man kunne have gjort i går aftes... Har aldrig helt forstået det med at blive væk fra undervisningen for at demonstrere for at man skal kunne lære mere?! Tossede unger...
#15 filmz-jonasgr 19 år siden
Desuden mener jeg, at mange af dem der deltager i demonstrationen idag, er de samme folk som er får nedskæringer i velfærden (bare det ikke går ud over dem selv). Man ser jo ikke specielt mange demonstrationer imod fattigdom i Afrika eller imod Aids i Afrika.
Dem som deltager i demonstrationer er egoistiske, selv om de ikke selv mener det.
Og for at tage det med SU, som et eksempel. Så har vi i Danmark en af de allerhøjeste satser i forhold til andre lande (hvis ikke den højeste). I nogle lande har de sågar ikke noget der hedder SU, og selvom der bliver et flertal i folketinget (som det ikke ser ud til, da DF vil stemme imod) for velfærdsreformerne, så vil vi i stedet have en af de højeste satser.
Det er fint nok at folk vil demonstrere, hvis bare det foregår på en fredelig måde. Jeg mener ikke det at demonstrere er udemokratisk.
Dog må vi håbe, at folketinget ikke giver efter for demonstrationer (hvilket jeg heller ikke kan forestille mig at de gør), får så kan man jo demonstrere hver gang man er utilfreds med noget.
Og lad os nu huske, at det ikke kun er regeringen der er med til at forme disse velfærdsreformer. SÅ vidt jeg kan huske, har både Soc. Dem. og Det Radikale Venstre også været ude med nogle forslag på velfærdsreformer.
'Cause I'm evil"
#16 filmz-jonasgr 19 år siden
Desuden så kan det jo blive nødvendigt, at sende efterlønsalderen op, hvis vi bliver flere ældre i samfundet. Det er trods alt samfundsstrukturerne der bestemmer sådanne ting.
'Cause I'm evil"
#17 filmz-incubus 19 år siden
#18 filmz-Bruce 19 år siden
#19 filmz-incubus 19 år siden
#20 davenport 19 år siden
Man kan så synes at Claus Hjort ikke har en kæft føling på hvad det vil sige at arbejde med de laveste matchkategorier. (som jeg mener) Han skulle udskiftes. (Det er en af mine eneste anker ved regeringen.) Manden er uduelig, og skulle prøve en månede som socialrådgiver. Ikke at jeg dog tror det ville ændre hans mening.
Jeg tror vi som danskere, har været alt for forvente med tilskud og penge i hovede og røv. Når det så bliver nødvendigt at stramme op, for at få det hele til at løbe rundt, så bliver folk sure.
Det er det samme vi ser gang på gang:
Der kommer en venstrefløjsregering og bruger alle pengene, og så må højrefløjen komme bagefter og rydde op.
Det sker sikkert også næste gang.
Det er underligt at folk ikke kan fatte, at man ikke kan blæse og have mel i munden. Hvis vi holdte en højrefløjsregering i nogen flere år, tror jeg at dette lands økonomi ville komme til at se meget bedre ud.
Demonstrer da for det, istedet for bare at ville ha og ha og ha.
Det er der sku ikke penge til i længden.
De der ikke får nok i SU, må finde sig et studiejob ved siden af. Det er der mange der gør, og så har de nemlig råd til DVDer og så videre. Jeg vil ikke betale for den slags! For det er mine penge for hårdt tjent til.