Jeg kommer helt til at tænke på Thank You For Smoking nu. Folk der laver sådanne reklamer er glade for at folk ryger. De er interesserede i at folk dør af det, for det betyder jobs og penge til dem og for senatorerne betyder det betydelige donationer.
Jeg har ikke set reklamerne og der er ikke rigtig nogle reklamer der kan forarge mig (ganske få ting efterhånden). Jeg har efterhånden lært at folk vil gøre alt for at få deres budskab frem. Jeg vil dog mene at hvis det har en effekt er det nok mere af en negativ effekt som I "jeg skal fanme lære dem skal jeg. Ingen skal kalde mig dum og bestemme over mig". Der er jo ingen der gider at blive kaldt dum, hvilket mange af reklamer for diverse ting ofte gør og så bliver der handlet i trods.
Hvad folk kan forstå er penge. Det er noget folk kan forholde sig til. Det vil dog nok kræve en fælles Europæisk indsats, hvilket heller ikke er usandsynlig mhb. på de kampagner de allerede kører i Europæisk regi. Gør en pakke dobbelt så dyre.
Kan i øvrigt huske der var en læge som nægtede at lade folk ryge hos sig. Da han ikke ville se passivt til at folk prøvede at slå sig selv ihjel.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Jeg har det på samme måde som Davenport... jeg kan ikke finde ud af at ryge indendørs længere, det føles forkert, og jeg går altid udenfor og ryger. Jeg generer dermed ikke nogen med min røg, med mindre de er ligeså sarte som min kone, der kan brokke sig over at folk ryger i bilen foran os på motorvejen... hvilket jeg synes er en smule imponerende.. ,o)
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Faktum er at det ikke er ulovligt, faktum er at jeg ikke ønsker at se på en klam pulsåre på tv, mens min lille datter sidder og ser på det og siger "aiiii" og peger på fjerneren.
Man kan jo håbe på, at reklamen, eller andre fremtidige ryge-skræk scenarier, faktisk hjælper, og vil afskrække hende så meget, at hun tager et klogere valg hér i livet, end hendes far?
#26 - jeg ved ikke om det er i samme kategori men jeg bliver også irriteret når folk ryger i busstop-skuret når det regner - "udenfor" min bare, synes bare det er træls jeg bliver nødt til at stå ude i regnen mens jeg venter på min bus. :-)
#25 - jeg har en veninde der har røget bag sin kærestes ryg under hele graviditeten med tvillinger, hvilket endnu engang understreger hvor egoistiske rygere kan være. Når hun kom på besøg hos sin bedste veninde og dennes kæreste, så tillod han ikke at hun røg der. Det ville han simpelthen ikke acceptere skete i hans hjem. Nogle ville sikkert mene han skulle blande sig udenom, men jeg synes det var fedt at han sagde fra når hun var i hans hjem.
Nu skal man jo lige holde i tankerne at rygning for det meste er en afhængighed, enten fysisk eller psykisk, så at skovle det ind under "egoisme", er en kende for nemt.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Brænd i helvede hippie stat, jeg har ikke fået en skid af det kræft jeg er blevet lovet. Så meget som jeg ryger syntes efterhånden jeg har fortjent det, der må laves noget kø system, så man kan komme foran hvis man gør en indsats.
Hvis du ikke får kræft, kan du få svært ved at trække vejret når du bliver gammel, sådan døde min farfar. Men du også kun 28 år, så der er stadig en chance for du får kræft.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#21 MOVIE1000 15 år siden
#22 Highland Park 15 år siden
#23 davenport 15 år siden
#24 MOVIE1000 15 år siden
jeg kender ikke så mange rygere men en ting jeg ved er at min mor er egoist når det især gælder smøgere
men ellers har jeg ikke mødt andre egoist rygere kun min far indtil han fik kræft.
#25 filmz-jonasgr 15 år siden
Jeg har ikke set reklamerne og der er ikke rigtig nogle reklamer der kan forarge mig (ganske få ting efterhånden). Jeg har efterhånden lært at folk vil gøre alt for at få deres budskab frem. Jeg vil dog mene at hvis det har en effekt er det nok mere af en negativ effekt som I "jeg skal fanme lære dem skal jeg. Ingen skal kalde mig dum og bestemme over mig". Der er jo ingen der gider at blive kaldt dum, hvilket mange af reklamer for diverse ting ofte gør og så bliver der handlet i trods.
Hvad folk kan forstå er penge. Det er noget folk kan forholde sig til. Det vil dog nok kræve en fælles Europæisk indsats, hvilket heller ikke er usandsynlig mhb. på de kampagner de allerede kører i Europæisk regi. Gør en pakke dobbelt så dyre.
Kan i øvrigt huske der var en læge som nægtede at lade folk ryge hos sig. Da han ikke ville se passivt til at folk prøvede at slå sig selv ihjel.
'Cause I'm evil"
#26 Fynboen 15 år siden
#27 kasper0204 15 år siden
Man kan jo håbe på, at reklamen, eller andre fremtidige ryge-skræk scenarier, faktisk hjælper, og vil afskrække hende så meget, at hun tager et klogere valg hér i livet, end hendes far?
#28 McPeter 15 år siden
#25 - jeg har en veninde der har røget bag sin kærestes ryg under hele graviditeten med tvillinger, hvilket endnu engang understreger hvor egoistiske rygere kan være. Når hun kom på besøg hos sin bedste veninde og dennes kæreste, så tillod han ikke at hun røg der. Det ville han simpelthen ikke acceptere skete i hans hjem. Nogle ville sikkert mene han skulle blande sig udenom, men jeg synes det var fedt at han sagde fra når hun var i hans hjem.
#29 filmz-Utyske 15 år siden
Nu skal man jo lige holde i tankerne at rygning for det meste er en afhængighed, enten fysisk eller psykisk, så at skovle det ind under "egoisme", er en kende for nemt.
#30 Nicki52 15 år siden
Hvis du ikke får kræft, kan du få svært ved at trække vejret når du bliver gammel, sådan døde min farfar. Men du også kun 28 år, så der er stadig en chance for du får kræft.