Jeg hader røg i mit tøj. Noget af det værste er at komme hjem fra et sted og lugte røgen i tøjet og endda smagen i sin mund, uden at have snavet en frøken. Jeg er glad for, at min far stoppede i tide for 20 år siden og at min mor stoppede sidste år efter en hård operation og hosteri konstant. Nu er der ingen hosten.
På den anden side, så hader jeg ENDNU mere, når moral skal indflettes på en måde så folk skal have dårlig samvittighed over at gøre noget, der er lovligt. Fuck kampagner. Forbyd lortet, hvis det er usundt, som Chandler75 siger, men stop moralprædikenerne. Eller er det fordi pengene i statskassen er så dejlige, ligesom registreringsafgiften på biler?
På den tredie side, så hader jeg ENDNU mere, når røg nærmest skal gøres ulovligt med tilbagevirkende kraft og der skal manipuleres med ældre film, fordi folk ryger i dem.
Jeg elsker Mad Men og jeg elsker, når folk ryger i film! Hvis det ikke var for smagen, så købte jeg en pakke Lucky Strike med det samme!
Nyd denne introsekvens fra Mad Men, politisk ukorrekt og fyldt med røg. DEJLIGT!!!
Og iøvrigt en sekvens, som med al tydelighed viser, hvorfor Mad Men blot er serien. Don Drapers mimik, tale og udseende er perfekt perfekt perfekt perfekt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#29 - at ryge bag din kærestes ryg når du er gravid med tvillinger i stedet for at forsøge at gøre noget ved din afhængighed (evt. inden du forsøger at blive gravid) - det er efter min mening noget af det mest egoistiske man kan gøre - både overfor sine ufødte børn, men også overfor faren til sine børn. At skovle det ind under afhængighed er en kende for nemt. ;-)
#31 - folk skal ikke have dårlig samvittighed over at gøre noget der er lovligt - folk skal have dårlig samvittighed over at lade være med at tage hensyn. Hvis jeg sad og hældte en halv øl ned i halsen og den anden halvdel ud over ham der sad ved siden af mig så ville folk også synes jeg var en idiot - ikke fordi det er ulovligt, men bare efter sund fornuft og hensyn til andre mennesker.
Men i øvrigt meget ENIG i at de selvfølgelig ikke skal fjerne det fra ældre film. Det tror jeg nu i øvrigt heller ikke det ender med, de har da ikke ændret Trainspotting endnu. :-)
#33 Helt enig i, at rygere skal vise hensyn, når der er "ikke rygning". Og i privat regi, skal man selvfølgelig følge anvisningerne der udstikkes, af dem som bor der.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Nå ja, men nu er afhængighed jo forskellig fra person til person og vi kan sagtens blive enige om at det ikke er smart at ryge når man er gravid, men det er sgu langtfra alle der bare lige kan kaste afhængigheden fra sig.
Jeg prøvede et par gange, da jeg stoppede med at ryge og faldt i nærmest øjeblikkeligt, indtil jeg fandt motivationen, hvilket var at jeg var træt af at hoste brunt slim op på daglig basis - da den motivation var fundet, gik jeg kold tyrker fra 40 smøger om dagen, uden filter og det er snart 9 år siden.
Men indtil den motivation var tilstede, var det helt umuligt for mig at stoppe og det kan jo sagtens være det samme for andre rygere, inkl. denne person.
Vi kan sagtens blive enige om at det er dumt at ryge, hvis man er gravid, med mindre man selvfølgelig har planer om at skade børnene, men afhængighed får folk til at gøre tåbelige ting.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
#35 - det er selvfølgelig rigtig nok, men hvis man har to fostre inde i maven og stadig mangler motivation til at holde op så kan vi da også hurtigt blive enige om at der er noget galt?! Jeg kan slet, slet ikke sætte mig ind i den situation...
#37: Helt enig, men hvordan pokker kan det være, at han ikke opdagede det? Jeg har gudskelov aldrig været kæreste med en ryger, men opdager man ikke lynhurtigt den slags? Nu bliver der talt meget om egoisme vs. afhængighed, men hvad med det at være uærlig? Om man er afhængig eller ej, så kan man fandeme ikke være bekendt at lyve om den slags over for sin partner.
Det kommer jo an på hvad du mener med "noget galt" og det kan jo sagtens være at det er en helt anden slags motivation der skal til, f.eks. kræft, hjertesygdomme eller lign. En gang imellem skal vi jo have et nakkedrag af livet, for at vågne op og indse at det vi render rundt og laver, ikke er voldsomt snedigt.
Der er jo masser af mennesker der har en eller anden afhængighed, der ikke kan stoppe den afhængighed, uanset hvad der står på spil og det er jo ligegyldigt om afhængigheden er smøger, mad, øl eller det der er stærkere.
Det er slet ikke umuligt at hun blot er dum eller bare egoistisk, men det kan jo også være at der ligger noget andet til grund til det, det kan man jo kun gætte sig til.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
#39 - det kan du selvfølgelig godt have ret i. Som jeg også slutter af med, så tror jeg også bare det er fordi det er mig så ubegribeligt hvordan man ikke kan tage hensyn til sine ufødte børn og sin mand. Jeg ville føle mig SÅ røvrendt...
#31 filmz-Bruce 15 år siden
På den anden side, så hader jeg ENDNU mere, når moral skal indflettes på en måde så folk skal have dårlig samvittighed over at gøre noget, der er lovligt. Fuck kampagner. Forbyd lortet, hvis det er usundt, som Chandler75 siger, men stop moralprædikenerne. Eller er det fordi pengene i statskassen er så dejlige, ligesom registreringsafgiften på biler?
På den tredie side, så hader jeg ENDNU mere, når røg nærmest skal gøres ulovligt med tilbagevirkende kraft og der skal manipuleres med ældre film, fordi folk ryger i dem.
Jeg elsker Mad Men og jeg elsker, når folk ryger i film! Hvis det ikke var for smagen, så købte jeg en pakke Lucky Strike med det samme!
Nyd denne introsekvens fra Mad Men, politisk ukorrekt og fyldt med røg. DEJLIGT!!!
Og iøvrigt en sekvens, som med al tydelighed viser, hvorfor Mad Men blot er serien. Don Drapers mimik, tale og udseende er perfekt perfekt perfekt perfekt!
#32 McPeter 15 år siden
#33 McPeter 15 år siden
Men i øvrigt meget ENIG i at de selvfølgelig ikke skal fjerne det fra ældre film. Det tror jeg nu i øvrigt heller ikke det ender med, de har da ikke ændret Trainspotting endnu. :-)
#34 filmz-Bruce 15 år siden
#35 filmz-Utyske 15 år siden
Nå ja, men nu er afhængighed jo forskellig fra person til person og vi kan sagtens blive enige om at det ikke er smart at ryge når man er gravid, men det er sgu langtfra alle der bare lige kan kaste afhængigheden fra sig.
Jeg prøvede et par gange, da jeg stoppede med at ryge og faldt i nærmest øjeblikkeligt, indtil jeg fandt motivationen, hvilket var at jeg var træt af at hoste brunt slim op på daglig basis - da den motivation var fundet, gik jeg kold tyrker fra 40 smøger om dagen, uden filter og det er snart 9 år siden.
Men indtil den motivation var tilstede, var det helt umuligt for mig at stoppe og det kan jo sagtens være det samme for andre rygere, inkl. denne person.
Vi kan sagtens blive enige om at det er dumt at ryge, hvis man er gravid, med mindre man selvfølgelig har planer om at skade børnene, men afhængighed får folk til at gøre tåbelige ting.
#36 filmz-Bruce 15 år siden
Bl.a. købe røven fuld af film, hver måned :(
#37 McPeter 15 år siden
#38 Highland Park 15 år siden
Nu bliver der talt meget om egoisme vs. afhængighed, men hvad med det at være uærlig?
Om man er afhængig eller ej, så kan man fandeme ikke være bekendt at lyve om den slags over for sin partner.
Touché! :)
#39 filmz-Utyske 15 år siden
Det kommer jo an på hvad du mener med "noget galt" og det kan jo sagtens være at det er en helt anden slags motivation der skal til, f.eks. kræft, hjertesygdomme eller lign. En gang imellem skal vi jo have et nakkedrag af livet, for at vågne op og indse at det vi render rundt og laver, ikke er voldsomt snedigt.
Der er jo masser af mennesker der har en eller anden afhængighed, der ikke kan stoppe den afhængighed, uanset hvad der står på spil og det er jo ligegyldigt om afhængigheden er smøger, mad, øl eller det der er stærkere.
Det er slet ikke umuligt at hun blot er dum eller bare egoistisk, men det kan jo også være at der ligger noget andet til grund til det, det kan man jo kun gætte sig til.
#40 McPeter 15 år siden