Gravatar

#41 HonoDelLoce 13 år siden

HelmerJ (39) skrev:
Tanker KAN måles, når jeg får elektroder på hovedet, sker der INTET.

Ikke alle har en lige stærk processor ! ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#42 Slettet Bruger [3482849591] 13 år siden

HonoDelLoce (36) skrev:
Det er simpelthen også det dummeste jeg nogensinde har hørt om, hele denne stamcelle-debat! Vi har her med en forskning at gøre, som kan kurere nærmest alle sygdomme i verden, og så skal den holdes tilbage af nogle religiøse fæhoveder, der mener, det er at lege gud!

Just præcis, det er idiotisk på mange niveauer, at det dårligt kan beskrives med ord.

HelmerJ (37) skrev:
#34Du glemmer også en anden vigtig spille på banen, patenter.

Helt enig, vi er også ret gode til at lovgive på en måde, der spænder ben for udviklingen.
Gravatar

#43 BN 13 år siden

HonoDelLoce (38) skrev:
Så bedes du venligst vise mig, hvordan du er kommet frem til, at det er et fact, at tanker ikke kan måles

Jamen, i dit næste indlæg præsenterer du da bare lige beviset på, at en computer eller maskine f.eks. kan se de samme hukommelsesbilleder som et menneske ser oppe i sit hoved og nøjagtigt ord for ord aflæse dets tanker, ligesom hvis vedkommende sagde det hele højt. Hvis du kan det, så vil jeg ikke længere betragte det som som et faktum, at tanker ikke kan aflæses i den forstand som jeg har nævnt i mine tidligere indlæg.

Hvis ikke, så henholder jeg mig til min slutreplik til dig i #35.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#44 Lord Beef Jerky 13 år siden

#43 En hurtigt google søgning gav mig denne:

http://www.telegraph.co.uk/technology/news/7957664...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#45 HonoDelLoce 13 år siden

#43 - sødt indlæg, men også utroligt dumt, da min argumentering går på, at det bliver muligt i fremtiden. Det kan ikke underbygges af beviser, men argumenteres for, baseret på teknologisk udvikling og eksisterende viden om området.

Det er som at diskutere politik med min kæreste det her. "Jamen, min mor har altid stemt Socialdemokratisk, så det gør jeg også"...

Held og lykke med din overbevisning, dude.. Jeg gider end ikke at diskutere det med dig mere.. Du har endnu ikke kommet med et eneste brugbart argument.. Mojn !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#46 Lord Beef Jerky 13 år siden

Nå, så blev man sur...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#47 Patriarch 13 år siden

Man kan faktisk allerede nu afkode tanker og få dem i billedeform. Det er på et meget, meget primitivt stadie... men vejen er lagt.

Der er intet magisk ved hjernen. Det er udelukkende et spørgsmål om viden og computerkraft - og begge dele er hastigt voksende. Når først du helt forstår det, så vil implikationerne blive helt klare.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#48 HonoDelLoce 13 år siden

Lord Beef Jerky (46) skrev:
Nå, så blev man sur...

Nej, overhovedet ikke.. Men man skal vælge sine kampe, og at kæmpe mod en, der ikke baserer sin argumentation på andet end sin egen overbevisning er bare for dumt.. :)
Gravatar

#49 Slettet Bruger [3482849591] 13 år siden

BN (35) skrev:
Min holdning angående muligt og umuligt handlede om FYSISKE grænser, ikke moralske. Det kan da godt være, nogle mennesker (herunder forskere) sætter grænser for andre eller sig selv; det er ikke noget jeg blander mig i. Det må vel være politikernes opgave at lovgive om forbudt og ikke-forbudt, når det gælder forskning.

Og pointen er, at de fysiske grænser ændrer sig konstant, i takt med at vi lærer.

Det er selvfølgelig kun min personlige holdning, men jeg har bestemt ikke lyst til at lægge sådanne beslutninger i hænderne på andre mennesker, fuldstændigt ukritisk.
Gravatar

#50 Lord Beef Jerky 13 år siden

#48 Jeg tager gerne alle kampe! Især en som denne som bør være til at "vinde".

Skriv ny kommentar: