Gravatar

#51 BN 13 år siden

HonoDelLoce (45) skrev:
#43 - sødt indlæg, men også utroligt dumt, da min argumentering går på, at det bliver muligt i fremtiden.

Så skulle du nok ikke have udtrykt dig i nutidsform, for det giver jo dine ord en helt anden mening.

Og lad nu være med at blive sur, bare fordi jeg ikke er enig med dig.

HonoDelLoce (48) skrev:
at kæmpe mod en, der ikke baserer sin argumentation på andet end sin egen overbevisning er bare for dumt.. :)

Øhh, eftersom det jeg hele tiden har talt om, ikke er muligt, baserer du jo altså også selv din argumentation på din overbevisning.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#52 HonoDelLoce 13 år siden

Patriarch (47) skrev:
Man kan faktisk allerede nu afkode tanker og få dem i billedeform. Det er på et meget, meget primitivt statdie... men vejen er lagt.

Yup - og faktisk er de kommet lidt omvendt til det.. Nogle forskere ville lave syntetiske øjne, der kunne give blinde synet igen, og i deres forskning faldt de over, hvordan hjernen afkoder billeder. Det vendte de så om. Jeg så i et program, hvordan en person skulle tænke på først former (trekanter, firkanter og cirkler) og så afkodede en computer dem og viste formen på skærmen. Dernæst prøvede de med forskellige frugter. Og kan ikke huske det præcise antal forsøg, de lavede, men kan huske, at det var over 90% rigtige, computeren aflæste..

Lord Beef Jerky (50) skrev:
#48 Jeg tager gerne alle kampe! Især en som denne som bør være til at "vinde".

Ja, hvis man havde en fornuftig debat ville den være nem at vinde :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#53 BN 13 år siden

HonoDelLoce (52) skrev:
Ja, hvis man havde en fornuftig debat ville den være nem at vinde :)

Tak for kaffe! Jeg er smuttet.
Gravatar

#54 Lord Beef Jerky 13 år siden

Nå, så blev man sur...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#55 BN 13 år siden

Lord Beef Jerky (54) skrev:
Nå, så blev man sur...

Næh, egentlig ikke. Men når folk begynder at betvivle éns fornuft, så er der ikke nogen grund til at fortsætte.

Vi er alle fornuftige og intelligente mennesker her i tråden. Det er fair nok at udtrykke uenighed og også at give udtryk for, at man synes, at et bestemt synspunkt er naivt eller forkert. Men når relativt harmløse, omend ganske unødvendige udtryk som "hulemandsagtig" og "snæversynet" følges op af udtalelser om, at man ikke kan diskutere fornuftigt med mig, så gider jeg bare ikke.

Der er ingen grund til at blive personlig.
Gravatar

#56 Patriarch 13 år siden

Bortset fra det, så er det jo også ren idioti: Hvad i alverden skulle en kopi af et menneskes personlighed bestille inde i en computer?

Så kunne du lade kopien fortsætte diskussionen mens du så Phantom Menace - er det ikke åbenbart? :D

Men helt seriøst - kan du ikke se hvad gavn man kunne have af at lave en 1-1 kopi af en hjerne?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#57 BN 13 år siden

Patriarch (56) skrev:
Så kunne du lade kopien fortsætte diskussionen mens du så Phantom Menace - er det ikke åbenbart? :D

Genialt! ;-D

Patriarch (56) skrev:
Men helt seriøst - kan du ikke se hvad gavn man kunne have af at lave en 1-1 kopi af en hjerne?

Nej, fortæl, fortæl. :-)

Jeg læser da med, selvom jeg ikke vil diskutere mere.
Gravatar

#58 Patriarch 13 år siden

Ok.

Det vil være uvurderlig i forhold til behandling af neurologiske sygdomme.

Det vil give os klarhed over påvirkningerne af en hjerneskade og hvilket bevidsthedsniveau en hjeneskadet person har.

Det vil lade os teste effekten af alle mulige slags påvirkninger uden nogen lider skade.

Det vil give os en fantastisk forståelse af de ting som hjernen er bedst til, og lade os overføre disse til AI og computere. Her tænker jeg fx på mønstergenkendelse.

Det vil give os en utrolig evne til at forudsige menneskelig adfærd. Godt til kriminalitetsbekæmpelse ;), krisehåndtering og ikke mindst markedsføring :D

Det vil give en komplet forståelse af hvordan hjernen lærer og hvad der er godt eller skidt for læring.

Det kunne lade os bevare folk efter de dør - fx. lade Hawking spekulere fortsat over sorte hulle lang tid efter hans krop forgår (nok ikke så relevant igen da computere på det tidspunkt langt vil overstige ham i intelligens).

Sidst men ikke mindst - og nu bliver det meget sci-fi agtigt - men tanken er også at det skal kunne fungere som en slags backup.

Kort sagt vil det, og hele ruten derhen, give os en uanet indsigt i hvad der gør os til mennesker.
Gravatar

#59 Highland Park 13 år siden

Patriarch (58) skrev:
Godt til [...] markedsføring :D
Hurra! Det bliver så fedt med pop op-reklamer og phishing scams i ens drømme!

From The Brain Of DR. KOFI MENSAH
General Manager Of Ghana Commercial Bank,
Ghana, West Africa.

Good Day,

My name is Dr. Kofi Mensah, I am the
general manager of the mentioned bank Ghana,
I got your information during my
search through in your REM sleep directory. It
may interest you to hear that I am a man of
PEACE and dont want problem, I
only hope we can assist each other.
If you dont want this business offer kindly
forget it and carry on dreaming as I will not contact you again.
I have packaged a financial transaction that will benefit both of us...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#60 Patriarch 13 år siden

Ja :D

Jeg sagde at det var lige godt alt sammen (eller for alle) hehe.

Skriv ny kommentar: