#50 Det var nu mere personens ordvalg i http://filmz.dk/forum/item/9879/#19 jeg hentydede til men personens indlæg det starter i 9879/#17 jeg mente jeg lige ville tage den med da det starter med det indlæg (som jo er i sig selv uskyldigt). Undskylder misforståelsen..
#50 Nu har jeg kigget dine link igennem, og de starter næsten altid med, at nogle skriver et indlæg der er lettere provokerende eller ironisk (men ikke noget, der burde afføde nogen voldsom reaktion).
Alligevel er der en (typisk vedkommende som det første indlæg var rettet mod), der svarer tilbage med et meget fornærmet indlæg, og pludselig har man 100 sure indlæg på baggrund af stor set ingenting.
Jeg har selv flere gange rystet på hovedet over, hvordan diskussionerne er startet, og også over hvordan brugere, der burde være klogere, har deltaget i dem.
Jeg skal ikke forsvare ikea-fan eller andre, men alle der ønsker en god tone bør starte med sig selv – og det er der vist nogle, der godt kunne trænge til at blive mindet om!
Jeg skal ikke forsvare ikea-fan eller andre, men alle der ønsker en god tone bør starte med sig selv – og det er der vist nogle, der godt kunne trænge til at blive mindet om!
Helt korrekt - og hvem skal så minde om dét, hvis folk vælger ikke at minde andre om det? :)
#53 Det er meget simpelt. Hvis der aldrig er nogle, der reagerer på (delvist) fornærmende indlæg, så kommer den gode tone helt af sig selv, for de "rabiate" indlæg vil simpelthen drukne i mængden.
#54 I idéen er det godt tænkt og er i det hele taget meget pædagogisk korrekt, men mener egentlig ikke det fungerer i praksis. Det er der jo flere eksempler på, specielt herinde. I et debat forum er det...besværligt, netop fordi tonen kan være skarp.
Så ja, gid det bare gik i sig selv - men det er ikke alle der vender den anden kind til, faktisk tror jeg de fleste ikke gør. Specielt når der er tale om en person, der konsekvent lister sig ind i en allerede igangværende tråd og pludseligt kaster benzin på en hed debat.
Derfor skal det være en kollektiv ignore (hvis ikke ban), hvilket også er en god idé - men i første omgang skal der være enighed om hvem man skal ignore, ellers hjælper det jo ikke...og dét forudsætter at man reagere - det bliver man nødt til. Derfor - hvis folk reagere på noget de er utilfreds med, tydeliggøre det problemet og så er der mere sandsynlighed for at vedkommende bliver ignoreret. Men lur mig, om Ikea-fan ikke vil komme snigende igen og skabe præcis samme problem - bare med andre, når der er faldet lidt ro på.
Som sidste løsning kunne man også bare skip the crap og ban vedkommende, statuere et eksempel og get on with it, istedet for at det skal være så omstændigt - hvis ovenstående ikke virker. :)
Jeg er godt klar over, at grænsen mellem skarp debat og fornærmelser er flydende – f.eks. betragter jeg ikke Muhammed-tegninger som krænkende på trods af, at der tilsyneladende er folk rundt om i verden, der ikke helt deler den opfattelse…
Men i langt de fleste tilfælde, så kan folk godt selv se, hvor grænsen går, og når 7-8 faste brugere i den famøse "Hollywood"-tråd” begynder at skrive hadske indlæg, så er det udtryk for en helt unødvendig eskalering, som det burde være muligt at vende folk fra – om end det måske er optimistisk!
Er man virkelig utilfreds, så kan man klage over en bruger, og jeg tror, at hvis man først sætter sig ned for at skrive en klage over folk, så vil man i langt de fleste tilfælde indse, at eventuelle fornærmelser i virkeligheden hører til i småtingsafdelingen.
Jeg synes det bedste at gøre i denne situation, at alle brugere simpelthen blot ignorerede brugeren (som der er flere der er inde på). Så kan han eller dem (hvis der er flere), få lov til at diskutere med dem selv.
For sådan som jeg ser det, så ligger deres interesse netop i, at skabe en hadsk stemning.
Hvis chikaneringen bliver rigtigt alvorligt, og her taler jeg om volds - eller sågar dødstrusler, så kan det meldes til politiet. Og jeg synes, at der er nogle af kommentarerne der ligger på grænsen til at være af sådan en karakter.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#47 Nu har jeg læst nogle af de mange tråde du hentyder til og jeg er slet ikke enig med dig/jer.
Jeg finder at han ud over at trolle for underholdningens skyld har to synspunkter - hvilket velsagtens er bevæggrunden til at han gider gå efter jer. 1. Han bryder sig ikke om den smagsdommeri- og gode toneklub som nogle ofte hærger diskussionerne på filmz. 2. Han kan ikke lide rygklapperne.
I er nogle brugere som selektivistisk gerne vil pådutte andre hvordan de skal tale og hvilke meninger de skal have. Tit er holdningerne baseret på pseudoargumenter om hvad god og dårlig er, og det bliver bare for meget nogle gange. Bare lige for at dokumentere brugen af pseudoargumentation; Hvad irriterer jeg ved at han bruger jeres opgivne navne? Han har skrevet at han gør det fordi han finder pseudonymerne latterlige (jeg finder i hvert fald, at mit eget pseudonym til noget som hører 4 klasse til...), og det må da siges at være en god grund. Altså kan jeg ikke komme til anden konklusion andet end, at I vil provokeres, så I kan slå igen.
Angående den gode tone du gerne vil have, så er det jo ikke andet end et dårligt argument for at folk skal vedkende sig dine holdninger er de rigtige. Du bruger jo kun argumentet overfor dem du ikke er enige med, og hvis andre taler beskidt til en du ikke kan lide, så er det i orden.
Nu irriterer trollen dig især, men hvad med rygklapperne som ikke laver andet end sofistikeret provokation (ja trolling) – Skal de ikke have en reprimande ?
At så stå og vaske hænder og fralægge sig alt ansvar for at debatten har været så irriterende pga. ham og overhovedet ikke medregne dig/jer selv som en faktor i problemstillingen er for meget for mig at høre på selvom jeg ikke længere læser alt for godt med i forummet. Gang på gang er du/i gået i kødet på ham – helt ærligt de fleste af jer skriver i er 25-50 år, måske skulle i forsøge at være den voksne og tænke sikke en nar og holde jer væk fra ham hvis i ikke kan tåle ham… Tæl til 10 før i går i kødet på en i ikke kan klare næste gang og læs lige Putandtakes sidste 4 indlæg et par gange mere, de er gode.
Note; Jeg har brugt dig/I/jer løst så må du og/eller I selv bestemme om du eller I føler jer ramt af ovenstående indlæg. Og jeg har bevist heller ikke nævnt navne. Folk må selv bestemme om de føler sig ramt.
[#45] Jeg opstiller løsningsforslaget med oprettelsegebyr fordi jeg kan dokumentere det er en løsning som virker. At jeg i personligt går ind for den er vel sagen ligegyldig, nu er forslaget på banen og en admin har afvist det.
[Problemer forsvinder ikke ved at man ignorer dem.] Det er jeg enig i, men nu er det ret umuligt at gøre noget ved dem på en ordentlig selektivistisk måde (jeg kender i hvert fald ikke til nogle som kender en mirakelkur). Så er der kun den sidste løsning tilbage.
#47 Cyberdog alene det at du bliver fornærmet over at blive omtalt som "Tommy" fortæller mig, at du burde forsøge at tage den med ro.
Du skriver; "Vi skyder ikke bare igen - ved den mindste anledning - (sikkert når der er en større) - og hvis ingen af brugerne herinde ind imellem råbte vagt i gevær, er jeg ikke i tvivl om at filmz hurtigt kunne blive et meget trættende sted at surfe rundt..."
Du tror det hjælper at svine folk til, som generer dig? Jeg har godt set et par af de andre par tråde, du omtaler, og jeg kan kun opfordre dig til at undlade at svare på "dumme" indlæg. Personligt finder jeg dine svar mindst ligeså irriterende som de indlæg, der startede balladen.
Jeg kan godt forstå, hvis ikea-fan gerne vil være på tværs, for ham må virkeligt sidde og more sig over nogle af de reaktioner, som han kan fremprovokere.
#58 Først føler jeg mig ikke 'ramt' - men idet du henviser til mit svar i #47 bliver jeg som den første, også den der tager den op igen. Jeg undrer mig meget over at du øjensynligt bifalder at det er okay at trolle. Det er ihvertfald det jeg konkluderer ved gennemlæsning af dit indlæg. Du mener helt klart at 'You-Know-Who' er i sin gode ret til at have sin mening. - OG DET HAR DU HELT OG ALDELES RET I - MEN, jeg synes under ingen omstændigheder at hverken jeg selv eller andre skal stå model til at blive nedgjort, pisset op af eller grinagtiggjort... At 7-8 brugere 'overfalder' ham for at have sin egen mening er jo heller ikke det der er tale om. 7-8 brugere frabeder sig kort og konkret at blive nedgjort - at blive talt til i disse barnlige vendinger. At vores navne så skal bruges - fred være med det, hvis det så bare var en enklet gang - men de bliver kun brugt for at slæbe yderligere brænde til bålet... Så skriver han (noget i retning af): 'Nej men lille Rasmus, du kan nok se at Niels synes det samme som Per. Og Klaus og Tommy er enige med mig' Det er IMO barnagtigt - Ellers kan vi ligeså godt få afskaffet vores brugernavne nu vi er igang... Så har vi vel kun 100-200 stk der hedder Peter, Niels - Lis og Per.
Ydermere skriver du at vi har travlt med at vaske hænder....? Jeg ser ingen indlæg der bekræfter det synspunkt! - tværtimod!
Og derudover mener du at den gode tone JEG gerne vil have, er et dårligt argument for at folk skal vedkende sig mine holdinger??? Nå? - jamen vi kan da også bare kalde hinanden de mest obskure ting, svine enhver til bare for sjov, trolle enhver tråd, lave en dårlig stemning og få pisset alle brugere af!
Hvis andre taler beskidt til een jeg ikke kan li', så er det iorden..? NEJ - men går man kun ind i et forum og starter provokationerne, og fortsætter dem på trods af talrige henstillinger - så bliver man enten ignoreret, eller anbringer røven i klaskehøjde. (Eller indkasserer en advarsel fra admin - som udfaldet også blev)
- Nuvel, du mener jeg er umoden fordi jeg verbalt er med til at oppiske en stemning omkring een troll?
Nej, jeg efterlyser bare at en smule neteddikette. Det er SÅ nemt bare at gå ind i et hvilket som helst forum, begynde at rakke tingene og brugerne ned. Man er sørme stor og farlig når man hedder Ikea-Fan og uanset om han er 16 eller 36, kan han bare tænde og slukke sin maskine - pisse et par brugere af og så farvel igen. Nu skal jeg ikke gøre mig klog på Ikea-Fan, men jeg kan dårligt forestille mig at han er så nedladene i dagligdagen - for så havde livet sikkert kørt ham et par på masken - eller 2... Det havde jeg gjort!
Så det er han nok klog nok til ikke at gøre ude i den virkelige verden. Der er han sikkert en rar og omgængelig fyr. Men hans indre barn byder ham altså at kunne komme af med lidt mobning, barnligt fniller-fnaller på nettet. Her er han anomym - og kan spille den 'smarte' rolle han ikke kan i dagligdagen. Derfor bruger hen bevist eller ubevist nettet som katalysator til at få det indre barn ud, som han af den ene eller anden grund ikke er vokset fra endnu.
Jeg er sgu lige ved at tro at havde jeg været totalt ligeglad, så havde jeg sikkert siddet og muntret mig, ved at følge med i tråden - ligesom en stor håndfuld af de andre brugere der bare har valgt at sidde i sikker afstand - uden at mægle et ord i denne debat. Ud af så mange brugere på filmz, er det underfundigt at kun en lille håndfuld foruden de involverede i denne debat, har valgt at komme til orde. Enten bunder det i ligegyldighed, eller også er det bare nemmere hvis andre gider slås. (Det kan også være de synes jeg er idiot, og det er helt iorden. Idet mindste har de så taget et standpunkt)
Jeg gider godt at slås - for eg synes faktisk at vi har et rigtigt godt site, som jeg nu har brugt i en årrække. Og det er blandt andet det det hele handler om. At bevare et godt site - og gerne slå et slag for det ind imellem.
Også hvis det koster verbale øretæver.
Jeg ved at vi aldrig bliver enige - og hvis vi alle var, ville verden og dette site sikkert også være gabene kedeligt.
Men forskellene til trods - kan man vel forlange en rimelig dialog - og befri os for barnlige drengerøve!
#51 stefsims 18 år siden
#52 putandtake 18 år siden
Alligevel er der en (typisk vedkommende som det første indlæg var rettet mod), der svarer tilbage med et meget fornærmet indlæg, og pludselig har man 100 sure indlæg på baggrund af stor set ingenting.
Jeg har selv flere gange rystet på hovedet over, hvordan diskussionerne er startet, og også over hvordan brugere, der burde være klogere, har deltaget i dem.
#53 dolphinfriendly 18 år siden
Helt korrekt - og hvem skal så minde om dét, hvis folk vælger ikke at minde andre om det? :)
#54 putandtake 18 år siden
#55 dolphinfriendly 18 år siden
Så ja, gid det bare gik i sig selv - men det er ikke alle der vender den anden kind til, faktisk tror jeg de fleste ikke gør. Specielt når der er tale om en person, der konsekvent lister sig ind i en allerede igangværende tråd og pludseligt kaster benzin på en hed debat.
Derfor skal det være en kollektiv ignore (hvis ikke ban), hvilket også er en god idé - men i første omgang skal der være enighed om hvem man skal ignore, ellers hjælper det jo ikke...og dét forudsætter at man reagere - det bliver man nødt til. Derfor - hvis folk reagere på noget de er utilfreds med, tydeliggøre det problemet og så er der mere sandsynlighed for at vedkommende bliver ignoreret. Men lur mig, om Ikea-fan ikke vil komme snigende igen og skabe præcis samme problem - bare med andre, når der er faldet lidt ro på.
Som sidste løsning kunne man også bare skip the crap og ban vedkommende, statuere et eksempel og get on with it, istedet for at det skal være så omstændigt - hvis ovenstående ikke virker. :)
#56 putandtake 18 år siden
Men i langt de fleste tilfælde, så kan folk godt selv se, hvor grænsen går, og når 7-8 faste brugere i den famøse "Hollywood"-tråd” begynder at skrive hadske indlæg, så er det udtryk for en helt unødvendig eskalering, som det burde være muligt at vende folk fra – om end det måske er optimistisk!
Er man virkelig utilfreds, så kan man klage over en bruger, og jeg tror, at hvis man først sætter sig ned for at skrive en klage over folk, så vil man i langt de fleste tilfælde indse, at eventuelle fornærmelser i virkeligheden hører til i småtingsafdelingen.
#57 filmz-jonasgr 18 år siden
For sådan som jeg ser det, så ligger deres interesse netop i, at skabe en hadsk stemning.
Hvis chikaneringen bliver rigtigt alvorligt, og her taler jeg om volds - eller sågar dødstrusler, så kan det meldes til politiet. Og jeg synes, at der er nogle af kommentarerne der ligger på grænsen til at være af sådan en karakter.
'Cause I'm evil"
#58 filmz-ZOPTIKEREN 18 år siden
Nu har jeg læst nogle af de mange tråde du hentyder til og jeg er slet ikke enig med dig/jer.
Jeg finder at han ud over at trolle for underholdningens skyld har to synspunkter - hvilket velsagtens er bevæggrunden til at han gider gå efter jer. 1. Han bryder sig ikke om den smagsdommeri- og gode toneklub som nogle ofte hærger diskussionerne på filmz. 2. Han kan ikke lide rygklapperne.
I er nogle brugere som selektivistisk gerne vil pådutte andre hvordan de skal tale og hvilke meninger de skal have. Tit er holdningerne baseret på pseudoargumenter om hvad god og dårlig er, og det bliver bare for meget nogle gange. Bare lige for at dokumentere brugen af pseudoargumentation; Hvad irriterer jeg ved at han bruger jeres opgivne navne? Han har skrevet at han gør det fordi han finder pseudonymerne latterlige (jeg finder i hvert fald, at mit eget pseudonym til noget som hører 4 klasse til...), og det må da siges at være en god grund. Altså kan jeg ikke komme til anden konklusion andet end, at I vil provokeres, så I kan slå igen.
Angående den gode tone du gerne vil have, så er det jo ikke andet end et dårligt argument for at folk skal vedkende sig dine holdninger er de rigtige. Du bruger jo kun argumentet overfor dem du ikke er enige med, og hvis andre taler beskidt til en du ikke kan lide, så er det i orden.
Nu irriterer trollen dig især, men hvad med rygklapperne som ikke laver andet end sofistikeret provokation (ja trolling) – Skal de ikke have en reprimande ?
At så stå og vaske hænder og fralægge sig alt ansvar for at debatten har været så irriterende pga. ham og overhovedet ikke medregne dig/jer selv som en faktor i problemstillingen er for meget for mig at høre på selvom jeg ikke længere læser alt for godt med i forummet. Gang på gang er du/i gået i kødet på ham – helt ærligt de fleste af jer skriver i er 25-50 år, måske skulle i forsøge at være den voksne og tænke sikke en nar og holde jer væk fra ham hvis i ikke kan tåle ham… Tæl til 10 før i går i kødet på en i ikke kan klare næste gang og læs lige Putandtakes sidste 4 indlæg et par gange mere, de er gode.
Note; Jeg har brugt dig/I/jer løst så må du og/eller I selv bestemme om du eller I føler jer ramt af ovenstående indlæg.
Og jeg har bevist heller ikke nævnt navne. Folk må selv bestemme om de føler sig ramt.
[#45]
Jeg opstiller løsningsforslaget med oprettelsegebyr fordi jeg kan dokumentere det er en løsning som virker. At jeg i personligt går ind for den er vel sagen ligegyldig, nu er forslaget på banen og en admin har afvist det.
[Problemer forsvinder ikke ved at man ignorer dem.]
Det er jeg enig i, men nu er det ret umuligt at gøre noget ved dem på en ordentlig selektivistisk måde (jeg kender i hvert fald ikke til nogle som kender en mirakelkur). Så er der kun den sidste løsning tilbage.
#59 filmz-b-head 18 år siden
Du skriver; "Vi skyder ikke bare igen - ved den mindste anledning - (sikkert når der er en større) - og hvis ingen af brugerne herinde ind imellem råbte vagt i gevær, er jeg ikke i tvivl om at filmz hurtigt kunne blive et meget trættende sted at surfe rundt..."
Du tror det hjælper at svine folk til, som generer dig? Jeg har godt set et par af de andre par tråde, du omtaler, og jeg kan kun opfordre dig til at undlade at svare på "dumme" indlæg. Personligt finder jeg dine svar mindst ligeså irriterende som de indlæg, der startede balladen.
Jeg kan godt forstå, hvis ikea-fan gerne vil være på tværs, for ham må virkeligt sidde og more sig over nogle af de reaktioner, som han kan fremprovokere.
#60 filmz-Cyberdog 18 år siden
Først føler jeg mig ikke 'ramt' - men idet du henviser til mit svar i #47 bliver jeg som den første, også den der tager den op igen.
Jeg undrer mig meget over at du øjensynligt bifalder at det er okay at trolle.
Det er ihvertfald det jeg konkluderer ved gennemlæsning af dit indlæg.
Du mener helt klart at 'You-Know-Who' er i sin gode ret til at have sin mening.
- OG DET HAR DU HELT OG ALDELES RET I -
MEN, jeg synes under ingen omstændigheder at hverken jeg selv eller andre skal stå model til at blive nedgjort, pisset op af eller grinagtiggjort...
At 7-8 brugere 'overfalder' ham for at have sin egen mening er jo heller ikke det der er tale om.
7-8 brugere frabeder sig kort og konkret at blive nedgjort - at blive talt til i disse barnlige vendinger.
At vores navne så skal bruges - fred være med det, hvis det så bare var en enklet gang - men de bliver kun brugt for at slæbe yderligere brænde til bålet...
Så skriver han (noget i retning af): 'Nej men lille Rasmus, du kan nok se at Niels synes det samme som Per. Og Klaus og Tommy er enige med mig'
Det er IMO barnagtigt - Ellers kan vi ligeså godt få afskaffet vores brugernavne nu vi er igang...
Så har vi vel kun 100-200 stk der hedder Peter, Niels - Lis og Per.
Ydermere skriver du at vi har travlt med at vaske hænder....?
Jeg ser ingen indlæg der bekræfter det synspunkt! - tværtimod!
Og derudover mener du at den gode tone JEG gerne vil have, er et dårligt argument for at folk skal vedkende sig mine holdinger???
Nå? - jamen vi kan da også bare kalde hinanden de mest obskure ting, svine enhver til bare for sjov, trolle enhver tråd, lave en dårlig stemning og få pisset alle brugere af!
Hvis andre taler beskidt til een jeg ikke kan li', så er det iorden..?
NEJ - men går man kun ind i et forum og starter provokationerne, og fortsætter dem på trods af talrige henstillinger - så bliver man enten ignoreret, eller anbringer røven i klaskehøjde.
(Eller indkasserer en advarsel fra admin - som udfaldet også blev)
- Nuvel, du mener jeg er umoden fordi jeg verbalt er med til at oppiske en stemning omkring een troll?
Nej, jeg efterlyser bare at en smule neteddikette.
Det er SÅ nemt bare at gå ind i et hvilket som helst forum, begynde at rakke tingene og brugerne ned.
Man er sørme stor og farlig når man hedder Ikea-Fan og uanset om han er 16 eller 36, kan han bare tænde og slukke sin maskine - pisse et par brugere af og så farvel igen.
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på Ikea-Fan, men jeg kan dårligt forestille mig at han er så nedladene i dagligdagen - for så havde livet sikkert kørt ham et par på masken - eller 2...
Det havde jeg gjort!
Så det er han nok klog nok til ikke at gøre ude i den virkelige verden. Der er han sikkert en rar og omgængelig fyr.
Men hans indre barn byder ham altså at kunne komme af med lidt mobning, barnligt fniller-fnaller på nettet.
Her er han anomym - og kan spille den 'smarte' rolle han ikke kan i dagligdagen.
Derfor bruger hen bevist eller ubevist nettet som katalysator til at få det indre barn ud, som han af den ene eller anden grund ikke er vokset fra endnu.
Jeg er sgu lige ved at tro at havde jeg været totalt ligeglad, så havde jeg sikkert siddet og muntret mig, ved at følge med i tråden - ligesom en stor håndfuld af de andre brugere der bare har valgt at sidde i sikker afstand - uden at mægle et ord i denne debat.
Ud af så mange brugere på filmz, er det underfundigt at kun en lille håndfuld foruden de involverede i denne debat, har valgt at komme til orde.
Enten bunder det i ligegyldighed, eller også er det bare nemmere hvis andre gider slås.
(Det kan også være de synes jeg er idiot, og det er helt iorden. Idet mindste har de så taget et standpunkt)
Jeg gider godt at slås - for eg synes faktisk at vi har et rigtigt godt site, som jeg nu har brugt i en årrække. Og det er blandt andet det det hele handler om.
At bevare et godt site - og gerne slå et slag for det ind imellem.
Også hvis det koster verbale øretæver.
Jeg ved at vi aldrig bliver enige - og hvis vi alle var, ville verden og dette site sikkert også være gabene kedeligt.
Men forskellene til trods - kan man vel forlange en rimelig dialog - og befri os for barnlige drengerøve!
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971