#150 Uden tvivl DC'en. Det er ikke kun de tillagte 45 minutter der gør udfaldet, men en klipning, som komplet ændrer pace, personkarakteristik og endda handling. Du bør næsten se theatrical bagefter (eller før for den skyld) for at opleve forskellen.
Jeg må dog indrømme, at den sidste Ridley Scott film, jeg gav over 3/6, var "Blade Runner". Hans tre bedste film er sjovt nok efterfulgt af hinanden: "The Duellists", "Alien" og "Blade Runner".
Men jeg skal nok give "Kingdom of Heaven" (DC) en chance, nu hvor den har fået så god omtale herinde. :)
Black Hawk down og Saving Privite Ryan er blandt mine favorit krigsfilm.
We Were Soldiers - 4/6 Black Hawk Down - 6/6 Saving Private Ryan - 6/6 Kingdom Of Heaven - 4/6, DC: 4/6
Apocolypse Now har jeg set i en Redux udgave. Den var ganske fin, men havde mange døde passager, og blev slet ikke grebet eller underholdt som de ovenstående krigsfilm. Er theatrical cut bedre?
Apocolypse Now har jeg set i en Redux udgave. Den var ganske fin, men havde mange døde passager, og blev slet ikke grebet eller underholdt som de ovenstående krigsfilm. Er theatrical cut bedre?
Ja! Den holder sig den mørke mareridts-rejse, uden afstikkere til luderne/danserne inden i flyet eller den franske plantage. Jeg har selv Redux, men savner virkelig theatrical cut af førnævnte årsag.
Ja! Den holder sig den mørke mareridts-rejse, uden afstikkere til luderne/danserne inden i flyet eller den franske plantage. Jeg har selv Redux, men savner virkelig theatrical cut af førnævnte årsag.
Tak for svaret :) Er theatrical cut da ikke tilgængelig på dvd?
Ja, den mørke og meningsløse atmosfære bibeholdes meget bedre i Theatrical Cut. 70ernes drømme ender i apokalypse, tragedie ender i mytologi og filmens reference til Frazers "The Golden Bough: A Study in Magic and Religion" versus Kurtz faderskikkelse fremstilles mere essentielt, da der, som BN siger, ikke er nogen overflødighed.
#151 filmz-Myrepip 14 år siden
#152 Antlion 14 år siden
Jeg må dog indrømme, at den sidste Ridley Scott film, jeg gav over 3/6, var "Blade Runner". Hans tre bedste film er sjovt nok efterfulgt af hinanden: "The Duellists", "Alien" og "Blade Runner".
Men jeg skal nok give "Kingdom of Heaven" (DC) en chance, nu hvor den har fået så god omtale herinde. :)
#153 filmz-Myrepip 14 år siden
#154 BN 14 år siden
Og 1492 ... ifølge tidligere udtalelser fra dig. ;-)
#155 filmz-Myrepip 14 år siden
#156 IK 14 år siden
We Were Soldiers - 4/6
Black Hawk Down - 6/6
Saving Private Ryan - 6/6
Kingdom Of Heaven - 4/6, DC: 4/6
#157 BN 14 år siden
#158 IK 14 år siden
Tak for svaret :) Er theatrical cut da ikke tilgængelig på dvd?
#159 Antlion 14 år siden
Ja, den mørke og meningsløse atmosfære bibeholdes meget bedre i Theatrical Cut. 70ernes drømme ender i apokalypse, tragedie ender i mytologi og filmens reference til Frazers "The Golden Bough: A Study in Magic and Religion" versus Kurtz faderskikkelse fremstilles mere essentielt, da der, som BN siger, ikke er nogen overflødighed.
#160 BN 14 år siden
Jo, det tror jeg nok. Har bare ikke haft tid til at finde et sted hvor de har den. Alle butikker synes umiddelbart at have Redux.