Gravatar

#141 BN 16 år siden

Alternativt .......... ;-)

Regler pr. 11. august 2009, kl. 22:00

A) Man må linke til et stykke originalt musik komponeret til en specifik film. Om det er instrumentalt eller med sang, og om det er den samme indspilning, som blev brugt til filmen, eller en senere genindspilning, afgør man selv. ... Det må også gerne være et stykke musik, som IKKE er skrevet specielt til filmen - men i så fald er det en betingelse, at det er noget musik, som bliver brugt i bemærkelsesværdig/udstrakt grad i den pågældende film, og som kendere automatisk vil forbinde med filmen. Er man i tvivl herom, så er det bedre at man holder sig til den sikre: et stykke originalt musik komponeret til en specifik film.

B) Man linker som sagt til et stykke filmmusik, og den næste som poster et indlæg, kan så bedømme musikken med en karakter fra 1 til 10, samt skrive en kommentar eller bedømmelse. Efter at man har bedømt det pågældende musiknummer, skal man linke man til et nyt.

C) Man kan finde næsten al filmmusik på Youtube, men må også bruge andre sider - bare det virker. :-)

D) Det vil også være en god ide at holde bedømmelsen og linket til ét indlæg, for så bliver det lidt mere overskueligt.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#142 Skeloboy 16 år siden

Nej, hold da nu op med det...hvorfor gør det ekstra besværligt...KUN orignal musik...hvor svært kan det være...
Gravatar

#143 BN 16 år siden

Skeloboy (142) skrev:
Nej, hold da nu op med det...hvorfor gør det ekstra besværligt...KUN orignal musik...hvor svært kan det være...

hehe ... jamen, Patriarch presser mig. ;-)
Gravatar

#144 BN 16 år siden

Okay. Vi holder os til det her:

Regler pr. 11. august 2009, kl. 22:05

A) Man må udelukkende linke til et stykke originalt musik komponeret til en specifik film. Om det er instrumentalt eller med sang, og om det er den samme indspilning, som blev brugt til filmen, eller en senere genindspilning, afgør man selv.

B) Man linker som sagt til et stykke filmmusik, og den næste som poster et indlæg, kan så bedømme musikken med en karakter fra 1 til 10, samt skrive en kommentar eller bedømmelse. Efter at man har bedømt det pågældende musiknummer, skal man linke man til et nyt.

C) Man kan finde næsten al filmmusik på Youtube, men må også bruge andre sider - bare det virker. :-)

D) Det vil også være en god ide at holde bedømmelsen og linket til ét indlæg, for så bliver det lidt mere overskueligt.

Gravatar

#145 filmz-jonasgr 16 år siden

Hmm. Patriarch må så være Radikal Venstre og Skeloboy er Konservativ. Hvad er bn så ? :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#146 BN 16 år siden

jonasgr (145) skrev:
Hmm. Patriarch må så være Radikal Venstre og Skeloboy er Konservativ. Hvad er bn så ? :)

præservativ
Gravatar

#147 tranberg 16 år siden

Haha ;)
The end is closest to the beginning
Gravatar

#148 Patriarch 16 år siden

hehe... Ej. Jeg er cool nok med at det kun er originalmusik. Den eneste grund til at jeg godt kunne tænke mig det også var klassiske stykker var at jeg tidligere inden denne debat havde lyst til at poste 2001 klippet, og synes det passede til tråden. Det samme ville jeg sige om f.eks. denne:

Jeg tror mange forbinder stykket med Platoon, uden at vide at det ikke er lavet specifikt til filmen. Men ok... suit yourselves ;p

Barbers adagio til Platoon og Aram Khachaturian til 2001 (og Aliens) er noget af det smukkeste musik nogensinde tilsat billeder. De går op i en højere enhed. Men ok, jeg vedkender at de ikke er skrevet specifikt til filmene.

Det slå mig bare at den slags musik, sammen med "rigtig" filmmusik er mere i trådens ånd, end f.eks. sange skrevet til en film specifikt. Men, men - jeg synes det er fint nok at holde sig til den defination da den alt andet lige enklere.

Og så vil jeg meget, meget, MEGET gerne frabede mig at blive kaldt radikal. Tak :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#149 Skeloboy 16 år siden

Patriarch (148) skrev:
Og så vil jeg meget, meget, MEGET gerne frabede mig at blive kaldt radikal. Tak :D

Ja, det er i Enhedslisten-folk jo ikke så glade for;)

Dvs. vi holder os til de oprindelige regler...fedt:)

OG jeg begynder tråden igen:

Gravatar

#150 MOVIE1000 16 år siden

#149 den var rigtig god, men den fungerer ikke i filmen, musikken synes jeg er for dramatisk og det vil jeg ikke sige at Bad boys er, men den ville have fungeret i en drama film. 5/10

Læg især mærke til 2:40-3:53
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: