Gravatar

#1 Ericmase 15 år siden

Vi gør vel bare det samme som i "Bedøm filmmusikken" og som i "Bedøm filmtraileren". Jeg starter med et flystyrt: :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 filmz-Bruce 15 år siden

Hvis det kun er den del, som klippet indeholder, så vil jeg give

9/10.

Eneste svaghed er ilden i baggrunden af Nicolas Cage, som ikke ser naturlig ud. Resten er effektivt udført.

Jeg går videre med en billedkomposition, fra den måske mest vilde cinematograf i øjeblikket, Luca Bigazzi.

[url=
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Kruse 15 år siden

#2: Det er en fantastisk billedkomposition, jeg har ikke selv set noget ligende. Det er en meget interessant åbnings sekvens. 9/10

Her kommer så den sidste scene i Profesion: Reporter (a.k.a. The Passenger), og hvis man ikke har set filmen, så bør man stoppe ved ca. 5:00, for ikke at få spoilet noget.

[url= Reporter[/url]
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 Antlion 15 år siden

#3:

Fantastisk scene fra en fantastisk film! Jeg var betaget, jeg var forundret, jeg var lamslået! Det så unikt sat sammen, at jeg faktisk anser denne scene, som værende én af Antonionis bedste! Til trods for, at det langt fra er hans bedste film...

---

[url= Panchali" (1955, Satyajit Ray)[/url]
Gravatar

#5 Skeloboy 15 år siden

#4 - rigtig god scene fra en rigtig fed trilogy...som ikke er for dyr fra Artifical Eye...

8/10

Her kommer der vist, der man kan kalde en klassiker...spoiler warning, slutscenen fra Blade Runner:

Gravatar

#6 Ericmase 15 år siden

#5 Har nu ikke set filmen, men det er da en god scene. 7/10. Næste scene her: Jeg ved godt at den nok ikke er i så god qualitet, men det er altså den fulde scene! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#7 filmz-Bruce 15 år siden

Taget ud af sin kontekst og betragtet enkeltstående, så er det en flot eksekveret effektscene.

8/10

Hvis sammenhængskraften (for at citere Ralf Pittelkow) i resten af filmen havde været ligeså overbevisende, så havde vi haft en god film.

[url= who's coming to diner[/url]
Gravatar

#8 RasmusFL 15 år siden

Én af de smukkeste enkeltscener, jeg kan komme i tanke om. Tarkovskijs finest hour i min bog.

Og 9/10 til 'The Consequences of Love'-scenen. Synes dog den lange, intense POV-scene var endnu mere imponerende.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#9 Skeloboy 15 år siden

#7 - 5.57: Kathrine Hepburns tårer er efter sigende ægte, fordu hun vidste Tracy var døende, og at det var sidste gang hun skulle høre ham tale sådan...

Udover det, så er det en helt suveræn fed film
Gravatar

#10 filmz-Bruce 15 år siden

Skeloboy (9) skrev:
#7 - 5.57: Kathrine Hepburns tårer er efter sigende ægte, fordu hun vidste Tracy var døende, og at det var sidste gang hun skulle høre ham tale sådan...

Ja det er tydeligt at se, at der er investeret andet end skuespil imellem de to. Og nu er det mig som sidder med tårer i øjnene ovenpå at have set den igennem :(

Skriv ny kommentar: