#2: Det er en fantastisk billedkomposition, jeg har ikke selv set noget ligende. Det er en meget interessant åbnings sekvens. 9/10
Her kommer så den sidste scene i Profesion: Reporter (a.k.a. The Passenger), og hvis man ikke har set filmen, så bør man stoppe ved ca. 5:00, for ikke at få spoilet noget.
[url= Reporter[/url]
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Fantastisk scene fra en fantastisk film! Jeg var betaget, jeg var forundret, jeg var lamslået! Det så unikt sat sammen, at jeg faktisk anser denne scene, som værende én af Antonionis bedste! Til trods for, at det langt fra er hans bedste film...
#5 Har nu ikke set filmen, men det er da en god scene. 7/10. Næste scene her: Jeg ved godt at den nok ikke er i så god qualitet, men det er altså den fulde scene! :)
#7 - 5.57: Kathrine Hepburns tårer er efter sigende ægte, fordu hun vidste Tracy var døende, og at det var sidste gang hun skulle høre ham tale sådan...
#7 - 5.57: Kathrine Hepburns tårer er efter sigende ægte, fordu hun vidste Tracy var døende, og at det var sidste gang hun skulle høre ham tale sådan...
Ja det er tydeligt at se, at der er investeret andet end skuespil imellem de to. Og nu er det mig som sidder med tårer i øjnene ovenpå at have set den igennem :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 Ericmase 15 år siden
#2 filmz-Bruce 15 år siden
9/10.
Eneste svaghed er ilden i baggrunden af Nicolas Cage, som ikke ser naturlig ud. Resten er effektivt udført.
Jeg går videre med en billedkomposition, fra den måske mest vilde cinematograf i øjeblikket, Luca Bigazzi.
[url=
#3 Kruse 15 år siden
Her kommer så den sidste scene i Profesion: Reporter (a.k.a. The Passenger), og hvis man ikke har set filmen, så bør man stoppe ved ca. 5:00, for ikke at få spoilet noget.
[url= Reporter[/url]
#4 Antlion 15 år siden
Fantastisk scene fra en fantastisk film! Jeg var betaget, jeg var forundret, jeg var lamslået! Det så unikt sat sammen, at jeg faktisk anser denne scene, som værende én af Antonionis bedste! Til trods for, at det langt fra er hans bedste film...
---
[url= Panchali" (1955, Satyajit Ray)[/url]
#5 Skeloboy 15 år siden
8/10
Her kommer der vist, der man kan kalde en klassiker...spoiler warning, slutscenen fra Blade Runner:
#6 Ericmase 15 år siden
#7 filmz-Bruce 15 år siden
8/10
Hvis sammenhængskraften (for at citere Ralf Pittelkow) i resten af filmen havde været ligeså overbevisende, så havde vi haft en god film.
[url= who's coming to diner[/url]
#8 RasmusFL 15 år siden
Én af de smukkeste enkeltscener, jeg kan komme i tanke om. Tarkovskijs finest hour i min bog.
Og 9/10 til 'The Consequences of Love'-scenen. Synes dog den lange, intense POV-scene var endnu mere imponerende.
#9 Skeloboy 15 år siden
Udover det, så er det en helt suveræn fed film
#10 filmz-Bruce 15 år siden
Ja det er tydeligt at se, at der er investeret andet end skuespil imellem de to. Og nu er det mig som sidder med tårer i øjnene ovenpå at have set den igennem :(