Gravatar

#1261 Antlion 13 år siden

@ Ilsø: Middelaldermusik blandet med ambiens og perkussion fra elektronisk musik, og det lyder rigtig godt. 7+/10!

@ Skeloboy: Hardcore punk er ikke min stærke side, men Incontrollados kan jeg ikke undgå at kende. Der findes dog andre udgivelser på Kick N' Punch, jeg meget hellere vil høre, men generelt siger punk mig ikke så meget. 5/10!

---

Og nu til afslutningsnummeret fra Ólafur Arnalds' nyeste album "... And They Have Escaped The Weight Of Darkness". Arnalds fandt sin inspiration i Béla Tarrs "Werckmeister harmóniák", som det fremgår af titlen.

[url= Arnalds - Þau Hafa Sloppið Undan Þunga Myrk[/url]

Can you feel it? The sky darkens, then goes all dark. The dogs howl, rabbits hunch down, the deer run in panic, run, stampede in fright. And in this awful, incomprehensible dusk, even the birds... The birds too are confused and go to roost. And then... Complete silence! Everything that lives is still. Are the hills going to march off? Will heaven fall upon us? Will the Earth open under us? We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us... But... But no need to fear. It's not over. For across the sun's glowing sphere, slowly, the Moon swims away. And the sun once again bursts forth, and to the Earth slowly there comes again light, and warmth again floods the Earth. Deep emotion pierces everyone.

They have escaped the weight of darkness...
Gravatar

#1262 Skeloboy 13 år siden

#1261 - hehe, jeg havde givet det meget, meget lavere...hvis det skal være punk, skal det være old-school...
Gravatar

#1263 NightHawk 13 år siden

# 1261 -

Wow! Det var jo et usandsynligt smukt og gennemført stykke musik, med masser af poetisk stemning svøbt ind i en drømmende og afstressende melodi. Synes også der er godt med variation i nummeret især i anden del, hvor det hele løfter sig i niveau. Jeg kender ikke selv noget til Olafur Arnalds, men jeg skal da bestemt ha' hørt noget mere med ham, 9/10.

Nu skal vi et smut ud på vandet med fem gæve gutter, hvis band atter er tilbage i den gamle besætning, og høre førstesinglen fra det kommende album, der udkommer 15 november. Efter at ha' hørt sangen et par gange synes jeg faktisk, at det er et af deres bedste numre set over hele karrieren.


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1264 chronaden 13 år siden

@Skeloboy

Nope, men vil jeg da lige tjekke ud asap.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#1265 BN 13 år siden

#1263:

Flot, flot popnummer, som i mine øjne helt klart er Take That's bedste nogensinde. 9/10

Her er et nyere nummer fra en af mine yndlings-sangerinder - for en gangs skyld med guitar på:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1266 Sweetiebellefan 13 år siden

#1265

Enya er en gudinde.

10/10

Her det Bläck Fööss.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1267 filmz-jonasgr 13 år siden

#1266 Det nummer kan vist sagtens konkurrere med et par dansktop hits om at være noget af det værste musik, 1/10.

Nyt nummer fra det kommende albums fra The Pains of Being Pure at Heart: http://pitchfork.com/reviews/tracks/12041-heart-in...
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1268 Bobby Singer 13 år siden

#1267 Rimelig godt nummer faktisk. Har aldrig hørt om dem før, men det lyd da nogenlunde interessant. Det har en nogenlunde energi og melodi, som gør at den lidt simple tekst ikke bliver for kedelig i længden. 7/10


Jeg kender ærlig talt ikke særlig meget til den næste kunstner, finder bare nummeret utrolig smukt og tænkte at jeg ville dele det med jer, det kunne jo være at i kunne lide det:


Idjit
Gravatar

#1269 Collateral 13 år siden

Ret flot nummer, nogle lidt mærkelige lyriske ting, men overordnet smukt, og meget båret af den flotte og personlige vokal. 5/6

Lidt King Diamond, fra et fantastisk album:
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1270 stoffer 13 år siden

Lidt ironisk distance havde klædt nummeret rigtig meget. Synes det lider under at tage sig selv en smule for seriøst, hvilket jeg synes er et generelt problem indenfor den genre. Når det er sagt er det faktisk et af de få numre med King Diamond jeg synes en smule om. Den får 3/6 herfra.

Her er et lille nummer jeg tidligere har postet i Hvad hører du lige nu-tråden uden at få respons på, og det finder jeg mig ikke i. Jeg er personlig ret vild med folk der laver musik på den måde, men er ikke sikker på at det falder i de flestes smag.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!

Skriv ny kommentar: