Gravatar

#1271 Collateral 13 år siden

#1270: Jeg syntes nu det er ok at musikken tager sig selv seriøst. Det er en ret mørk historie der fortælles jo.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1272 Skeloboy 13 år siden

stoffer (1270) skrev:
Synes det lider under at tage sig selv en smule for seriøst, hvilket jeg synes er et generelt problem indenfor den genre.

Den må du gerne uddybe lidt...hvilken genre? og hvorfor skal det ikke tages seriøst?

Og til nummeret:
Synes det er rigtig godt lavet, men det er ret kedeligt i længden. 6/10

[url= Hüsker Dü-cover[/url]
Gravatar

#1273 stoffer 13 år siden

Jeg vil meget gerne uddybe. Først og fremmest skal det lige siges at det bunder i smag. Jeg har altid været til musik med et glimt i øjet og der synes jeg at det meste hårde rock fejler. Jeg har altid fundet Ozzy, King Diamond mv. for en smule komiske fordi det er så teatralsk det hele. Og for mig virker det som om at de virkelig tager sig selv seriøst, hvilket jeg ikke synes går godt i spænd med det teatralsk mørke element.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#1274 Skeloboy 13 år siden

#1273 - ja, tænkte nok det var noget med smag :), og det er jo fint. Men er helt og aldeles uenig i din betragtning. Selvfølgelig skal de da tage sig selv seriøst, og alt musik behøver slet ikke have et glimt i øjet. Så vil der vel være utrolig meget musik, du ikke kan lide...faktisk vil jeg vove at påstå, at det meste musik ikke har et glimt i øjet, men tager sig selv seriøst...
Gravatar

#1275 stoffer 13 år siden

Det har du ret i. Måske handler det også mere af kombinationen med det mørke og teatralske. Det er simpelthen ikke mig. Det virker lidt for selviscenesat, lidt ligesom danske rappere der prøver at være gangstere.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#1276 Skeloboy 13 år siden

#1275 - det kan jeg godt følge dig i. Er også nogenlunde enig, men kan dog godt lide musikken. Nu hører jeg også ekstrem metal, og nogen gange er jeg flad af grin over deres stil :)
Gravatar

#1277 Collateral 13 år siden

#1275: Diamond ligger ikke skjul på at det er teatralsk og iscenesat. Det album "Daddy" kommer fra er jo en lille og meget mørk historie, set fra en skæv vinkel. Så på den måde kan man vel sige at der er et glimt i øjet i det at han i virkeligheden spiller en rolle på hele det album.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1278 Skeloboy 13 år siden

#1277 - nu er alle hans albums mørke og følger en historie...jeg er personligt mere til Mercyful Fate dog.

Poster lige nummeret, der skal bedømmes igen:

[url= Hüsker Dü-cover[/url]

Gravatar

#1279 Collateral 13 år siden

#1278: Har vidst heller ikke sagt andet :) Har bare kun hørt et album.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1280 Antlion 13 år siden

#1278:

Die Ann, die Ann, die Ann... Emotionel og lyriks katastrofe. Det er virkelig for meget af det gode (dårlige), selvom instrumentalsiden er udmærket. Så kunne jeg faktisk bedre lide det hardcore punk, du linkede til, hahah. 4/10!

---

Og nu til noget eksperimentelt IDM. Dirtwalker fra Tijs Hams "The Institute of Random Events", som med garanti ikke vil falde i alles smag:

[url= - Dirtwalker[/url]

Skriv ny kommentar: