Gravatar

#1291 MMB 13 år siden

#1289

Runaway fortjener MINDST 8/10, fantastisk sang.

#1290

The Answer er ok, selvom det skriger Led Zeppelin og især Robert Plant med forsangeren. Denne sang er ok, omend en smule kedelig. 6/10
_______________________________________________________
Nu skal vi høre en af de bedste sange nogensinde:
Gravatar

#1292 Sweetiebellefan 13 år siden

#1291

En god gammel 1990er sag

10/10

Tilbage til 1990erne igen med Orbital.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1293 Antlion 13 år siden

Skeloboy (1288) skrev:
#1287 - Jefferson Airplane er ganske fedt, og hun har en superfed vokal! 8/10 til den der. Det er lidt for rodet til, jeg kan give det mere.


Kan du uddybe det? Jeg mener selv, at det er et af Jefferson Airplanes bedste numre nogensinde, og tøver ikke med at give det 10/10. Arrangementet er ganske vidst lidt atypisk, men netop som et hommage til James Joyces "Ulysses" giver denne mening sammen med Jack Casadys ivrige bass og Grace Slicks mystiske, intense, men også melankolske vokal.
Gravatar

#1294 Skeloboy 13 år siden

#1293 - der er ikke så meget at uddbyde. Jeg synes ganske enkelt det er for rodet og for fragmenteret. Aner intet om Ulysses...
Gravatar

#1295 Antlion 13 år siden

#1294:

Handlingsforløbet i "Ulysses" et netop også fragmenteret, og nummeret er på sin vis baseret på Joyces roman og dens form. Men nok om det... Du gav da nummeret 8/10, så du må stadig være rimelig begejstret for det. :)
Gravatar

#1296 Skeloboy 13 år siden

#1295 - hehe, altså, det gør jo ikke musikken mindre eller mere god, fordi den bygger på en bog. Jeg adskiller altid de forskellige medier ad. Og ja, synes stadig det er et rigtig fedt nummer, kan godt lide psykedelisk musik :)
Gravatar

#1297 Antlion 13 år siden

#1296:

Nej, naturligvis ikke. Arrangementet giver dog "mening", hvis du ser på det med Joyce-briller. Pga. "Ulysses" ser jeg ikke den lyriske og instrumentale fragmentering som rodet, men som en rigdom af filosofisk og litterær teknik, ikke den gængse komposition. Om jeg vil mene dette uden at kende til "Ulysses", skal jeg ikke kunne sige...
Gravatar

#1298 Collateral 13 år siden

#1292: Der er en ret fed stemningsopbygning i første halvdel af nummeret, men så er det ligesom om nummeret kører træt i sig selv, og forsøger at lave et skift, som blot får hele redeligheden til at gå i hårknude. 3/10

En akustisk udgave af en super god sang fra det seneste Alter Bridge album:

Den oprindelige udgave hvis man foretrækker det, eller kan lide den akustiske:


Bestem selv hvilken du anmelder :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1299 Antlion 13 år siden

#1298:

Meget progressivt og melodisk, men også mørkt og hårdt. Den oprindelige udgave fungerer bedst for mig, da den netop blander det hårde med det sentimentale. 6/10!

---

Nu til noget af det mest depressive, ekspressive og hjerteknækkende blues, jeg nogensinde har hørt:

[url= Willie Johnson - Dark Was the Night, Cold Was the Ground[/url]
Gravatar

#1300 Collateral 13 år siden

#1299: Man kan virkelig fornemme at vi har at gøre med en mand der føler verdens sorg og smerte. "In 1945, his home burned to the ground. With nowhere else to go, Johnson lived in the burned ruins of his home, sleeping on a wet bed in the August/September Texas heat. He lived like this until he contracted malaria and died." 8/10

En sang med en anderledes stil, men dog en længsel som ikke er fuldstændig anderledes.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: