Gravatar

#1541 Collateral 13 år siden

#1540: Har de ældste plader til gode. Men "Dark Side of the Moon", "Wish You Were Here" og særligt "The Wall" er mesterværker i min bog. "The Walls" indadvendt taler særligt til mig. Derfor, er det muligvis mit favoritband.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1542 BN 13 år siden

Antlion (1540) skrev:
Pink Floyd rangerer jeg nu også ligeså højt, men fra 1973 og frem? Deres fundamentale storhed blev grundlagt i Syd Barrett-årene, og nogle af bandets største mesterværker findes på "The Piper at the Gates of Dawn", "A Saucerful of Secrets" og "Meddle".


Deres virkelige mesterværker begynder efter min mening først at komme med nummeret 'Shine On You Crazy Diamond' (senere perfektioneret på live-albummet 'Pulse') og albummet 'Dark Side of the Moon'. Herefter når de et højdepunkt med 'The Wall', og de topper så kunstnerisk med 'A Momentary Lapse of Reason' og 'The Division Bell' - hvilket på sin vis er meget passende, da disse albums bliver deres sidste.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1543 ksaku 13 år siden

#1540

Dejligt stenet nummer, kan bedst lide den første del indtil ca 05:45. 7/10


[url= Travellin' Band-Hiroshima[/url]
Gravatar

#1544 Collateral 13 år siden

#1543: Egentlig herlig syret vokalstil forsangeren har. Også nogle ret fede temposkift der er undervejs. Der mangler dog et eller andet for at det kommer helt op at ringe. Måske er det bare nogle flere lyt. For nu: 5/10

[url= Airplane - Somebody to Love[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1545 Mr. Chriss 13 år siden

Fedt nummer. Hun synger virkelig godt, og der er noget ret fedt guitarspil i sangen. Den faste lilletromme til at holde takten er der også, så alle kan klappe med. Nu spiller jeg selv trommer så lidt variation der, havde ikke gjort noget :) 8/10

Janis Joplin: Kozmick blues
Gravatar

#1546 Antlion 13 år siden

#1545:

Selvom kvaliteten hos Big Brother and the Holding Company var noget mere stabil, er dette uden tvivl et af de bedre numre fra Joplins sene år. 7/10!

[url= - Oh Yeah[/url]
Gravatar

#1547 NightHawk 13 år siden

# 1546 -

Hmm, ah det var sgu ikke lige mig det der. Især de første 4 min. er meget monotome, grænsende til det irriterende og forsagerens mumlen i baggrunden hjælper heller ikke ligefrem på helhedsindtrykket. Til gengæld kunne jeg rigtig godt lide de sidste 3 min., hvor guitar stroferne kommer mere til deres ret og nummeret begynder at leve. En noget ujævn omgang alt i alt så det må blive, 5/10 :)

Nu skal vi have fat i en gammel klassiker fra K.D. Lang fra hendes måske bedste album "Ingénue" :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1548 Collateral 13 år siden

#1547: Meget smukt nummer, som et enkelt lyt ikke øver respekt. KD lang har jeg efterhånden hørt nævnt nogle gange, så nu må det snart være på tide jeg får hørt noget mere af hendes musik. Nå, men for dette nummer nærmer vi os topscorer. Lækker instrumentering, interessant lyrik (som jeg forventer vil vokse ved genlytninger) og overordnet bare et godt nummer.

8/10 (igen, med mulighed for at vokse)

Nu et nummer med Gerry & the Pacemakers. Har forelsket mig i dette nummer, og ved ikke helt hvorfor. Det har bare en fantastisk stemning, og særligt omkvædet fungerer bare imo.

[url= & The Pacemakers - Ferry Cross the Mersey[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1549 Antlion 13 år siden

#1548:

Jeg har aldrig set filmen, men sangen er klassiker af småt samt vigtigt format. Meget lettilgængelig og øjeblikkelig fangende. 7/10!

Joy Divisions mesterværk er det næste stykke musik i køen. Asketisk, plagende, smuk - Ian Curtis' 23-år korte liv bekostede ikke hans arv indenfor musikken:

[url= Division - Decades[/url]
Gravatar

#1550 Collateral 13 år siden

#1549: Ærligt talt anede jeg ikke at sangen var bundet til en film :S Har fundet den på en 60er opsamlingsplade.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: