Gravatar

#1551 NightHawk 13 år siden

# 1548 -

Jeg holder rigtig meget af hendes melodier og tekster og kombineret med den helt fantastiske vokal hun er i besiddelse af, så er det virkelig noget jeg glæder mig til at komme hjem og slappe af til. kan ikke lige umiddelbart komme i tanke om noget andet jeg har stående hjemme på hylden, som har en lige så stor beroligende effekt på mig. Er super fedt at høre, at du også kan lide hendes musik og kan kun på det varmeste anbefale dig at gå igang med hendes albums. :)

Det er jo oplagt at starte med 2 disc opsamlingsudgaven "Recollection", som også kan fås i en 4 disc deluxe udgave med livenumre og videoer til. Og ellers vil jeg anbefale dig følgende albums ; "Shadowland", "Absolute Torch and Twang", "Ingénue", "All You can Eat" og "Drag". Af de nyeste albums vil jeg anbefale "Hymns of The 49'th Parallel".

Jeg glemte i øvrigt lige at få svaret dig tilbage mht. Regina Spector, så hvis du er frisk på et par anbefalinger, så kommer her et par stykker ; "Marry Ann Meets The Gravediggers And Other Stories", (et opsamlingsalbum med de bedste sange fra de tre første albums), samt de to nyeste "Begin To Hope" og "Far".
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1552 Collateral 13 år siden

#1551: For det meste holder jeg mig fra opsamlinger, fordi jeg ofte synes at, når "hits'ne" bliver sorteret for sig, går man glip af guldklumper der gemmer sig på de fulde plader. Skal lige have skrevet pladeforeslagene for de to kunstnere ned, og så skal jeg nok lige gå på biblioteket :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1553 chronaden 13 år siden

#1549
80'er eletronic punk er normalt ikke lige min kop te, ved så ikke om jeg har ramt de kategorier ordenligt, sådan lød det ihvertfald i mine ører. :)
Nummeret har da nogle positive sider, en en næsten bowie agtig vokal og et ok beat der kører ved siden af. 6/10


[b][url= Rice - Delicate[/url]
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#1554 Chili bom bom 13 år siden

# 1553
Ganske fin sang - hyggelig - men den rørte alligevel ikke rigtig noget i mig desværre. 6/10


En lille en til kaffen:
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#1555 Lord Beef Jerky 13 år siden

#1554 Er prætentiøst et for flabet ord at bruge om det band? Deres mærkelige idé om, at deres musik er større og af mere værdi end det egentligt er, går mig ufatteligt på (videoen her er et glimrende eksempel med dens cuts med snak og tekst såsom "ONE BAND!" osv.). Havde alt dette været langt mere nedtonet, havde deres musik sikkert været lidt nemmere at sluge, men det er nu stadig overdimensioneret emopop af allerværste skuffe, og deres stemninger er alle lånt fra tidligere og bedre bands. Sangen her er instrumentalt handicappet, men besidder da et catchy omkvæd, og derfor den høje belønning herfra. Klart en af de bedste sange fra deres to sidste albums... hvis ikke den bedste... 3/10.

[url=
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1556 Antlion 13 år siden

Er prætentiøst et for flabet ord at bruge om det band? :)

Nå, men det er nu også løgn. Det er et godt nummer, akkompagneret af en skrækkelig musikvideo. Den forsøger desperat på at skabe uhyggelig stemning via de sædvanlige klichéer, hvilket er meget ødelæggende for musikken, da man abstraheres fra musikken og sidder tilbage i hån, sukkende af de billige effekter.

Derfor hørte jeg naturligvis nummeret uden musikvideo. Den mystiske lyrik opbygges langsomt med det faretruende beat, eksskalerende i baggrunden, til et ret så foruroligende stykke musik. 7/10!

Jeg prøver altså lige med Can en gang til, det må give pote på et tidspunkt:

[url= - Vitamin C[/url]
Gravatar

#1557 Lord Beef Jerky 13 år siden

#1556 Alle deres musikvideoer er crap.... måske man skulle kontakte bandet, og lave en musikvideo for dem =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1558 MMB 13 år siden

#1556

Det er eddemandeme noget mærkeligt noget, du har fundet frem der. Ikke at jeg er overrasket... Det er da også ganske udmærket, selvom jeg ikke rigtig ved, hvad jeg skal synes om det. Dog finder jeg hele arrangementet lidt for ensformigt i længden, selvom det bestemt har sine kvaliteter.

5/10
____________

Nu videre til en genre, som jeg normalt ikke befinder mig i:
Frederic Chopin - Nocturne In E Flat Major, Op.9 No.2
Gravatar

#1559 Collateral 13 år siden

#1558: Jeg er ret sikker på at det der stykke musik bliver benyttet i Rytteriet, hvilket måske har taget en smule af det for mit vedkommende. Jeg venter hele tiden på at en mandestemme siger noget i retning af: "Jeg kan godt lide at putte en lille smule lavendel ned i mine underbukser. Det giver sig en dejlig frisk duft."

Mere alvorligt er det et meget smukt stykke musik. Meget elegant, og jeg savner faktisk ikke mørkere passager, som jeg ellers har det med at gøre netop i mere elegante typer klassisk musik (jeg kalder det elegant fordi jeg ikke har særlig megen forstand på klassisk musik, der er sikkert et bedre ord for det.) Det smukke ligger måske i virkeligheden også netop i at det både er elegant, men samtidig også har en stor mængde længsel og melankoli i sig. Jo mere jeg lyttede til nummeret, jo gladere blev jeg faktisk for det.

6/6

Jeg vil gerne diske op med noget der har det til fælles med Chopin at her også er både melankoli efter længsel. Spurgt til teksten i denne sang sagde forsanger (og lyriker) Chris Cornell at sangen ikke handler om kærlighed, men længsel efter døden. De sidste ord fra en livstræt mand. Sangen er i mine øre høj klasse:

[url= - Like a Stone[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1560 MMB 13 år siden

#1559

Nu har jeg ikke set Rytteriet, så jeg skal ikke kunne sige, om stykket er med i der. :) Men spændende tanker du har dig. Personligt hører jeg aldrig klassisk musik, men lige netop det stykke af Chopin elsker jeg. :)

Din næste sang er også verdensklasse, men den vil jeg lade en anden bedømme...

Skriv ny kommentar: