Gravatar

#1561 Collateral 13 år siden

#1560: Lytter heller ikke til så meget klassisk. Mest fordi jeg har meget svært ved at se en indgangsvinkel til det. Jeg kan godt lide at lytte til det, men føler mig så uendeligt uvidende fordi jeg gerne ville vide mere om sammenhængen osv.

Må tage et aftenkursus eller noget engang ;)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1562 Antlion 13 år siden

#1559:

Fed solo ved det tredje minut! Ellers er det et udmærket nummer om efterlivets mystiske væsen, men de basale metaforer bliver til tider lidt for klagende i samspillet. 7/10!

[url= Troggs - I Can't Control Myself[/url]
Gravatar

#1563 Collateral 13 år siden

#1562: Jeg må nok indrømme at dette nummer ikke siger mig særlig meget. Kan sagtens hører at det som sådan er catchy, men jeg synes mest af alt det lyder lidt som Beatles når de er allermest lalleglade (hvilket er hvor jeg mindst bryder mig om dem), men så bare med det i tilgift at de ikke har den store lyriske opfindsomhed. Sorry, men det der nummers genialitet flød mig godt nok lidt forbi.

3/6 (Fordi jeg ikke synes nummeret er dårligt per se. Det er mere en smagsting tror jeg.)

Nu lidt dansk rock, skønt jeg egentlig bedre kan lide dette bands engelsk tekstede kompositioner, var dette den der var til at finde på YT, men synes der er masser af 60er (slut 60erne) feeling også i dette nummer:
[url= Flowers - Oppe i Træet[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1564 Antlion 13 år siden

#1563:

Meget progressivt, et mærkeligt miks af Cream og Pink Floyd. Young Flowers er et udmærket band, men i numre som dette, forsøger de for desperat at være "syrede" (ofte via repetition), uden egentlig overskridelse af den psykedeliske rocks medie. 6/10!

[url= Бамбука В XI Часов - Снег Мед[/url]
Gravatar

#1565 Collateral 13 år siden

#1564: Præcis det syrede mener jeg bedre de opnår i andre kompositioner. Det skal dog siges at jeg stadig er ret ny til dem og deres musik.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1566 Skeloboy 13 år siden

#1564 - meget afslappet. Dog irriterer den der knirkelyd mig ret meget :)

Og synes egentlig også lyden ved lidt efter 3 minutter ødelægger stemningen. Men som helhed: 7/10

Nu til noget old-school heavy

[url= Priest anno 1980[/url]
Gravatar

#1567 MMB 13 år siden

Bruce, go home :P
Gravatar

#1568 Muldgraver 13 år siden

#1566
Dejlig tung lyd. Nummeret starter lidt kedsommeligt ud for mit vedkommende, men der kommer fin afveksling efterhånden, som selvom denne kan synes at blive gentaget lige i overkanten, alligevel fanger mig. Selvom lyden er sprød og riffene er solide, er nummeret lidt for ensformigt til min smag 6/10

Og så til lidt sentimental melankoli fra (animations)filmatiseringen af den sublime billedbog The Snowman: [url= in the Air[/url]
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#1569 MMB 13 år siden

Jeg kom vist til at smide sangen ind i den forkerte tråd... Bare ignorer mine (inklusiv dette indlæg).
Gravatar

#1570 Antlion 13 år siden

#1568:

Barndomsminder genoplives på ny. Ikke fordi jeg har set filmen (desværre), men pga. den beherskede tilgang til uskyldigheden (naiviteten?) bidrager til et impressionistisk tag på livets glæde og tristhed, perfekt balancerende i billede og lyd. 8/10!

Følgende værk af Vivaldi indeholder en af de absolut mest betagende largo-satser nogensinde, "Il sonno" (@ 4:45):

[url= Vivaldi - Fløjtekoncert i G-mol, Op 10-2, RV 439 - "La notte"[/url]

Skriv ny kommentar: