Gravatar

#1581 Slettet Bruger [793357783] 13 år siden

#1576 Iron Maiden er egentlig et ganske fornuftigt band. Det er ikke et band jeg selv ynder at lytte til, dertil er deres musikalske univers for langt fra mit. Der har altid været fart over feltet ved deres musik og deres 80er dragter er nu også ganske hyggelige i denne live video. At sætte karakter på sådan en gang musik, selv om det nok er noget der falder indenfor mit musikalske univers er derfor heller ikke noget jeg vil gøre.

Jeg overvejede egentlig at vise noget musik, som jeg er ret sikker på at Skeloboy ikke kan fordrage (noget elektronisk musik), men jeg prøver i stedet for et stille nummer. Endda et New Yorker band. Og ja det er det øverste nummer : http://pitchfork.com/reviews/tracks/12188-i-dont-w...
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#1582 NightHawk 13 år siden

# 1581 -

Du må nu for min skyld gerne smide noget elektronisk musik op næste gang, hvis du har lyst. :) Nå, men jeg var sgu ret vild med "The Atlers" meget smukke og stemningsfulde sang, som har sån en skøn afslappende effekt i sin opbygning, hvor vokalen lige giver det hele tilpas meget poetisk power uden, at det bliver for pompøst. 9/10

Nu til en sang fra K.D. Langs nyeste album "Sing It Loud", som har fået rigtig flotte anmeldelser med på vejen bl.a. i Gaffa. Det i skal høre her er førstesinglen "I Confess", som er en forunderlig men stærk sammensmeltning af country-rock a'la Neil Young, og så en storslået ballade a'la Roy Orbinson, som også er to af hendes største idoler. Videoen er også ret cool, med et meget enkelt men smukt udført kærlighedsbudskab.

http://gaffa.dk/anmeldelse/47629

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1583 Chili bom bom 13 år siden

#1582

Kender hende faktisk ikke, og blev da også overrasket da jeg så at det er hende som bærer den flotte stemme! Et godt stemningsfuldt nummer - jeg gir 8/10! :)


Denne sang sad vi ídag på arbejdet og lavede lidt om i, og jeg ville her til aften lige finde en version af den....det lykkedes mig at finde en forholdsvis voldsom slesk video/udgave...som da ikke skal forbigåes!:
værsgo tak for kaf hehe.

Denne udgave er til gengæld gode minder:

Men det er nu den første der skulle bedømmes hehe
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#1584 Antlion 13 år siden

#1583:

Sangen fungerer bedst med et langsomt arrangement, men der formår den ej heller at vise dybde, til trods for emotionelle undertoners tydeligehed. Ovenstående versioner - 3/10!

Og nu til et af midt-firsernes mærkværdige vidundere:

[url= Gabriel - This Is the Picture (Excellent Birds)[/url]
Gravatar

#1585 Chili bom bom 13 år siden

#1583

Ikke lige min kop te, desværre. Nu kender jeg vist ikke noget til hans andre numre, men dette her var for stillestående og for ensformig. Og jeg har ellers ikke noget imod ensformige eller stille melodier, så længe de rør noget i mig. Og det gjorde denne ikke det mindste. Beklager, men 2/10.



En af mine absolutte all-time favoritter:
(beklager lyden i denne video udgave svinger en smule ud engang imellem, men eneste version jeg kunne finde af den officielle video...)
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#1586 ksaku 13 år siden

#1585 Jeg vil vælge at dele karakteren op i henholdsvis komposition/vokal.

Tori Amos vokal skal have 10/10 der er ikke mange der synger bedre end hende.

Selve kompositionen er der som sådan ikke noget i vejen med, der er bare ikke nok gang i den til mig, set bliver hurtigt lidt kedeligt for mig. 4/10


Langsomt og tungt


Gravatar

#1587 MMB 13 år siden

#1586

Her er der virkelig tale om en genredefinerende sang. Selvom det tog mig noget tid at holde af den sang, så kan jeg uden tvivl sige, at dens indflydelse har været enorm. Selve nummeret er også fantastisk, og opbygningen er fantastisk. Ozzys vokal er også lige i røven. Det er et mesterværk, intet mindre.

10/10

Nu skal vi over til noget alternativt 90'er musik nemlig i form af Smashing Pumpkins' Galapogos fra deres mesterværk Mellon Collie and the Infinite Sadness:
Gravatar

#1588 Antlion 13 år siden

#1587:

Fortvivlende og opløftende på samme tid. At sammenligne det med Pink Floyd er måske at stramme den lidt, lyrisk set i hvert fald, men godt, det er det. 7/10!

[url= Division - Transmission[/url]
Gravatar

#1589 MMB 13 år siden

#1588

Og så kun 7/10? :D
Forresten, har du bevæget dig ind i Pumpkins universet?
Gravatar

#1590 Antlion 13 år siden

#1589:

Tja, den kunne måske godt snige sig op på 8/10. :)

Jeg har stort set ikke bevæget mig ind i Pumpkins' univers, men "Mellon Collie and the Infinite Sadness" er et fedt album! Et svært definerbart band, som helt sikkert skal undersøges nærmere.

#1588 skiftes forresten ud med følgende:

[url= Division - Atmosphere[/url]

Skriv ny kommentar: