Gravatar

#1591 MMB 13 år siden

#1590

Så skal du helt sikkert også tjekke Siamese Dream ud! :) Egentlig er deres album alle gode måske med undtagelse af Machina og dele af Zeitgeist. Dog formår bandet virkelig at relancerer deres stil, og sammenligner man Gish med Machina, så er forskellen enorm.

Gravatar

#1592 MMB 13 år siden

#1590

Nu har jeg aldrig rigtig hørt Joy Division, men jeg vil da lige anmelde det alligevel.
Rent instrumentalt synes jeg nummeret er skide godt, og instrumentationen er lige i øjet. Men jeg synes simpelthen ikke vokalen bidrager til noget positivt, tværtimod. Teksten er meget smuk, men sangerens vokal siger mig ikke noget. Bortset fra det er det et ganske godt nummer.

7/10

______________

Og nu til det første nummer fra Peter Gabriels soundtrack til The Last Temptation of Christ: [url= Gabriel - The Feeling Begins[/url]
Gravatar

#1593 Fellaheen 13 år siden

#1592 - Meget rart, men også lidt over-romantiserende "vesterlænding-laver-dramatisk-musik-fra-mellemøsten". 5/10

[url= - Isi[/url]

Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#1594 chronaden 13 år siden

#1593
Aldrig hørt om dem, lyder noget kraftwerk'ish, meget muntert og melodisk.
7/10


Nu vil jeg have noget chill, ren afslapning - just simple lines, intertwining.
[url= Arnalds - Raein / Faun[/url]
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#1595 Antlion 13 år siden

Hvilket nummer skal bedømmes?

Raein: Strygerne dominerer, men delvist på en fornem, varierende måde. Et godt modspil til klaverets melankoli, uden det bliver for indsmørret. 7/10!

Faun: Klaveret holdes stabiliseret, imens strygerne blandes på ekstrem vis, hvoraf en følelse af neo-klassisks "anti-harmoni" opstår. 5/10!

Og nu til "den perfekte arie" fra Purcells "The Indian Queen, Z. 630"":

[url= 3, Mvt. 19: They tell us that you mighty powers above[/url]
Gravatar

#1596 Fellaheen 13 år siden

Det var nydeligt 8/10

[url= po vizivaniyu (Инструкция По Выживанию) - Afgansky sindrom[/url]
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#1597 Collateral 13 år siden

#1596: Jeg må nok indrømme at jeg har svært ved at komme udover vokalen. Ikke alene det at den er på russisk (jeg nyder Meiko Kajis musik meget påtrods af at jeg heller ikke forstår hvad hun synger), men i særdeleshed det at den bare generer mine øre. Den er så højt placeret i mikset, og lyder i mine øre mere som noget der skulle have været gemt lidt væk. Musikken er ikke så ringe, selvom kvaliteten er lidt shaky, er riff'et eller hook'et eller hvad man skal kalde det, meget iørefaldende.

Det overordnede indtryk er... rodet. Vokalen fungerer ikke imo, og resten af musik er ikke ligefrem stramt fremført. Det eneste der trækker en lille smule op er det førnævnte riff, som jeg godt kan lide.

3/6

Jeg er blevet ret glad ved dette band på det seneste, og særligt denne sang har sat sig fast:
[url= - World Leader Pretend[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1598 Antlion 13 år siden

Af et nummer, der er så afhængig er den, er lyrikken simpelthen for "nem". This is... alle de metaforiske banaliteter. Ellers et flydende nok nummer. 6/10!

Og nu til... Tja... Man kan vel kalde det for pro-sikker sex musik i en ret så pervers indpakning, måske, jeg ved det ikke:

[url= of Shit - Stapletapewurmsonmypenis[/url]
Gravatar

#1599 Fellaheen 13 år siden

#1597 - For mig er det vokalen der gør det hele, det russiske sprog.

#1598 - "I'm 12 and what is this?" 3/10

[url= - Herre Jesus Krist[/url] (denne behøver ikke at blive bedømt)

Det her er noget jeg fandt, quarter tone-teknikken, som har resulteret i noget af det mest vellykkede moderne eksperimenterende klassiske musik. Det kræver lidt tilvænning, men hvis man virkelig lytter er det meget harmonisk, en æstetisk sensation:

[url= Ives: 3 Quarter-Tone Pieces (1924) - II. Allegro[/url]
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#1600 Skeloboy 13 år siden

#1599 - Synes det er ret intetsigende og alt for random...jaja, jeg ved godt, der er masser af struktur, men det virker random...det minder om musik til en gammel tegnefilm, der bliver spillet af en flok 5-årige...

2/10

Nu til et 8 minutters black metal nummer, som vist må siges at være en klassiker. Det er monotont, men der er noget nærmest primiordialt(god fordanskning) over det...

Og tag jer ikke af kommentarerne...manden er en sindssyg nazi-sympatisør, kirkeafbrænder og morder...men suveræn musiker...

[url= - Hvis Lyset Tar Oss[/url]

Skriv ny kommentar: