Gravatar

#1691 Muldgraver 13 år siden

#1689
FYP er en forkortelse af Five-Year Plan. Det betyder at du om fem vil kunne give sangen 10/10. Eller også er Foeller rejst fem år tilbage i tiden (til vores nutid), hvorfra han giver oplevelsen 10/10. Eller også er der faktisk tale om galskab. Dette var de tre muligheder som eventyrets helt skal bruge, er du den helt, som om fem år vil rede prinsessen og et halvt kongerige?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#1692 Skeloboy 13 år siden

Heheh...det er nu også en forkortelse af Fixed Your Post :)
Gravatar

#1693 Muldgraver 13 år siden

#1692
;)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#1694 Skeloboy 13 år siden

Antlion (1687) skrev:
13th Floor Elevators - Dust

Det er slet ikke ringe. Ret skævt, og bestemt et band, jeg nok skal have hørt noget mere med...fed vokal. 8/10

Antlion: jeg sad og stenede på youtube en dag, og fandt et par nogenlunde sjældne bands og lavede en playlist. Tjek den ud her:

Og nu til noget helt andet, som I ikke kan lide ;)

[url= - Kill A Celebrity[/url]
Gravatar

#1695 MBAD 13 år siden

#1683 Jeg ved nu ikke, jeg ser egentlig en fin kontinuitet fra Nostalghia til Offret. Jo mere Tarkovskij jeg ser (jeg mangler kun Solaris og Steamroller and the Violin + evt. andet tidligt arbejde), jo mindre har jeg lyst til at rangere filmene, men Nostalghia er i hvert fald ikke svagere end de andre. Og lad os så ikke tale mere om Tarkovskij i denne tråd.

Det har du helt ret i. Ja, noget af den blev rigtig nok genfundet, men som helhed er den jo tabt. Jeg ved faktisk pinligt lidt om billedkunst, men når jeg tager et kig på Boschs og Brueghels værker, er jeg ganske enig. Det er også bare endnu et vidnesbyrd om en mere glidende overgang.
Genfødslen er vel det, der i det store og hele karakteriserer renæssancen sammen med den nye renæssancehumanisme - en mere udpræget realisme (føj!) gjorde sit indtog.

Nej, det var den bestemt ikke - dog vil jeg stadig hellere gruppere renæssancemusikken sammen med middelaldermusikken, end jeg vil gruppere den med barokmusikken og det, der kom efter. Nogle gange kan jeg slet ikke holde ud at høre på wienerklassik og bombastisk musik fra romantikken, fordi det er så moderne i forhold til den tidligere vokalmusik, men i bund og grund kan jeg jo godt lide det. Mht. Bach har jeg faktisk overvejet at købe præcist det sæt, Antlion linkede til før. Der er jo en del at tage fat i.

Jeg ved, at man ca. midt i middelalderen begyndte at bruge orgler. Men i hvor stort et omfang, de blev benyttet og om man brugte andre instrumenter, er jeg ikke sikker på. Det finder du til gengæld en del af i sekulær [url= troubadourmusik[/url], hvilket jeg dog ikke er så begejstret for.

Præcis. Det sublime har ikke særlig gode forhold i dag, desværre. Men så er det da altid noget, at man kan grave tilbage og finde så megen skøn kunst.

Nu er det her jo et filmforum, så jeg vil da lige nævne, at Herzog har lavet en form for dokumentar om den meget interessante renæssancekomponist [url= for five voices[/url]. Jeg har ikke selv set den, så jeg skal ikke kunne garantere kvaliteten af den.
Gravatar

#1696 Skeloboy 13 år siden

Skeloboy (1694) skrev:
[url= - Kill A Celebrity[/url]

Less talking, more voting!
Gravatar

#1697 MMB 13 år siden

Skeloboy (1694) skrev:
Ramallah - Kill A Celebrity


Det var dog noget af det værste, jeg længe har hørt. Fra vokalen kommer på fosser der lort ud i lårtykke stråler. Jeg kan simpelthen ikke finde en eneste god ting ved det her nummer. Det er monotomt, kedeligt og generelt bare uudholdeligt at høre på.

1/10

Nu til et af de bedste numre fra Danmark måske nogensinde: [url= - Comforting Sounds[/url]
Gravatar

#1698 Skeloboy 13 år siden

Foeller (1697) skrev:
Det var dog noget af det værste, jeg længe har hørt.
Skeloboy (1694) skrev:
Og nu til noget helt andet, som I ikke kan lide ;)


:)

Det er megafedt!

Gravatar

#1699 Collateral 13 år siden

#1698: Jeg synes nu heller ikke det var så dårligt. Ved ikke om det er lidt for bland til at det er noget jeg selv vil sætte på, men synes bestemt ikke det var ubehagelig lytning.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1700 Antlion 13 år siden

Foeller (1697) skrev:
Mew - Comforting Sounds


En tand for banal i sin lyriske desperation, men det er sgu et fedt nummer, ja. Mellemspilet er i særdeleshed enestående, hvor fantasifuldheden blomstrer markant mere end den gør i lyrikken. 8/10!

[url= - Desolate Outpost[/url]

Skriv ny kommentar: