Gravatar

#1791 Lord Beef Jerky 13 år siden

Beastie Boys 1989-1994 rule!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1792 MMB 13 år siden

Lord Beef Jerky (1787) skrev:
Low - Try To Sleep (inklusiv John Stamos i musikvideoen!!!!!)


Wow, det var ganske fantastisk, faktisk. Ret simpel lyrik, men for mig virkede det ganske dybfølt. Jeg er ret vild med nummeret og dets stemning, som talte til mig. Det er helt sikkert et band, jeg vil holde mere øje med

8,5/10

[url= - Live Forever (live)[/url]
Gravatar

#1793 Lord Beef Jerky 13 år siden

#1792 Jeg anebefaler at give dig i kast med deres to sidste albums så... det er klart de lettest tilgængelige. Og de spiller koncert imorgen på Vega, hvis du har tid, lyst og råd =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1794 chronaden 13 år siden

Nu er jeg ikke den store Britpop fan, men Oasis går altid hjem, især når det er live optagelser som du linker til, eneste jeg ikke kan snuppe er hvordan han altid skal sidde og kigge opad i microfonen :P

Herligt nummer, 7/10


Nu til noget chill, et mix sat sammen af Max Richter, hans melodi og Dinah Washington's stemme (hende der sang: "What a Diff'rence a Day Makes").
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#1795 Collateral 13 år siden

#1794: Til at begynde med fandt jeg det smukt. Så kom vokalen på, og det forstyrrede mig i første omgang en smule, fordi den var så reciterende. Jeg lyttede endnu videre og langsomt begynder Washingtons vokal at blive decideret syngende. Det fik nummeret til at fungere for mig fordi det viser en opbygning på både den vokale som den musikalske side. Washington er en fremragende sangerinde, og musikken er hjerteskærende i al sin skønhed. Ligges dertil den mildest talt velskrevne lyrik, rammer dette nummer lige i hjertekulen, utrolig vellykket!

Lyttede lige til originalen, som bestemt også er et godt nummer, og hvor den ikke har den samme storladenhed som Richters mix har, besidder originalen til gengæld en hel enorm charme, som ikke er at kimse af.

10/10

Apropos charme er det nummer jeg vil prøve mig med også en ganske charmerende sag. Jeg kender til nummeret fra spillet "Fallout 3" i hvis kontekst sangen får et lidt mørkere fundament. "They got things like the atom BOMB - So I think I'll stay where I AM."

[url= Sisters with Danny Kaye - Civilization[/url]


"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1796 Skeloboy 13 år siden

Det er ganske ok...men kan ikke helt "forstå" den genre, og jeg synes den er lalleglad...

Jeg ved godt, det er meningen, det skal være uforpligtende, sjovt og glad, men det gør det ikke helt for mig. Det passer godt til gamle film og gamle Silly Symphonies, men som musik i sig selv, er det ikke rigtig noget ved.

5/10

Og fuck, det Dinah Washington + Max Richter var et fedt nummer!

Et lidt mere dystert nummer(som jeg nok har postet før) med et band, der normalt spiller doom metal.

[url= Dying Bride - For My Fallen Angel[/url]
Gravatar

#1797 Slettet Bruger [793357783] 13 år siden

#1796 Det er et ganske fint melodiøst nummer, som er fint til at slappe af til. Nok et nummer der kræver et par gennemlytninger. 5/10.

Jeg lyttede til et par numre fra dette års Pitchfork Festival og i dag har de så uploadet et nyt nummer fra et band der hedder No Age. Bestående af 2 veganer, hvoraf forsangeren spiller tromme og den anden på guitar. Forsangeren er rent teknisk ikke en god sanger, men det passer godt til den eksplosive stil de har. Jeg kan godt lide det efter en god arbejdsdag for lige at få afløb for mine aggressioner. Desuden ser de ud til at være ganske gode live: http://pitchfork.com/tv/#/pitchfork-music-festival...
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#1798 Collateral 13 år siden

#1797: Det kunne jeg godt nok ikke lide. Her ødelægger vokalistens talende stil, og det ekstremt ensformige guitarspil alt for mig. Jeg kan ikke abstrahere fra det i indledningen, og selvom trommespillet giver en smule mere dynamik, er det hele simpelthen en tand for uomskifteligt for min smag.

2/10 (trommespillet og afslutningen reddede nummeret fra bundkarakter.)

Ovenpå det må vi lige have noget Leonard Cohen:
[url= My Secret Life[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1799 NightHawk 13 år siden

# 1798 -

Dejligt at sidde og lytte til en af Cohens klassikere, som der egentlig ikke er så meget andet at sige til end, at det er det bare er en gennemført fremragende sang med en skøn afslappende melodi og en suveræn skrevet tekst, der har masser på hjerte. 9/10

Nu prøver jeg at kickstarte tråden igen, og denne gang bliver det med et meget smukt nummer fra Vanessa Carltons nye album "Rabbits on The Run". Jeg hørte sangen første gang i Conan O'Briens nye talkshow og forelskede mig omgående i sangen. :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1800 Lord Beef Jerky 13 år siden

#1799 Hahaha et epicly nørdet børnekor! Nå, men bestemt ikke min genre - men alligevel med sine positive sider. Præstationen er rigtig god, hendes stemme er under fuld kontrol, omkvædet får ikke det hele til at kappe over og c-stykket er ligefrem højdepunktet! Det er dog stadig alt for sukkersødt for min smag, og alle virkemidlerne bliver virkelig taget i brug. Jeg holder mig til 4/10, og ligegyldig hvor negativt det end lyder, er det skam meget fint på min skala... jeg anser alt fra 7/10 og opefter som must-buys.

Jeg prøver med et band, jeg er helt tosset med for tiden... de virker nærmest som et musik-kollektiv, som man aldrig helt ved hvor man har, og der bliver gennemgående lejet med alle instrumenter og effekter igennem deres forholdsvist store bagkatalog. Sangen er en personlig favorit... ingen musikvideo findes dog til den =(

[url= Cult[/url]
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: