Gravatar

#1821 BN 13 år siden

Foeller (1820) skrev:
BN (1819) skrev:

'Popmusikerens Vise' - TV2

'Vil du danse med mig?' - TV2

Remees gæsteoptræden i 'Made in Europe' - Caroline Henderson


Hehe, ja så kan man roligt sige, at hip-hop ikke er din genre. :P


Nej, det var også derfor jeg skrev "elementer af hip-hop", hvilket nok kan koges ned til rap-delen. Bortset fra det, så er 'The Message' m. Grandmaster Flash nu altså vaskeægte hip-hop.

Jeg må indrømme, at rendyrket, moderne hip-hop imo for 99,9 procents vedkommende repræsenterer et absolut lavpunkt og en trist stilstand indenfor musikkens udvikling.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1822 MMB 13 år siden

BN (1821) skrev:
Bortset fra det, så er 'The Message' m. Grandmaster Flash nu altså vaskeægte hip-hop.



Ja, det er rigtigt, og derfor citerede jeg den heller ikke. :)

Men tja, vi er ret uenige om hip-hop, men sådan er det jo. :P
Gravatar

#1823 BN 13 år siden

Foeller (1822) skrev:
sådan er det jo.


Sånt er livet ...

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1824 BN 13 år siden

#1810:

Mjah ... Leonard Cohen er straks en helt anden sag! 'There is a war' hører til i den bedre ende af hans sangkatalog, omend jeg kun vil give den 7/10. Jeg tror næsten, at en live-udgave med bedre lyd og måske lidt mere saft og kraft ville hive nummeret op på 9/10. (EDIT: Og det var der sandelig! Nemlig her: ... 9/10 herfra!!!)

Her er en af MINE absolutte Cohen-favoritter:

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1825 Slettet Bruger [793357783] 13 år siden

Cohen er altid hyggeligt at lytte til. Dejligt melankolsk. Folk når det er bedst. Og en god sangskriver.


She & Him med dejlige 50er toner :
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#1826 Castanea 13 år siden

Foeller, har du hørt Toback to the Fromtime igennem?
Gravatar

#1827 MMB 13 år siden

Lorentzen (1826) skrev:
Foeller, har du hørt Toback to the Fromtime igennem?


Ja, masser af gange. :)
Gravatar

#1828 Castanea 13 år siden

Foeller (1827) skrev:
Ja, masser af gange. :)


Det er næsten på højde med Smash hit in Aberdeen, uden for meget fyld fra den virkelige verden. Malk de Koijn i en tilrettelagt og arbitrær nøddeskal!

EDIT: Jeg har udviklet et titel-angivelses-kompleks, suk.
Gravatar

#1829 Castanea 13 år siden

Whispering Horse (1825) skrev:
She & Him med dejlige 50er toner :

En ganske charmerende tur gennem et kuperet terræn af farver, naivitet og kløgtighed. Hvorvidt Deschanels sangskrivning når større dybder, kan diskuteres, men charmerende er det da. 7/10!

[url= Gabriel - Darkness (optagelse fra RealWorld Studios)[/url]
Gravatar

#1830 Collateral 13 år siden

Whispering Horse (1825) skrev:
Cohen er altid hyggeligt at lytte til. Dejligt melankolsk. Folk når det er bedst. Og en god sangskriver.


She & Him med dejlige 50er toner :

Virkelig fedt nummer. Særligt vokalen skaber mindelser om en anden tid, og også den ret simple (men effektive) instrumentering. She & Him er et band jeg skal lytte til noget mere af, de rammer en semi-nostalgisk tone for mig, som jeg virkelig finder fornøjelig.

9/10

BN (1824) skrev:

Her er en af MINE absolutte Cohen-favoritter:



Jeg er lige nødt til også at kommentere på dette nummer, siden Whispering Horse slap lidt nemt uden om (og ikke gav nogen karakter). Har ikke lyttet til Cohen live før, men er glad for at høre at hans stemme i den grad også holder på en scene. Musikalsk synes jeg ærlig talt ikke det gør den store forskel at det er live, fordi meget af instrumenteringen er så syntetisk i sin form. Når man kommer et stykke hen i nummeret du har linket til er der dog både violinspil og små detaljer på guitar o.l. som faktisk tilføjer en smule til nummeret. Det er imidlertid Cohens tekst og fremførsel der er i centrum, og den er (som altid) fremragende. Jeg holder afsindig meget af mandens askebæger-vokal og hans tekst univers er unikt - og melankolien er, som Whispering Horse skrev, meget stærk i mange af mandens numre, deriblandt dette.

10/10

Nu tog jeg så så lang tid om at skrive at Lorentzen kom mig i forkøbet:

[quote=Lorentzen (1829)]En ganske charmerende tur gennem et kuperet terræn af farver, naivitet og kløgtighed. Hvorvidt Deschanels sangskrivning når større dybder, kan diskuteres, men charmerende er det da. 7/10!

[url= Gabriel - Darkness (optagelse fra RealWorld Studios)[/url]


Endnu et ret fedt nummer, som er både mørkt og følelsesmæssigt tungt. Vokalisten er fremragende, og gør sig fornemt i den ret begrænsede instrumentering. Et fint og eftertænksomt nummer, som også har lyriske kvaliteter.

6/10

- - - - -

En klassiker: [url= Doors' People Are Strange[/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: