Gravatar

#1831 MMB 13 år siden

Lorentzen (1828) skrev:
Det er næsten på højde med Smash hit in Aberdeen, uden for meget fyld fra den virkelige verden. Malk de Koijn i en tilrettelagt og arbitrær nøddeskal!

EDIT: Jeg har udviklet et titel-angivelses-kompleks, suk.


Kan du bedst lide Smash Hit in the Aberdeen eller Snegzilla? :)

Jeg er også rigtig glad for pladen, som jeg dog nok umiddelbart alligevel vil mene er deres svageste. Men det er godt nok også svært at leve op til de to foregående. Det eneste problem, jeg har med Toback to the Fromtime, er, at jeg føler, at nogle af sangene godt kunne have haft lidt mere gennemslagskraft. Til gengæld har jeg fundet ud af, at albummet vokser kolossalt på en, og en sang som Klap din Hoddok er gået fra at være en "filler" til at være et af de bedste numre. :) Super svedigt album.
Gravatar

#1832 Castanea 13 år siden

#1831:

Smash Hit in the Aberdeen løber nok med førstepladsen, og "Kosmisk Kaos" er muligvis det bedst samplede og lyrisk komponerede rapnummer, der er blevet spyttet af vort lands ellers ynkelige scene. Som helhed er Sneglzilla lettere åndsvag, endog enestående. Ikke desto mindre er de sammen med Bumsestilen uden tvivl Danmarks bedste rapgruppe!
Gravatar

#1833 MMB 13 år siden

#1832

Ja, okay. :) Jeg foretrækker nok Sneglzilla med et mulehår, når alt kommer til alt. På en god dag vil jeg endda mene, at Kosmisk Kaos er det bedste som dansk musik måske overhovedet har leveret. Det er i hvert fald svært at finde andre danske sange, som jeg så ofte vender tilbage til.
Bumsestilen kender jeg ikke rigtig det store til, men jeg har lige youtubet dem, og det lyder da ganske fornuftigt. :)
Gravatar

#1834 Castanea 13 år siden

Collateral (1830) skrev:
En klassiker: [url= Doors' People Are Strange[/url]


Det er vist en underdrivelse. Banalt af helvede til, indsmørret i et LSD-inferno, adresserer sangen ganske vist fremmedgørelsen i musikken og tilværelsen. Dog tager Morrisons oprigtige, næsten rørende tone os med ind i sit abstrakte univers, hvor alt er mærkeligt, men (modsat lyrikken) ikke nødvendigvis fremmed. Morrisons væsen er den bestandige særhed, ikke teksten eller nummeret i sig selv. 9/10!

Ришад Шафи и Гюнеш - Горькая судьба
Gravatar

#1835 Castanea 13 år siden

Er Turkmenistan skræmmende?
Gravatar

#1836 stoffer 13 år siden

Lorentzen (1835) skrev:
Er Turkmenistan skræmmende?



De der bogstaver er sgu lidt. Sidder lige på læsesal men vil gerne bedømme den senere i dag, hvis der ikke er nogen der er kommet mig i forkøbet.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#1837 Castanea 13 år siden

Linket virker åbenbart ikke længere, men den findes på YouTube i en oversat titel, således Filmz-folket ej skræmmes væk, før de overhovedet har hørt nummeret:

[url= Shafi presents Gunesh - Bitter Fate[/url]
Gravatar

#1838 MMB 13 år siden

Lorentzen (1837) skrev:
Linket virker åbenbart ikke længere, men den findes på YouTube i en oversat titel, således Filmz-folket ej skræmmes væk, før de overhovedet har hørt nummeret:

[url= Shafi presents Gunesh - Bitter Fate[/url]


Hehe. :) Hvor finder du dog det musik fra? :)
Nå, anyway - selvom jeg aldrig nogensinde i mit liv kunne have fundet på at opsøgt dette musik selv, så synes jeg egentlig, det er okay "baggrundsmusik". Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se det mesterlige i nummeret, men omvendt er det heller ikke noget, der afskrækker mig. Rent instrumentalt synes jeg guitaren er super behagelig, men vokalen irriterer mig lidt. I slutningen synes jeg, det bliver bedre, især fordi vokalen går væk fra den der irriterende "klagesang" og over til lidt mere behagelig sang. Og hornene hjælper godt nok også nummeret en del. Spændende musik er det i hvert fald.

6/10

Nu til Johnny Cash' cover af Nine Inch Nails Hurt. Husk for guds skyld at se videoen:
Gravatar

#1839 Collateral 13 år siden

[quote=Foeller (1838)]Nu til Johnny Cash' cover af Nine Inch Nails Hurt. Husk for guds skyld at se videoen:


Wow et flot nummer! Helt utroligt så personligt han gør det, når man tager i betragtning at det er et cover. Og ja, videoen var godt nok også ganske flot, og rørende. Bare det at se Cash med gråt hår og rystende på hænderne. Virkelig godt nummer!

9/10!

Nu en live udgave af Radiohead nummeret "Codex":
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1840 MMB 13 år siden

Collateral (1839) skrev:
Wow et flot nummer! Helt utroligt så personligt han gør det, når man tager i betragtning at det er et cover. Og ja, videoen var godt nok også ganske flot, og rørende. Bare det at se Cash med gråt hår og rystende på hænderne. Virkelig godt nummer!

9/10!


Havde du ikke hørt den før? :)

Skriv ny kommentar: