Den ansigtsløse pige, selvdestruktiv, men kærlig. Denne sorgfuldhed skildres med forførende virkemidler, hvilke desværre medfører en upersonlig påtvungethed. 4/10!
Well, du klandrer Vogue for ikke at være fængende, og siger der kun er en af Madonnas sange, der siger dig noget. Vogue er i mine ører langt mere fængende end Frozen, og jeg synes der er mange bedre Madonna sange derude... selvom Frozen da også er ganske fin. Jeg er bare målløs over, at du finder lige præcis den sang interessant, og det strider lidt imod min egen holdning, hvor jeg anser Madonnas storhedstid som værende frem til og med 1990.
"Vogue" fængede ikke mig. Kan sagtens være den gør det for andre. "Frozen" er ikke catchy som sådan, men jeg kan rigtig godt lide indledningen, som rent faktisk lader til at have (lidt) indhold og noget stemning, hvilket jeg ikke føler eksempelvis "Vogue" har meget af.
I øvrigt har jeg ikke nogle synderligt stærke meninger om Madonna, hun siger mig bare generelt ikke særlig meget :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Mærkeligt rock, hvertfald ikke en gerne jeg kan bedømme desværre.
Men vis jeg skal bedømme i tanker så er det en mærkelig sang, som jeg ikke forstod meget af 5 ud af 10, den vil have måske røget op vis jeg forstod teksten
Det her er et fanmade nummer hvor en bruger har mixet en sang fra chinese democracy som er If the World og en Velvet Revolver sang som jeg er ikke sikker på hvad hedder- Det her er ikke hans bedst men han er bestemt talentfuld
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Ikke så "traditionel" som originalen, men desværre er det også et lettere uinteressant nummer. Hvis jeg ikke forstod teksten, vil jeg måske synes bedre om det. 4/10!
Og nu til Egor Letov i form af legenderne fra den sibiriske undergrund:
Det er simpelthen for mærkeligt til mig og lyder slet ikke godt. Både den uinspirerende vokal og den irriterende instrumentalisering gør nummeret til, noget man bare vil have overstået.
Tja, lyrik er altså mere end opfindsomt ordspil, men "Into the Mystic" har da på mange områder fortjent sin plads som en dulmende klassiker. 7/10!
Følgende nummer er på sin vis en Blake-vision, der i sin forkastelse af matematikkens materie, afmonterer den Newtonske og dermed sterile livsanskuelse. Det lyder meget omsvøbet, men det er faktisk et af Coils mest interessante numre.
#1898 Og sikket andet. Bistert jagende og stinkende råt. Sort som sort er godt, med den snert af folkemusik som folkloreisk går igen i lyrikken. Det akustiske element bliver aldrig roligt som i Bergtatt, hvilket igen passer godt til lyrikken, og derfor drejer den spænding der ligger i eventuelle forventninger om roligere akustiske elementer 8/10 Og så er Ulver bare et helt fantastisk band (i hvert fald Bergtatt, Blood Inside og Themes from William Blake's The Marriage of Heaven and Hell (som jeg dog ikke har hørt så meget))
#1891 Castanea 12 år siden
Den ansigtsløse pige, selvdestruktiv, men kærlig. Denne sorgfuldhed skildres med forførende virkemidler, hvilke desværre medfører en upersonlig påtvungethed. 4/10!
[url= Heat - Leaving This Town[/url]
#1892 Collateral 12 år siden
"Vogue" fængede ikke mig. Kan sagtens være den gør det for andre. "Frozen" er ikke catchy som sådan, men jeg kan rigtig godt lide indledningen, som rent faktisk lader til at have (lidt) indhold og noget stemning, hvilket jeg ikke føler eksempelvis "Vogue" har meget af.
I øvrigt har jeg ikke nogle synderligt stærke meninger om Madonna, hun siger mig bare generelt ikke særlig meget :)
#1893 Castanea 12 år siden
#1894 Batsy 12 år siden
Mærkeligt rock, hvertfald ikke en gerne jeg kan bedømme desværre.
Men vis jeg skal bedømme i tanker så er det en mærkelig sang, som jeg ikke forstod meget af 5 ud af 10, den vil have måske røget op vis jeg forstod teksten
Det her er et fanmade nummer hvor en bruger har mixet en sang fra chinese democracy som er If the World og en Velvet Revolver sang som jeg er ikke sikker på hvad hedder- Det her er ikke hans bedst men han er bestemt talentfuld
#1895 Castanea 12 år siden
Ikke så "traditionel" som originalen, men desværre er det også et lettere uinteressant nummer. Hvis jeg ikke forstod teksten, vil jeg måske synes bedre om det. 4/10!
Og nu til Egor Letov i form af legenderne fra den sibiriske undergrund:
[url= и Опизденевшие - Вечная весна[/url]
#1896 MMB 12 år siden
Det er simpelthen for mærkeligt til mig og lyder slet ikke godt. Både den uinspirerende vokal og den irriterende instrumentalisering gør nummeret til, noget man bare vil have overstået.
2/10
Nu til en af de største sangskrivere:
#1897 Castanea 12 år siden
#1898 Skeloboy 12 år siden
Ganske stemningsfyldt, men alt for lang. Det kræver måske lidt mere ro omkring sig. 6/10
Nu til noget helt andet...
#1899 Muldgraver 12 år siden
Og sikket andet. Bistert jagende og stinkende råt. Sort som sort er godt, med den snert af folkemusik som folkloreisk går igen i lyrikken. Det akustiske element bliver aldrig roligt som i Bergtatt, hvilket igen passer godt til lyrikken, og derfor drejer den spænding der ligger i eventuelle forventninger om roligere akustiske elementer 8/10 Og så er Ulver bare et helt fantastisk band (i hvert fald Bergtatt, Blood Inside og Themes from William Blake's The Marriage of Heaven and Hell (som jeg dog ikke har hørt så meget))
Nu til noget helt andet...
[url= - Very Slow Bossanova[/url]
#1900 Skeloboy 12 år siden