Igen, enig. Det er ærgerligt, hans musik ikke er blevet udgivet. 8/10.
Og lol, ja... :P
---
[url= Waits - God's Away on Business [/url]
Det er svært ikke at holde af Tom Waits dystre, til tider melankolske, og i dette tilfælde mere pessimistiske univers. Jeg elsker den skæve instrumentering, Waits' stemme og den rå lyrik. At sangen samtidig er ekstremt catchy er blot endnu en bonus.
10/10
-
Jeg plejede at være vild med Magtens korridorer, men gik lidt træt i dem indtil jeg hørte deres nyeste album, som jeg er ret så pjattet med. Det gælder ikke mindst dette nummer:
[url= Korridorer - Horisonten [/url]
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Styrken ved Blood Money er netop skævheden. Selvom det overordnede tema er menneskets stedsevarende jalousi og manglende venlighed, skildres tragedien i en humoristisk druktåge. Gud og politikerne er væk, men den demente tegneseriefigur (Tom Waits) bevarer sin menneskelighed blandt aggressive emuer, opkastende lyrik og aforismer. Et pessimistisk teaterstykke, der er hylende morsomt.
Styrken ved Blood Money er netop skævheden. Selvom det overordnede tema er menneskets stedsevarende jalousi og manglende venlighed, skildres tragedien i en humoristisk druktåge. Gud og politikerne er væk, men den demente tegneseriefigur (Tom Waits) bevarer sin menneskelighed blandt aggressive emuer, opkastende lyrik og aforismer. Et pessimistisk teaterstykke, der er hylende morsomt.
Burde nok eje den plade :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Og nu til en af vor tids bedste "improvisationsmusikere":
[url= Youngs - Soon it Will Be Fire[/url]
Klart det bedste (tror jeg nok), som du har postet herinde indtil videre, eder Caliban! :) Det er et ganske fremragende nummer, som virkelig emmer af dybde og eftertænksomhed. Ja, det er et ganske dybtfølt nummer, som er en fornøjelse at give sig hen til. Men måske det bliver en anelse for monotont, til jeg kommer helt op at ringe? Jeg kan ikke helt sætte en finger på, hvad nummeret lige mangler.
8/10
---------- Har lige opdaget denne sang og komponist, men jeg må indrømme, at det lyder ganske fremragende: [url= - River Flows in You[/url]
Oh yes, hvilket smukt nummer. Minder mig om min sidste skoledag i folkeskolen, min bedste ven, og 2 andre piger fremførte et nummer med den. Min bedste ven skrev så sin egen solo med hans guitar, ahh good times, good times 10/10
Skide god sang fra Hr Springsteen, nothing more.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Du siger det sådan set meget godt. Det er en god sang, men ikke mere. Det er klassisk Bruce, og man er godt underholdt, men fantastisk er den nu ikke, "kun" god.
7/10
Nu til noget helt andet. Eminem møder Jay-Z. Resultatet er et af de bedste rapnumre overhovedet. (hvis rap er en by i Rusland, så spring sangen over)...
#1941 Collateral 12 år siden
Det er svært ikke at holde af Tom Waits dystre, til tider melankolske, og i dette tilfælde mere pessimistiske univers. Jeg elsker den skæve instrumentering, Waits' stemme og den rå lyrik. At sangen samtidig er ekstremt catchy er blot endnu en bonus.
10/10
-
Jeg plejede at være vild med Magtens korridorer, men gik lidt træt i dem indtil jeg hørte deres nyeste album, som jeg er ret så pjattet med. Det gælder ikke mindst dette nummer:
[url= Korridorer - Horisonten [/url]
#1942 Castanea 12 år siden
#1943 Collateral 12 år siden
Burde nok eje den plade :)
#1944 Castanea 12 år siden
En tand for meget metaforisk onani, men ellers udmærket. 5/10. "Alting til Salg" er den bedste sang, jeg har hørt fra albummet.
---
Og nu til en af vor tids bedste "improvisationsmusikere":
[url= Youngs - Soon it Will Be Fire[/url]
#1945 MMB 12 år siden
Klart det bedste (tror jeg nok), som du har postet herinde indtil videre, eder Caliban! :) Det er et ganske fremragende nummer, som virkelig emmer af dybde og eftertænksomhed. Ja, det er et ganske dybtfølt nummer, som er en fornøjelse at give sig hen til. Men måske det bliver en anelse for monotont, til jeg kommer helt op at ringe? Jeg kan ikke helt sætte en finger på, hvad nummeret lige mangler.
8/10
----------
Har lige opdaget denne sang og komponist, men jeg må indrømme, at det lyder ganske fremragende:
[url= - River Flows in You[/url]
#1946 MMB 12 år siden
#1947 Batsy 12 år siden
Skide god sang fra Hr Springsteen, nothing more.
#1948 MMB 12 år siden
Du siger det sådan set meget godt. Det er en god sang, men ikke mere. Det er klassisk Bruce, og man er godt underholdt, men fantastisk er den nu ikke, "kun" god.
7/10
Nu til noget helt andet. Eminem møder Jay-Z. Resultatet er et af de bedste rapnumre overhovedet. (hvis rap er en by i Rusland, så spring sangen over)...
Her er den live på Letterman:
#1949 Skeloboy 12 år siden
Hvorfor det? Så det er kun hvis man kan lide det, at det skal bedømmes?
Nuvel...jeg synes det er ret ringe :), men skal da nok lade være med at bedømme den...
#1950 MMB 12 år siden
Altså, hvis du overhovedet ikke kan lide genren, så tvivler jeg på, at denne sang overvinder dig, og så er en bedømmelse overflødig...