Gravatar

#281 tiany 15 år siden

#280 Kanon - hvordan kan man ikke elske en sang der gemmer sig bag titlen: THE BEST SONG EVER!!!! :D
Det bliver vel ikke rigtig mere 80er og 80erne er nu engang et super årti. Men jeg håber seriøst George Merrill er blevet klippet siden dengang, det der Michael Bolton hår, holder altså ikke :) Sangen ender på 8/10, som må være minimums karakteren for en sang med sax.


Noget helt helt andet: Malcolm McLaren - der findes ingen musikvideo så man må nøjes med at lytte.
Valar morghulis
Gravatar

#282 duuk74 15 år siden

#281
Det var sgu egentlig et ganske fedt nummer. Minder mig lidt om Portishead eller Moby.

Nu skal vi ha lidt mere Ska krydret med en knivspids latin.

http://www.deezer.com/track/782168
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#283 NightHawk 15 år siden

# 282 -

Jep, det lød fanme fedt det her. Energien er helt oppe og ramme loftet flere gange i en frisk og sprudlende melodi, man kun kan blive i godt humør af at lytte til. Synes også det latinamerikanske mix fungerer rigtig godt og så er jeg svært begejstret for selve afslutningen med en cool guitarsolo, der gradvist trækker sangen helt ned i tempo, så man kan få lov at trække vejret igen. Super! 8/10. :)

Ok, nu har jeg fundet en sang frem fra Soundtrack nr. 3 i rækken til den fremragende serie The L Word, som jeg allerede er tre afsnit inde i sæson 5 af. Musikkken i alle sæsoner har været meget varienrende og mega cool at lytte til og det er dette nummer et af mange virkelig gode eksempler på. Enjoy :)



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#284 Chili bom bom 15 år siden

#283 Ret godt nummer...det får 8/10 af mig! :)


Her til et gammelt hit der stadig holder MAX :D

:
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#285 tiany 15 år siden

Hvem elsker ikke Queen? - jeg gør i hvert fald! Det her ikke lige mit yndlingsnummer, men den hiver sig alligevel op på 9/10.

Det her faldt jeg over den anden dag, faktisk pænt overraskende:
Milla - Gentleman Who Fell

Videoen er inspireret af kort filmen Meshes of the Afternoon fra 1943.
Albummet hvorfra nummeret stammer har faktisk fået rimelig gode anmeldelser, men blev aldrig en succes.
Valar morghulis
Gravatar

#286 NightHawk 15 år siden

# 285 -

En spøjs men flot filmet sort/hvid video til et glimrende nummer. Jovovich synger overraskende godt, så det ku' være ret interessant at tjekke hele albummet ud på et tidspunkt. 7/10.

Vi bliver i filmens verden med den næste sang, som er elegant integreret i sin 70'er inspirationskilde. Prøv at se om i kan gætte hvilken klassisk biljagtsfilm der er tale om :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#287 Antlion 15 år siden

#286:

Det er da "Vanishing Point", haha!

"Show Me How To Live" = 3/10 - Jeg ved ikke om jeg vil kalde Audioslave dårlige musikere, da de hver i sær sikkert er yderst professionelle. Men i dette tilfælde, er det da en fuldstændig usamhængende produktion. Utilpasset (hurtigt) tempo, tunge og kedelige guitar / tromme riffs og generelt forfærdelige kombinationer fra Morellos side. Chris' vokal-arbejde er desuden ikke noget at råbe hurra for, og knækket til sidst (hvor han lige pitcher sin stemme) er da utroligt malplaceret, og på ingen måde unikt. Jeg kan ikke se hvorfor han skulle være en sanger af karakter? Efter min mening, præges dette nummer altså af mangel på originalitet, og det lyder unægtelig som det sædvanlige, intetsigende og trivielle musik, som rock-genren efterhånden er gennemsyret af. Intetsigende musik!

-----

Nu må vi se om den næste er mere begejstret overfor følgende musik, end jeg var for forrige:

Da Leans episke mesterværk "Lawrence of Arabia" kører på TV2 Film i skrivende stund, linker jeg passende til Maurice Jarres tidløse musik til filmen:

Gravatar

#288 BN 15 år siden

#287:

Virkelig flot musik. Dette nummer er helt fortjent blevet en klassiker (og sammen med Ravel's 'Bolero' nærmest synonym med storladne billeder fra ørkenlandskaber, som det i utallige sammenhænge er blevet brugt som underlægningsmusik til sidenhen).

9/10

Fra komponisten af temaet til tv-serien 'The Persuaders' (De Uheldige helte), John Barry, med noget sang der minder om irske Clannad.



(Nøjes med at høre frem til 3:08)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#289 NightHawk 15 år siden

# 287 -

Ohh, jeg synes sgu du er nådesløs her. ;)

Det er rigtigt nok ikke deres bedste nummer, men dårlige musikere synes jeg slet ikke man kan kalde dem og sangen passer da perfekt til videoens rytme. Men ok, smag og behag. Jeg acceptere det selvfølgelig, selvom 3/10 er alt alt for lidt. :)

# 287 & 288 -

Synes vi skal holde det til sange og ikke underlægningsmusik, da det er jo sån set er det tråden går ud på.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#290 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg vil give Pitchfork ret i at det her er en sindsyg flot video. Jeg kan samtidig også rigtig godt lide Depeche Mode og synes egentlig at dette nummer er ganske godt efter at have hørt det igennem et par gange.

http://www.pitchforkmedia.com/article/download/149...

Live udgaven er her, i super kvalitet i øvrigt:

Skal naturligvis ses i HD.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: