Gravatar

#291 NightHawk 15 år siden

# 290 -

Har været fan af Depeche Mode i snart mange år efterhånden og de har altid ku' levere et par solide hits, selv på de albums der været på det jævne. Men det nummer her blev jeg aldrig rigtig grebet af, for selv om Dave Gahans vokal er suveræn fed som sædvanlig og de små elektroniske touch får lidt gåsehud frem, ja så er selve kernen i sangen lidt for monotom efter min smag. Hmm, ja det piner mig faktisk det her, men jeg kan ikke rigtig gi' højere end 6/10, desværre.

Nu har jeg fundet en video frem her som er et herligt mix af bluecollar og oldschool med fuld speed på Impalaen :




"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#292 filmz-yoshimura 15 år siden

#291 Yeah! Elsker det nummer :o) Længe siden jeg har hørt det, men det et af mine gamle favorit-luftguitarnumre. Ikke just sofistikeret, men super energi: 8/10.

Så til et lidt tungere nummer med et (efter min mening) fuldstændig overset svensk band, der smager en del af Black Sabbath og Spiritual Beggars:

[url=
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#293 duuk74 15 år siden

#292
Jeg må indrømme at det ikke siger mig det store. Det er da et udmærket rock nummer - bedre end så meget andet musik, men så heller ikke mere.

Nu skal vi til et mesterligt nummer med en fantastisk kunstner. Der er lavet mange coverversioner af nummeret, blandt andet et med Red Hot Chili Peppers.

http://www.deezer.com/track/47392

Her er en live version fra '72. Lyden er dog ret ringe, og der er en ret stor fejl på et tidspunkt. Men det svinger generelt godt, og man kan virkelig fornemme hans glæde ved at spille.

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#294 duuk74 15 år siden

Hmm forkert sang jeg linkede til på Deezer. Her er den rigtige.

http://www.deezer.com/track/2305689
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#295 El Capitan 15 år siden

Namme nam... Det er som smør i øregangen! 8/10



Gravatar

#296 NightHawk 15 år siden

# 295 -

Et meget stemningsfuldt nummer som trods det at være præget af en hvis form for melankoli, alligevel er ret smukt og behageligt at lytte til. 8/10


Ok, så skal volumen skrues helt op på max. Læn jer tilbage og nyd en af de fedeste sange ever :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#297 filmz-yoshimura 15 år siden

#296 Yessir! Fandeme et fedt nummer. Nummeret 'What's on my mind' fra samme skive samt 'Child of Innocence' fra Masque er også noget af det fedeste, der er lavet i 70'erne.

9/10!

Her er et af Totos (efter min mening) ganske få fede numre, men sikken et!

[url= Goodbye[/url]

Minder mig i øvrigt på visse punkter om noget af det, Kansas har lavet :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#298 NightHawk 15 år siden

# 297 -

Jeg er helt enig ang. Kansas. Noget af det absolut bedste oldschool rock der findes. :)

"Girl Goodbye" er sån et rigtig roadmovie nummer, som jeg faktisk har siddet og hygget mig med en del gange når jeg har været på ferie, så ret sjovt at du lige præcis har valgt det. 8/10. :)

Vi blir på landevejen og slår et smut omkring Wales med den næste sang ;)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#299 tiany 15 år siden

#298
Ikke lige min stil - men jeg elsker den måde hende walisiske accent slår igennem når hun synger road rage :)
6/10 - fordi det er gjort bedre


Fra årets album 2008:
[url= Somebody[/url]
Valar morghulis
Gravatar

#300 Kruse 15 år siden

#299: Rigtig god sang! Jeg må se at få købt det album! 9/10

Her kommer som opvarmning til udgivelsen af U2's nye album d. 2. marts, en af deres bedste sange i en af de bedste optrædner nogensinde.

[url= The Streets Have No Name (Super Bowl Edition)[/url]

Jeg får altid gåsehud når The Edge begynder sit riff :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: