Gravatar

#461 filmz-jonasgr 15 år siden

Et Ok nummer med Petty. Jeg vil dog sige, at Petty nok ikke lige er mig. Nummeret er godt, men desværre hæmmes det af at Petty ikke helt synger igennem, især på omkvædet. Men ellers er det ganske godt og man kan ikke komme udenom at det er temmelig catchy. 7/10

Næste nummer er igen fra deres nyeste album : [url= - Brick by Boring Brick[/url]

I en akustisk version, men jeg er lidt i tvivl om det også er album versionen, da jeg har hørt rygter om at album versionen ikke er langt ved siden af.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#462 filmz-jonasgr 15 år siden

#461 Ok de har så lige postet albumversionen på deres side : http://www.paramore.net/music/brick-by-boring-bric...
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#463 NightHawk 15 år siden

# 460 -

Er fuldstændig enig. Jeg køber også kun "Felt It In My Bones", hvis den udkommer som single, eller hvis den kommer med på et evt. greatest hits. Ville aldrig drømme om at købe et helt album med Tiesto kun pga. den ene sang. :)

# 461 & # 462 -

Det er altid interessant/sjovt at lytte til forskellige udgaver, så jeg hørte lige begge versioner igennem. Så fik jeg så samtidig også mulighed for at sidde og savle over de mange cool billeder af Hayley, hehe. :) Jeg synes dog klart, at albumversionen er bedst. Det fungerer bare bedre, når sangen får noget fylde/power, der kan bakke Hayley's som altid suveræne vokal op. "Brick By Boring Brick" er lidt mere afdæmpet end "Ignition", som du lagde op sidst, men er et mindst ligeså fedt nummer og derfor badabadababadada'er jeg mig frem til 8/10. :)

Nu skal vi hjem til Danmark og høre et helt nyt nummer fra et fremragende band. Dette er nok en af, hvis ikke den smukkeste sang jeg har hørt i år, både melodi og tekstmæssigt. Enjoy :


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#464 Chili bom bom 15 år siden

#463 Et godt nummer. Har set dem live og der er de meget underholdende. Dette nr. får 7/10 fra mig. :) Stilen minder mig lidt om far i de tidlige 70'ere. Ikke at jeg var der til at opleve det :P Men kan se det for mig!


NU til noget andet. Jeg tror ikke den er lagt op før?
Jeg kunne desværre ikke finde 3 minutters udgaven nogen vegne. Så i må få hele versionen i stedet. Kan rigtig godt li videoen - og sangen har jeg haft på hjernen hele ugen :)
:
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#465 tiany 15 år siden

#464
Har et lidt underligt forhold til Lady Gaga, jeg synes hun spiller lidt for meget på sin overdrevne stil og det er faktisk ærgeligt, da jeg synes hun har lavet et udemærket popalbum med flere hits på.
Med hensyn til det pågældende nummer synes jeg det er meget fedt, især omkvædet, men jeg kan simpelthen ikke holde videoen ud især pga hendes stil. Hvis jeg ikke tænker over at det er Lady Gaga så ville jeg nok give den en højere karakter, men jeg kan ikke lide hende som person, så det må blive noget midt imellem 7/10

Et styk Destiny's Child og et styk fransk DJ og så har man et solidt sommerhit - imo.
Den her har jeg haft på hjernen i den forgangene uge:
Valar morghulis
Gravatar

#466 filmz-Narniabæver 15 år siden

Et af sommeren bedre sange #465 men ret overvurderet!

Dette var sommerens hit fra Mickie Krause:
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#467 filmz-jonasgr 15 år siden

#466 Ja det er et nummer jeg er træt af (sorry), så den kan jeg ikke give mere end 1/10

I dag er denne video kommet med Sunset Rubdown. Det har absolut lavet bedre sange (selv om sådan noget som lyrik nærmest altid er i top), men jeg synes simpelthen at videoen er så syret at den også skulle vises her. Og den skal naturligvis ses i fuld skærm.

Sunset Rubdown - Black Swan
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#468 NightHawk 15 år siden

# 467 -

Det var sgu noget af et udfordrende og bizart nummer. Men det er ment på en udelukkende positiv måde. Den første halvdel af sangen havde jeg det ret ambivalent med, men blev så på en eller anden måde grebet og næmest hypnotiseret af det lettere mystiske og spooky beat, som man med jævne mellemrum blir revet brat ud af via de forskellige vers, der meget abrupt skærer lydtapetet midt over. I anden halvdel fra cirka 3.20 kommer der langt mere form over sangen, som måske forvandles mod det mere mainstream, men dog alligevel beholder sit alternative præg. Det er på den ene side et spøjst kludetæppe som umidelbart er lidt for kunstfærdigt, men på den anden side kan man ikke la' vær med at være dybt fascineret af dette musikalske David Lynch agtige univers. Et mørkt, forunderligt og originalt eventyr, som jeg på nuværende tidspunkt vil gi' 8/10. :)

Og nu vil jeg så præsentere jer for en ny og ret original kunstner, som i mine ører absolut er en man bør holde et vågent øje med. Øverst hendes nyeste video og nedenunder et link til en mini livekoncert, hvor hun mikser sin sang med klassisk musik, hvilket fungerer på ganske imponerende vis :





"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#469 BN 15 år siden

#468:

Ret interessant nummer med en fremragende vokal. Nummeret som helhed vil jeg give 5/10, men sangstemmen får 9/10 og det fantasifulde arrangement får 8/10.

Under hele nummeret grublede jeg over, hvem i alverden det var sangerinden minder mig om med sin krystalklare, elegante og velmodulerede stemme. Og så gik det op for mig, at hun lyder meget som en sangerinde fra en noget ældre generation (og ganske anden musikgenre), nemlig Doris Day.

Derfor er her et Doris Day-nummer (fra 1957):
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#470 filmz-jonasgr 15 år siden

#469 En klassiker. Jeg vil dog sige, at jeg skal være i det helt rette humør hvis den skal afspilles og det er nok ikke et nummer jeg vil høre så tit. Men derfor er det nu stadigvæk et ganske godt nummer og som i hvert fald er bedre end mange af kopierne der er blevet lavet af det. 8/10.

Her er et aktuelt band, men som er kraftigt inspireret af 50/60erne. Sune Rose Wagner har sågar sagt, at han bliver mere inspirerer og også ser flere film end han lytter til musik. Især Hitchcock nyder han. Dette kan man egentlig også godt høre i meget af deres musik. Der er ofte 50/60'er og filmnoir stemning over det. I øvrigt en rigtig flot video.

[url= Raveonettes - Dead Sound[/url]
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: