Gravatar

#471 tiany 15 år siden

#470
Jeg har det sådan med The Raveonettes, at der må være et særlig publikum som lytter til deres musik og det publikum er jeg altså ikke en del af.
Jeg erkender at de har en helt speciel stil og at de er meget tro mod det de laver. Det er som sådan også noget udmærket musik, men absolut ikke min stil, jeg synes det er for kedeligt i længden. Den her bliver for mig kun en 5/10

Jeg har lige købt et nyt album og er du vanvittig det er godt, men det er jo også bare min mening. Især de sidste 3 numre som til sammen skaber symfonien Exogenesis er jeg helt tosset med, en herlig blanding af symfonisk musik og rock. Men lige som The Raveonettes tror jeg også at det her band har et særlig publikum, men det er jeg til gengæld en del af.
Her er første single fra albummet, The Resistance.
[url= - Uprising[/url]
Valar morghulis
Gravatar

#472 dyg 15 år siden

Som sædvanligt kræver Muse's musik mere end een gennemlytning, så jeg vil ikke komme med nogen bedømmelse endnu... Og så alligevel, for jeg synes det umiddelbart lyder mere kunstigt og kedeligt end deres helt gamle. Intet overgår numre som New Born og Microcuts :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#473 tiany 15 år siden

#472 Det har du ganske ret i. Men jeg vil også sige at uprising langt fra er det bedste nummer på albummet, men det var den eneste der er lavet video til... Hvis jeg kunne havde jeg linket til alle 16 minutter af Exogenesis.
Valar morghulis
Gravatar

#474 dyg 15 år siden

#473 - Coolio, jeg skal have købt skiven inden længe, så jeg kan finde ud af, hvorvidt hypen er berettiget :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#475 frankdrebin 15 år siden

Til alle jer der hører Muse.. Nogen af jer der skal til deres koncert i Parken her d. 26 oktober?
Gravatar

#476 tiany 15 år siden

Nej desværre :(
Valar morghulis
Gravatar

#477 NightHawk 15 år siden

# 471 -

Hmm, ja jeg er helt enig med jer andre her. Det er ikke det bedste nummer Muse har lavet. Sangen mangler klart noget af den musikalske opfindsomhed, man kender fra bandet og forbliver derfor en kende monoton i længden. Og så er der jo desuden det lidt skumle ved det korte guitarrif, men egenglig også hele sangen, der minder lidt for meget i opbygning om Blue Van’s ”Man Up”, selv om jeg er ret sikker på det blot er en tilfældighed. I det samlede regnskab her er det Matthew Bellamy’s altid stærke og markante vokal, der lige hiver sangen op over middel og lander scoren på 6/10.

Nu til et af mine yndlingsbands som har lavet et hav af fantatiske sange. Må indrømme at jeg var stærkt i tvivl om hvilken jeg skulle vælge, men det blev så denne knap så kendte fra dem, der har en skuespiller med i videoen, som alle filmnørder herinde vist er ret bekendt med :


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#478 tiany 15 år siden

#477 Må jo indrømme at jeg måske er lidt for ung til at kunne nyde Suede fuldt ud. Jeg husker Coming Up albummet fra min folkeskoletid og min storsøster var helt vild med bandet. Jeg har aldrig været helt vild med bandet, jeg kan lide enkelte af deres numre. Hvor andre elsker Brett Andersons stemme, må jeg sige, at jeg bliver lidt træt af den i længden.
Det her nummer er faktisk godt og det er sjovt at se John Hurt i videoen... den rammer 7/10


[url= Marina[/url]
Valar morghulis
Gravatar

#479 filmz-jonasgr 15 år siden

#478 Det er en anelse for søvndysende til min smag. Jeg kan sådan set godt lide hendes stemme, men jeg synes at sangen kører lidt i det samme spor, noget monotont. Og som ballade fanger den mig ikke helt. 5/10

Jeg har for nylig fået øjnene op for Sufjan Stevens. Og især albummet Illinoise, som er et tematisk album omhandlende, ja Illinois.
[url= Stevens - Chicago[/url]
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#480 Chili bom bom 15 år siden

#479 Kunne faktisk godt lide nummeret. Men synes dog det blev lidt for langt i forhold til udviklingen i sangen :) Den får 7/10 fra mig.

Denne sang er den jeg bedst kan li' med hende, den er ikke udgivet som single, men synes den burde blive det:
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster

Skriv ny kommentar: