Gravatar

#481 NightHawk 15 år siden

# 480 -

Selv om hendes to mega hits "Kun For Mig" og "Velkommen Til Medina" er ganske solide og meget fængende popnumre, ja så er Medina og hendes stil ikke lige min smag. Synes heller ikke at dette nummer både musik og tekstmæssigt når samme niveau som de to andre sange, så jeg kommer nok ikke højere op på point skalaen end 5/10. Sorry. :)

Og nu vil jeg så præsenterer jer for den helt nye singel, (som Tiany var så cool lige at gi’ et heads up om var lagt op), fra mit absolutte yndlingsband, de to evigt charmerende, skønne, skønne og atter skønne canadiske rockbabes, Tegan & Sara. Der er dømt fart over feltet og jeg må sgu sige, at jer er ret vild med det nummer. Enjoy :)




Lyden er en smule bedre her, hvor teksten også er med :




Fandt en live udgave af sangen her, (starter 3.38 inde i klippet), som er en forsmag på hvad der venter i lille Vega d. 22 november. Jeg har stadig ikke helt vænnet mig til tanken om at se mine to idoler live. Ja faktisk virker det sgu lidt surrealistisk på en måde, men fuck hvor jeg glæder mig til at se dem, høre deres musik og ikke mindst lytte til deres småskøre ping-pong, de har kørende med hinanden.




"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#482 filmz-jonasgr 15 år siden

#481 Nu er jeg ikke ligeså stor tilhænger af dem som dig, omend jeg da synes at generelt laver god musik (som generelt med canadiske bands). Dette nummer er sgu virkelig godt. Ja jeg er faktisk ret begejstret og mener det er noget af det bedste de har lavet indtil videre. 9/10

Og vi går så videre til et af mine yndlingsbands, Death Cab For Cutie. En sang fra den nye film "New Moon".

[url= Cab For Cutie - Meet Me On The Equinox[/url]
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#483 Wangsgaard 15 år siden

#482
Super fedt nummer, glæder mig til new moon soundtrack, der er både Death cab for cutie, editors og muse kan det blive bedre!.
Man kan have mange meninger om twilight men de laver gode soundtracks.

Hørte dette nummer forleden dag og er helt forelsket i det. Så er det godt man har yousee play :P

[url= Rumor said fire - Balcony[/url]
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#484 Wangsgaard 15 år siden

frankdrebin (475) skrev:
Til alle jer der hører Muse.. Nogen af jer der skal til deres koncert i Parken her d. 26 oktober?


Er stor muse fan og vil rigtig gerne, men er fattig studerende og synes det er mange penge. Har heller ikke rigtig fundet en som vil med. Så dem sidst i forum og på roskilde, meget magisk oplevelse!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#485 NightHawk 14 år siden

# 482 –

Glad for at høre, at du synes ligeså godt om sangen som mig. Jeg synes nemlig også ”Hell” er superfedt både tekstmæssigt og med den energi de har lagt i det. Det er jo en alvorlig tekst, men alligevel kan man ikke undgå at blive i godt humør af sangen. :)

Herligt link du har lavet med Chris Walla, som jo også har været med til at lave Tegan og Sara’s nye album. Jeg har faktisk ikke hørt særlig meget med ”Death Cab For Cutie”, så hvilket album vil du anbefale som deres bedste ?

# 483 –

Ja, jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg er også blevet helt forelsket i den sang, som flere med rette har sammenlignet med noget af det bedste Simon & Garfunkel har lavet. The Balcony har nogle usandsynligt smukke harmonier og en vidunderlig tekst. Jeg gir fuldt hus her, 10/10. :)

------------------------

Sidste år faldt jeg ved ren og skær tilfældighed over en rødhåret sangerinde ved navn Alison Sudol, der også er bedre kendt under sit one-woman projekt A Fine Frenzy, da hendes album blev anbefalet af Amazon. Læste lidt om hende først, hørte så et par numre på youtube og blev lynhurtigt dybt fascineret af hendes stemme, tekster og meget smukke og stemningsfulde musik, hvor hun veksler mellem det mere afdæmpede og sange med mere tempo på lige imponerende vis, hele tiden med et strejf af det poetiske når det er sidstnævnte sange hun skaber. Nu har jeg fundet et par sange frem fra hendes nye, (og andet album), Bomb In a Birdcage, som viser hendes to musikalske sider. Det er den første som er til bedømmelse. Enjoy :)

The World Without



The Beacon



Hvis man kan li’ hendes musik, kan jeg varmt anbefale både det nye album samt Alison Sudol’s debut One Cell in The Sea :


http://www.amazon.co.uk/One-Cell-Sea-Fine-Frenzy/d...


http://www.amazon.co.uk/Bomb-Birdcage-Fine-Frenzy/...
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#486 filmz-jonasgr 14 år siden

#485

Jeg vil anbefale deres første album, som er "Something About Airplanes" og ellers er jeg også ret glad for "Transatlanticism". Sidstnævnte er der umiddelbart flere hits på og er generelt også et rigtig godt album. Så et af de to må det blive :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#487 NightHawk 14 år siden

# 486 -

Super! Tak for anbefalingerne. :)

Jeg har lige lagt begge titler op på min wish list på Amazon, så jeg husker dem til næste gang jeg køber en stak musik hjem til samlingen.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#488 tiany 14 år siden

#485
Hun har en rigtig dejlig stemme, men nummeret fanger mig slet ikke...det skiller sig ikke nok ud fra mængden. 4/10

Den her er lige til at få på nerverne - elsker det Cut'n'Move indspirede beat.
Valar morghulis
Gravatar

#489 Chili bom bom 14 år siden

#488
Okay god sang, bliver overspillet i radioen så man kan næsten ikke undgå at høre den hver dag. Catchy omkvæd derfor får den 7/10.


En sang jeg til gengæld har haft i hovedet siden jeg hørte den i American top 40 for nogle ugersiden:
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#490 NightHawk 14 år siden

# 489 -

Hmm, på nær lige beatet/den tunge basrytme i baggrunden og tilføjelsen af Katy Perry, ja så har jeg ikke andet positivt at sige om denne her meget ensformige sang, der meget hurtigt gik mig på nerverne. Og tekstmæssigt set var det sgu heller ikke imponerende. Det blir en syngende lussing herfra. 3/10. :)


Nu til en go' gammeldavs omgang rock'roll med bandet Betty, der også står bag introen til tv-serien The L Word, som her i videoen blir representeret ved dejlige Mia Kirshner :


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: