Gravatar

#491 filmz-jonasgr 14 år siden

#490 Et ganske godt og solidt rocknummer som står lidt i kontrast med søde Mia Kirshner. Men gode guitarriffs og solid stemme. Og så er der dele af sangen som får mig til at tænke på Rocky Horror Picture Show af en eller anden grund. 7/10

Her skal vi til et band som der helt sikkert er nogle som vil finde alt for støjende, men jeg kan godt lide deres tempo og deres noget støjende rock og til tider aggressive stil.

[url= Age - Eraser[/url]
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#492 NightHawk 14 år siden

# 491 –

Synes sgu det var en ret svært sang at bedømme. Der går 1.50 før de for alvor kommer i gang og da sangen slutter føles det ikke rigtig som om den nåede at udfolde sig til mere end ét langt forspil. Det er muligt jeg vil synes om bandet, hvis jeg hører noget mere med dem, men dette nummer gør ikke det store indtryk på mig desværre. 5/10. :)

Nu skal vi høre endnu en fantastisk sang med en super tekst fra et af mine alltime favorite bands. Videoen er jeg også ret vild med. Enjoy :)



"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#493 tiany 14 år siden

#492 Kan klart bedre lide det her Suede nummer end det fra sidst. Men her er der også mere gang i den. Der skal dog stadig ikke meget til før jeg bliver træt af Brett Andersons stemme :) 7/10


Her er der en af de nye stjerner på den engelske sang-himmel og en rigtig godt sammen skruet pop-ballade. Nummeret starter ved 1.30
Valar morghulis
Gravatar

#494 filmz-jonasgr 14 år siden

#493 Det er ikke lige en sang der falder i min smag, men hun er nu meget dygtig og så vidt jeg ved ikke et produkt af talentshows. Jeg synes stadigvæk der mangler lidt tyngde i stemmen (i hvert fald på dette nummer) men hun er også meget ung. Så i alt et gennemsnitligt nummer, 5/10

Fra Portland, Oregan kommer denne gruppe fra som for ikke så lang tid siden har præsentet et nyt album: [url= Thermals - Now We Can See[/url]
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#495 NightHawk 14 år siden

# 494 –

Det lød sgu super fedt. Stærk vokal, glimrende tekst, cool melodi og et meget fængende omkvæd. Et rigtig fedt rock/punk nummer der efter et par gennemlytninger, bliver hængende fast på den indre musiktavle. Det band skal jeg helt afgjort ha’ tjekket nærmere efter. 8/10. :)

Nu til en klassiker fra 90’erne både hvad angår sang og video fra et super cool band med en herlig, på sin helt egen krukkede facon, karismatisk forsanger. Enjoy :)


http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids....
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#496 filmz-Narniabæver 14 år siden

#496

Det var tider, men ret overvurderet band! 7/10

Så er der folkemusik fra Slovenien med Atomik Harmonik.

Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#497 NightHawk 14 år siden

# 496 -

Tjae...Slovensk polkamusik der kører i selvsving med et par tonedøve sangere som ekstra kryderi. Muligt det et eller andet sted sku' være underholdende, men jeg synes ærlig talt det her var gennemført elendigt. 0/10. Sorry. :)

Nu til en endnu en klassiker fra 90'erne. En islandsk vulkan møder en gusten fætter ved navn Keitel i denne mesterlige og, synes jeg, utroligt smukke og stemningsfulde sang, fra en rigtig cool film ved navn The Young Americans.




Her er den i en Strings only udgave som også er ren magi :


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#498 tiany 14 år siden

#497
Utrolig fedt nummer - jeg elsker Bjørk - til en vis grad. Jeg finde nogle af hendes numre fantastiske og jeg synes hun har en vidunderlig stemme, men jeg kan godt blive træt af hende i længden eller synes at hendes numre er for underlige.
Men det her er godt, det går lige i sjælen på en. Strings versionen er flot, men jeg foretrækker originalen. 8/10

Ja jeg er i et meget poppet humør for tiden og derfor skal I have den her:


Jeg havde aldrig troet at jeg skulle se hende i så god stil igen. Men den skal måske høres et par gange, jeg synes i hvert fald den er bedre for hver gang jeg hører den.
Valar morghulis
Gravatar

#499 filmz-jonasgr 14 år siden

#498 Britney har aldrig været lige været mig, specielt ikke i de tidlige år. Dog vil jeg sige at dette nummer er hæderligt. Og jeg tror faktisk at det er pga. hende, da opbygningen af nummeret minder rigtig meget om Timbaland (hvis det ikke er ham der står bag). 6/10

Næste nummer kommer fra Canada og er fra Feist, og hendes soloudspil. Jeg bliver altid i godt humør af dette nummer og nu når vi lige har haft "1-2-3", så lad os fortsætte med "1-2-3-4": [url= - 1-2-3-4[/url]
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#500 NightHawk 14 år siden

# 498 –

Jeg har hørt Britney’s nye single en hel del gange og synes sgu den sidder lige i skabet. Rigtig godt popnummer fra hende, med en herlig lummer tekst, og en glimrende video, der viser at hun stadig er pretty damn hot.Ret fed detalje da hun til sidst i sangen lige ligger ind i kameraet og overvejer om hun skal invitere en fjerde deltager med til ”forlystelsesparken”. 7/10. :)

# 499 –

Ah yes, det var sgu lige hvad jeg havde brug for på sådan en grå, blæsende og regntung dag, som man ikke kan undgå at blive en lille smule i dårligt humør over. Det ændrer Feist’s sang, som jeg også har hørt rigtig mange gange efterhånden, dog ret hurtigt på med et skønt, varmt og super hyggeligt nummer. Videoen er jer også ret vild med. Det er på en gang ret simpelt, næsten lidt dogme agtigt, og alligevel er det forrygende flot at se på. Et farveorgie som man kun kan blive i godt humør af. 8/10 :)

Nu skal vi et smut til Sverige og ha’ et genhør med mit skandinaviske yndlingsband. Sangen er fra 1996 og albummet First Band On the Moon, som så småt markerede et skifte mod det mere mørke og melankolske, der i den grad skinnede igennem på opfølgeren Grand Turismo og nu er blevet en fast del af bandets lyd. Synes det her nummer både i melodi og tekst er super fedt. Enjoy.


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: