Gravatar

#501 tiany 14 år siden

Jeg må indrømme der er nogle af Cardigans numre der fanger mig mere end det her. jeg mistede rimelig hurtigt interessen og det er jo ikke lige frem heldigt. Nina Persson har heldigvis en meget behagelig stemme og derfor får nummeret også en 6/10


Mere pop fra min side:
Synes videoen er utrolig fed, men må indrømme at nummeret kan virke som om det har fået en indsprøjtning fra Eurovision:


Og tjek lige det her:

Man skulle ikke tro det var den samme pige
Valar morghulis
Gravatar

#502 NightHawk 14 år siden

# 501 -

Har det noget svært med den dekandente eurotrash stil Lady Gaga fører sig frem med, men hun har nu lavet et par sange, som er pop i verdensklasse både melodi og tekstmæssigt set og det har jeg stor respekt for. Men synes godt nok at hun med "Bad Romance" ligger milevidt i kvalitetsniveau fra hendes største hits. Som du selv er inde på, hænger der en fæl lugt af Eurovision over melodien og teksten er f. eks sammenlignet med den opfindsomme "Poker Face", virkelig dårlig og overfladisk skrevet. Videoen er jeg enig med dig i er ret fedt lavet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget positivt i selve sangen, så det blir en lav karakter denne gang ; 3/10.

Til gengæld er jeg meget positivt overrasket over hendes medley fra før hun blev kendt. Hun synger og spiller jo suverænt godt. 8/10.

Faldt i øvrigt over en rock cover version af "Poker Face" igår, som jeg synes lyder super fedt :




Ok, i anledning af at jeg skal til koncert med Tegan & Sara på søndag, (glæder mig vildt meget), synes jeg vi skal høre endnu en af deres fantastiske sange fra deres nye album, som bare blir bedre og bedre jo flere gange man lytter til det. Enjoy! :)


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#503 filmz-jonasgr 14 år siden

#502 Et godt nummer med masser af energi og power i. Af de numre jeg har hørt på den nye plade er jeg egentlig ret begejstret, så det er et album som nok bliver købt snart :) 8/10

Jeg hørte lige dette nummer fra Beach House i dag, som jeg synes er meget charmerende og emmer lidt af 60'erne :
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#504 NightHawk 14 år siden

# 503 -

Ja, du kan roligt købe deres nye album. Det er efter min mening afgjort alle pengene værd. Har hørt Sainthood igennem cirka 7-8 gange og jeg mener klart det er til 5/6 i samlet bedømmelse. "NorthShore" er sån et typisk Tegan nummer, med masser af power og højt tempo, hvor jeg ikke kan la' vær med at være dybt imponeret over, at hun kan synge den her samt "Hell" og "The Ocean" uden at snuble over ordene. Jeg kan ikke anbefale, at man forsøger sig ud i nogle af de tre sange til en karaoke-aften. :P

Modsat så skriver Sara nogle utroligt smukke og stemningsfulde sange ; "Alligator", "Red Belt", "On Directing" og den suveræne "Night Watch", som modvægt, og det den kombination der gør deres albums så stærke melodi og tekstmæssigt. Og lige til sidst...ja så ELSKER jeg Tegans opråb-til-folket sang "Someday", som gjorde stort indtryk på mig. Du ved hvorfor når du læser teksten. :)








Der blev også lagt en Behind The Scenes af ”Hell” op, som er ret sjov at se. Jeg grubler stadig over hvordan selve videoen skal tolkes. Den er pænt kryptisk!




Har tjekket en række anmeldelser ud og de er alle stort set ligeså positive omkring albummet som mig. De tre her beskriver perfekt "Sainthoods" store kvaliteter.


http://www.muumuse.com/2009/10/tegan-and-sara-sain...

http://www.spin.com/reviews/tegan-and-sara-saintho...

http://www.autostraddle.com/autostraddle-reviews-t...

Kan også anbefale at læse denne detaljerede og meget underholdende analyse af samtlige de 13 sange. :)


http://www.autostraddle.com/autostraddle-review-te...
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#505 NightHawk 14 år siden

# 503 –

Efter at ha’ hørt sangen et par gange, endte jeg med godt at ku’ li’ den her skæve melodi og måden der synges på. Cool detalje med lyden af Hawaii i baggrunden, der gir det hele en ekstra afslappende effekt. 7/10. :)

Nu har jeg fundet en sang frem med et af de mest lovende navne inden for alternativ pop/rock i skikkelse af engelske Natasha Khan, også bedre kendt under navnet Bat For Lashes. Sangen her er taget fra hendes andet og anmelderoste album Two Suns, som på det varmeste kan anbefales at tjekke ud.





http://www.amazon.co.uk/Two-Suns-Bat-Lashes/dp/B00...
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#506 tiany 14 år siden

#505 Det har helt klart potentiale, jeg tror lidt det er sådan et nummer der vokser for hver gang man høre det. Jeg havde aldrig før hørt om Bat for Lashes, men jeg vil det klart prøve at høre noget mere fra hende. 7/10


Originalen er fra 1979, men denne live-udgave med en del af de originale medlemmer er fra 2003 - efterhånden er der jo tale om nogle ældre herrer :)
Valar morghulis
Gravatar

#507 filmz-jonasgr 14 år siden

#505 Jeg kan rigtig godt lide Bat for Lashes. Jeg synes især at sangen "Daniel" er et fremragende nummer.

#506 Han er meget talentfuld, men selve musikken er ikke noget der siger mig det store. For mig er det et ret kedeligt nummer, men pianodelen kan jeg egentlig godt lide og det trækker også nummeret op. 5/10

Jeg synes selv at denne sang er meget stemningsfuld og en ret flot video: [url= Walkmen - On the Water[/url]
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#508 Chili bom bom 14 år siden

#507 ikke helt min smag. Men dog kunne jeg godt li stemningen 4/10.


Ved ikke om denne sang er lagt op før, hvis ikke så kommer den her:

Den er jeg blevet lidt vild med for tiden :) den er lidt flabet.
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#509 I.F.F. 14 år siden

lyder som et uffie plagiat 5/10.



Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#510 Lord Beef Jerky 14 år siden

Uh, Uffie var jeg helt vild med for et års tid tilbage. Pop The Glock er dog ikke en af mine favoritter, dog er da stadig godt gang i nummeret så det får et solidt 7/10 fra mig. Det andet nummer med Justice er en smule mere mig, de formår at lave simpelt musik på den helt rigtige måde, så det får en 8/10'er. Jeg har dog hørt skidt om Uffies liveoptrædener desværre, men jeg håber jeg på en fuldlængde CD med alle hendes hits samt flere sange med Mr. Oizo fyren som producer.

Nu lidt musik til at falde i søvn på:
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: