Gravatar

#521 I.F.F. 14 år siden

#520 musikken var ok i mine oere men den forcerede maade at synge paa der er slet ikke mig. 6/10



noget 80er:

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#522 Lord Beef Jerky 14 år siden

#521 Jeg elsker og had revolutionen i 80'erne hvad angår både musik og film. På det ene plan, er det befriende, at man lavede musik og film udelukkende med intentionen om at underholde, men på det andet plan, blev det naturligvis også ofte en smule for fjollet. Denne sang er måske en smule for fjollet til mig, selvom man da bestemt sagtens kan finde kvaliteter her og der... især i keyobardets dejligt banale univers. 5/10

Lad os prøve lidt futuristisk hip hop
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#523 I.F.F. 14 år siden

ok du mener tora tora tora er for fjollet og banalt for saa at smide det nummer der op?


et forsoeg paa level eller?
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#524 Lord Beef Jerky 14 år siden

#523 Næh nej, jeg finder skam MF DOOM en ganske vedkommende rapper, og i King Geedorah får han skabt et futuristisk og skævt udtryk som jeg i den grad dyrker, når jeg hører den genre. Ikke at jeg hører meget hip hop, men jeg ville sateme ikke kalde det banalt og fjollet. Tora Tora Tora er da derimod en temmelig lige ud af landevejen keyboard-flade uden den store udvikling undervejs... sammenblandet med den typiske opbygning af en popsang og nogle vokaler der ikke gør det store, kommer den vel aldrig rigtigt over det tidtypiske, og dyrkes vel bedst med nostalgiske øjne? Nu prøver jeg ikke at træde nogle over tæerne her, jeg dømmer jo bare sangen ud fra mine præmisser, og det er meget sjældent at den formel fungerer for mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#525 NightHawk 14 år siden

# 522 -

Et ganske udemærket nummer, som dog alligevel mangler noget ekstra for at det blir rigtigt fedt. Teksten fungere fint nok, men beatet bagved bliver temmelig ensformigt at høre på i længden. 5/10.

Nu skifter vi spor igen til en fed omgang rock med en ganske velskrevet og interessant tekst, der gør sangen til et af mine alltime favoritter. Skru godt op for lyden og nyd det her i de næste cirka 7 min. tid :


"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#526 Lord Beef Jerky 14 år siden

#525 Tool er jeg sgu glad for. Selvom jeg foretrækker stort set alle numre på Ænima (alle på nær 2 ville få topkarakter) og mange fra Lateralus (halvdelen ville sgu nok også få topkarakter her), så er dette nummer uden tvivl det bedste fra 10,000 Days. Dejlig energi og atmosfære, så den får sgu lige 9/10.

Hmmm, jeg ved snart ikke hvilken retning jeg skal gå... ekstrem metal, skæv hip hop og afslappet rock og elektronisk rock har jeg været igennem... måske noget mere ordinær pop er vejen frem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#527 dyg 14 år siden

Uden at kommentere LBJ's ordinære pop, så bliver jeg nødt til at bakke op om rosen til Tool. Intet mindre end fantastisk musik.

Selvom den først skive jeg købte var Lateralus, så er det helt klart Ænima, der er deres bedste skive. Brilliant! De må straks rippes og smides over på mp3-afspilleren - Selvom det er skam at komprimere den smukke lyd.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#528 I.F.F. 14 år siden

#526 godt skaaret track og pigen er hot saa 8/10


lidt mere stille
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#529 filmz-jonasgr 14 år siden

#528 Ja dette nummer er ikke noget der kan få mig op at køre. Det er en anelse for langsomt til min smag. Jeg har ellers ikke noget imod elektronisk musik. Den har dog nogle ok beats. 5/10.

Et band, hvor jeg egentlig kun synes at deres sidste album var godt, hvorimod resten var middelmådige eller dårlige. De er lige blevet gendannet, hvilket jeg ikke tror er en god ide, men nu får vi at se hvad de udretter:
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#530 tiany 14 år siden

#529 Jeg er ellers ikke så glad for Blink182, men det her nummer er faktisk overraskende godt. 7/10
Med hensyn til nyheden om gendannelsen, tror jeg ikke det er en særlig god ide. Blink182 er sådan et band der tilhører en bestemt tidsperiode og den tid er vi altså over.

Jeg har aldrig oplevet en der bandede så meget på scenen, som hende her gjorde, da jeg så hende live for et par år siden...
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: