Gravatar

#71 duuk74 16 år siden

#70
Udemærket nummer..mest for nostalgiens skyld :) Jeg er stadig mere til MJ solo, og helst fra hans tidligere albums.

Her er et nummer fra min DJ/Turntablism playliste på deezer.

http://www.deezer.com/track/6654
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#72 tiany 16 år siden

Uhh... Sublime, dem har jeg sgu altid haft en svaghed for. Synd at forsangeren døde inden de kunne nå at udgive mere.
Ska-punk/reggae af højeste kvalitet.
Doin' Time er ikke mit yndlingsnummer med Sublime, men et af de bedre :) 9/10


Noget helt andet:
De er jo monster-store i USA men ikke så meget andre steder - [url= Matthews Band[/url]
Valar morghulis
Gravatar

#73 NightHawk 16 år siden

# 72 -

Stemningsfuld og sød sang der minder mig om både John Mayor og Jeff Buckley. Den mangler måske lige det sidste for at blive rigtig god, så jeg lander på 7/10. :)

Nu skal vi høre lidt fra endnu en smækker tøs. De har voldspillet hendes sang "Love Song" i radioen til døde, så derfor synes jeg vi sku' høre et andet nummer med hende. Umm...hvor er grøn dog egenlig en vidunderlig farve :

http://uk.youtube.com/watch?v=O8CyJVTCFYs&feat...
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#74 tiany 16 år siden

#73 Ja og jeg er en af dem som har hørt "Love Song" til døde :D Men ja det er rart at høre noget andet fra Bareilles, måske ikke helt det samme hit-potentiale som "Love Song" havde, men den er nu udemærket 7/10
Hvis man er til Sara Bareilles så synes jeg nu også den her er god: Gravity


Nå vi nu er igang med pigerne, så er her en af mine favoriter. Kunne ikke lige finde mit yndlings nummer, men den her går an: Room with a view
Valar morghulis
Gravatar

#75 NightHawk 16 år siden

# 74 -

Vil godt gi' dig ret i, at "Bottle It Up" lige umiddelbart ikke har samme klasse over sig som "Love Song", men nok muligvis først er en sang man kommer til at holde af efter en del gennemlytninger. :)

"Room With a View" er ikke min favoritsang med Dickow, ja faktisk så synes jeg den er ret kedelig, når man ved hvad hun ellers kan levere. Jeg blir nød til at være en hård hund her og gi' sangen 5/10. :)

Apropos Tina Dickow, hvis du ikke har set/hørt om det, så udsender hun d. 22 september en EP boks, som lyder til at være ret interessant. Jeg regner med selv at købe den :

http://vip.tv2.dk/musik/article.php/id-14254653.ht...

Ok, nu tar vi en tøsetur mere. Jeg har tre favoritsange med trioen her, hvoraf den ene blev lagt op i # 68. Denne sang er ovre i den afdæmpede ende af skalaen og blir solidt bakket op af en laber sort/hvid video :

http://uk.youtube.com/watch?v=x-VS20-Aq_4
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#76 tiany 16 år siden

#75 Sugababes er det eneste "girl-band" jeg kan holde ud at høre på, har alle deres cder, men må jo klart indrømme at "Caught in A moment" slet ikke er en af mine favoriter, så kan jeg noget bedre lide "Red Dress" som du linkede til tidligere. 6/10

Men når vi nu er over omkring Sugababes, så tager vi lige den her:
Desværre findes der ingen musik-video, så man må nøjes med at lytte til den - [url= Is Not Real Love [/url]
Valar morghulis
Gravatar

#77 NightHawk 16 år siden

# 76 -

Jep, er helt enig med dig ang. Sugababes. Det er også det eneste Girl-Band, som jeg lytter til fast. De er i deres lyd med de kendetegnende tunge beats og funky melodier, samt deres udstråling, mindst et par niveauer over konkurrenterne. Synes dog ikke helt de har formået at holde samme klasse nu, hvor Mutya er gået solo. Hun var uomtvisteligt hjertet i trioen og den med den bedste stemme. Amelle som nu er trådt ind, kan slet ikke som jeg ser/hører det bringe samme power ind over gruppen og det smitter så igen videre af over på deres musik, som i dag mangler den gamle slagkraft.

Mht. "Caught In A Moment" så adskiller den sig ret meget fra deres sange netop ved fraværet af det tunge beats, som f. eks. "Stronger", som også er en langsom sang, bærer præg af og jeg kan derfor sagtens sætte mig ind i, at mange ikke ser den som det helt store. Jeg synes nu omvendt, at den er ret undervurderet og stemningsfuld og jeg kan godt li', at den bryder med den normale "Sugababes sound". Selv om jeg har hørt stort set alt hvad bandet har lavet, så nøjes jeg med at ha' "Overloaded - The Singles Collection" stående hjemme på hylden. :)

"This Is Not Real Love" er, synes jeg, noget af det bedste George Michael har lavet på det sidste, hvor der har været en hel del let ligegyldige numre fra hans eller så normalt kreative hjerne. Her har han dog fået skabt et stemningsfuld og dejligt behageligt nummer, som lige for det sidste løft ved at ha' Mutyas stærke vokal ind over. 8/10.

Nu snupper vi en sang, som de fleste nok ikke har kunnet undgå at høre på eller andet tidspunkt. Jeg bryder mit princip fra før med Sara Bareilles og har her alligevel valgt at lægge dette massive hit fra Katy Perry op, ganske enkelt fordi det bare er så suverænt godt lavet :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#78 inflector 16 år siden

#77 This video is not available in your country. Men det skulle vel aldrig være I kissed a girl? :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#79 tiany 16 år siden

#77 Hvis det er den som #78 nævner er her et link der virker:
Valar morghulis
Gravatar

#80 NightHawk 16 år siden

# 78 -

Jo, det er "I Kissed a Girl". Underligt du får den besked - This video is not available in your country- for jeg kan godt se videoen, når jeg klikker på linket i # 77. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: