Gravatar

#821 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hellere have musik hvor det er uforståeligt, hvad der bliver sunget men interessant, end musik hvor det er forståeligt men uinteressant. I metal er det vel efterhånden et ret velkendt fænomen, at stemmen bliver brugt mere som et instrument fremfor en bærende og altafgørende faktor for, om en sang fungerer eller ej. Netop derfor er et band som Meshuggah blevet vigtige for metallen... de har i hvert fald sat deres spor, og de er sgu da blandt de mest innovative metalbands igennem de sidste par årtier.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#822 Batsy 14 år siden

821# Ja, ved jeg godt (: , men er vidst mere til guns n roses og 80'ere rock (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#823 Lord Beef Jerky 14 år siden

Det er jo heller ikke alle der er til metal... jeg er virkelig bare ved at være træt af den gammelkonekommentar som "man forstår jo ikke hvad de synger om"... som om det er bedre at høre lorteradio hvor de synger om det samme overfladiske pis hele tiden istedet for.. hehe.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#824 Skeloboy 14 år siden

#820 - Ozzy er ganske fed, men synes ikke han har lavet noget rigtig fedt siden 80'erne...men den får stadig 4/6 det nummer, for det er ikke så fesent som noget af det andet, han har lavet.

Lad der bliver 80'er:



NB: jeg ved godt det er to numre, men de hører så meget sammen.

#823 - også her, men jeg plejer bare at lade det ligge
Gravatar

#825 Batsy 14 år siden

824, Black sabatth, er det noget af det fesne!? kan i enlig ikke anbefale nogen gode ozzy sange er vild med ham (:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#826 NightHawk 14 år siden

# 824 -

En ganske udmærket omgang oldschool rock fra Judas Priest med god power og en herlig guitarsolo, 7/10.

Nu skifter vi fuldstændig spor, og går over i den mere melodiøse afdeling af pop-genren med et af de bedste numre fra Nina Persons solo projekt A-Camp. Sangen er fra det nyeste album “Colonia”, som ligesom debuten er særdeles fremragende. Enjoy :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#827 Skeloboy 14 år siden

#825 - nej, Black Sabbath er ikke det fesne, men men nu snakker vi jo Ozzy :)

Prøv at tjekke hele Blizzard of Oz ud, hans første solo. Den eneste CD som er virkelig fed med ham, IMO.

Mht. Black Sabbath, så er det et af mine favoritbands. Hvis du køber en af deres 6 første, ligegyldig hvilken, så går du ikke galt i byen...men lad mig da lige nævne dem i min foretrukne rækkefølge:

Sabbath Bloody Sabbath
Master of Reality
Paranoid
Black Sabbath
Black Sabbath Vol. 4
Sabotage

Eller hvis du lige skal på Youtube og lytte lidt, så er der lige disse: Sweet Leaf, A National Acrobat, Electric Funeral, War Pig og Sabbath Bloody Sabbath som nok er mine favoritter
Gravatar

#828 Batsy 14 år siden

827# aah, har alle cd'erne med black sabatth og parnaiod er min yndligns kan lide rytmen i den (:,
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#829 Skeloboy 14 år siden

#826 - smukt. Var selv på vej til at skifte spor :)

Havde det været en mandlige sanger, så havde karakteren været lavere. Er ikke så glad for mandlige vokal i den genre der. Tilgengæld kan jeg ikke stå for kvindevokal...5/6 til den.

#828 - ah ok :)...men hør Blizzard of Ozz-cd'en...og så lige I Just Want You fra Ozzmosis

Nu til noget helt andet, og lidt mere dansk:



Har set bandet to gange...en gang på Skanderborg, hvor det var virkelig fedt...og en gang i Odense, hvor det var megafesent...der var 20 mennesker, og kun dette nummer folk kendte.
Gravatar

#830 Batsy 14 år siden

829# er i gang med blizzard of oz har hørt mother earth indtil vider :-)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: