Gravatar

#11 Benway 15 år siden

Jeg siger bare ditto til #9. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#12 Skeloboy 15 år siden

#10 - af dem du nævner der, så er det nok Tro, Håb og Kærlighed jeg sætter højest.

Sult har jeg endnu ikke set.
Gravatar

#13 filmz-Bruce 15 år siden

Tæller dansk accent, for så er Gladiator, Kingdom of Heaven og Angels and Demons potentiale!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 jessup 15 år siden

#10 så vidt jeg husker er Sult primært på svensk eller hvad? - så gælder den ikke:)
This is just until June
Gravatar

#15 Kruse 15 år siden

Stjerner uden hjerner, Slim Slam Slum og Kat...

:P
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16 filmz-jonasgr 15 år siden

Arven
Festen
Brødre
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#17 chandler75 15 år siden

# 10 Hmm, ja ok. Men de snakker nu også dansk i den :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#18 Kruse 15 år siden

Festen og Brødre vil jeg gerne slutte op om, selvom at jeg generelt ikke er særligt vild med danske film.

Dog mangler jeg stadig at tage hul på Carl Th. Dreyer.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg har aldrig set Brødre heller, men jeg er enig med de andre nævnte film. Jeg er heller ikke det store fan af danske film, så det er forbløffende få jeg har set de sidste mange år... tror de seneste jeg har set er Rejsen Til Saturn, To Verdener og Drømmen... hvoraf alle er lortefilm i mine øjne. Hov, men de to Karla-film er glimrende børnefilm. Uden at have den store viden omkring det, går jeg ud fra at danskerne generelt er gode til børnefilm... mange af dem bliver udtaget (og vinder priser) ved diverse konkurrencer i Europa.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#20 Twister 15 år siden

Interessante bud :) Kunsten at græde i kor synes jeg selv er mesterlig men bænken er også en meget imponerende film i mine øjne.

Min personlige favorit må dog være Vinterberg's "Festen". Den absolut bedste dogme film og min ynglings danske film. Jeg kan ikke sætte en eneste finger på noget jeg synes er dårligt eller trækker filmen ned. Skuespillet er fantastisk, Dogme elementerne fungerer 100%, virkelig dragende historie, og en spændende præmis.

“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: