Gravatar

#1 colette 16 år siden

Hvilke film synes i, er de bedste film fra 2008?

Min liste:

The Curious Case of Benjamin Button 6/6
Revolutionary Road 5/6
The Dark Knight 5/6
Milk 5/6
Vicky Christina Barcelona 4/6
Gravatar

#2 dolphinfriendly 16 år siden

I Danmark er flere af titlerne først blevet vist i år, så hvad mener du - produktionsår eller fra det år, hvor der var dansk premiere?

Gravatar

#3 colette 16 år siden

Jeg mener produktionsår. Film som The Reader, Slumdog Millionaire, Gran Torino, The Wrestler etc. er fra 2008, selvom de først havde præmiere i Danmark i 2009.
Gravatar

#4 Yoda 16 år siden

Den film (produceret i 2008) der har gjort størst indtryk på mig er Sam Mendes' brillante "Revolutionary Road" 6/6.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 Antlion 16 år siden

Jeg tror, at min stemme falder på Ari Folmans "Vals Im Bashir".
Gravatar

#6 BN 16 år siden

The Dark Knight
Quantum of Solace
Revolutionary Road

... er dem som jeg lige på stående fod kan komme i tanke om.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 mr gaijin 16 år siden

Seks film fra sidste år har gjort stort indtryk på mig:

5/5
Waltz with Bashir
The Dark Knight
Happy-Go-Lucky
Slumdog Millionaire
Lad den rette komme ind
Aruitemo Aruitemo

Ingen af dem har haft en livsændrende kraft på mig eller måden, jeg ser film på. Men de har da haft en effekt. "Waltz with Bashir" mht. hukommelse. Happy-Go-Lucky mht. attitude til at forholde sig til sine omgivelser. "The Dark Knight" har basket gevaldigt til helte/skurke-dikotomien ved at opdatere "High Noon" til vores superheltetid. "Slumdog" har givet mig helt nye indtryk af Indien, sat billeder på revitaliseringen af den gamle verden. "Lad den rette komme ind" har genfortolket og udvidet mit billede af barndom. "Aruitemo Aruitemo" har smeltet Ozus enkle, dybe filmiske blik for menneskeliv sammen med nutidens komplekse forhold.

4/5
Entre les Murs
Iron Man
Ponyo on the Cliff
Be Kind Rekind
Revolutionary Road
Caos Calmo
Wall-E
Johnny Mad Dog
Vicky Christina Barcelona
Gomorra
Speed Racer
The Witch of the West Is Dead
Departures
Gran Torino
Milk

Og så er der jo stadig film fra 2008, vi ikke har opdaget.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#8 filmz-Bruce 16 år siden

Hunger
Låt den rätte komma in
Changeling
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 rockysds 16 år siden

Jeg hænger stadig efter med en masse af 2008-titlerne, da jeg er ganske sløv til at komme i biografen og nu langsomt indhenter på BD. Men af dem, jeg har set, må de tre bedste være:

Synecdoche, New York
Milk
The Dark Knight
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#10 Benway 16 år siden

Vi havde en artikel sidste år, hvor sitets anmelderne valgte hver deres fem favoritter af de film, der havde haft biopremiere i 2008.

Artiklen med undertegnedes fem valg nederst kan findes her.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: