Clarice vel jeg ikke ligefrem mene er 'god' - hun er helten, men alligevel er hun meget loyal overfor superskurken Lecter - og det er meget værre i bøgerne.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#3 jae ok det er jo rigtig nok. har ikke læst bøgerne, men synes bare hun er så "helte-agtig" i filmen og vil gøre alt for at hjælpe andre, lidt ligesom Marge i Fargo
#1: Mht. LOTR, så synes jeg nu de alle kommer til at stå i skyggen af Sam - fortællingens sande helt! Gør tingene fordi han ved de er rigtige inderst inde - ikke fordi han ser tingene oppefra ligesom de andre!
Og så synes jeg også William Wallace (Braveheart) er en superfed goodguy der kæmper for det han tror på (ok - han er lidt hensynsløs nogle gange, men kun når det er 'nødvendigt')
Og så undrer det mig at der ikke er nogen der har nævnt goodguy'en over alle: Indiana Jones - arkæologernes svar på James Bond - der kan klare alt, inklusiv at lægge damerne ned på stribe...
Og apropos arkæolog, så har jeg også altid synes at Dr. Alan Grant fra Jurassic Park har det over sig som en goodguy bør ha - han er intelligent, ærlig, hader børn (hov?!), etc, men har samtidig også nogle små fejl der gør ham menneskelig.
Bedste goodgirl må næsten gå til Amélie.
Ved ikke om man kan kalde ham goodguy, da filmen IMO ikke rigtigt er trukket op sort og hvidt mht good/badguy, men synes at John J. Dunbar (Kevin Costner) i Dances With Wolves er helt fantastisk.
Og i den lidt mere useriøse afdeling rykker The Blues Brothers jo også for vildt - They're on a mission from God... :-)
#1 filmz-Zitter 22 år siden
1: Schindler - Schindler's List (Liam Neeson)
2: Gandhi - Ghandi (Ben Kingsley)
3: Maximus - Gladiator (Russel Crowe)
4: Clarice Starling - Silence of the Lambs (Jodie Foster)
5: Spartacus - Spartacus (Kirk Douglas)
6: Terminator - Terminator 2 (Arnold YEAH)
7: Moses - The Prince of Egypt (Val Kilmer, voice)
8: The Fellowship - LOTR (Ja Elija Woods, Ian McKellen, Viggo-drengen osv)
9: Neo - The Matrix (Keanu Reeves)
10: Donnie Darko - Donnie Darko (Jake Gyllenhaal)
Så de obligatoriske:
Zorro
Batman
Superman
Spiderman
Så nu må i tage over, min hjerne vil ikke rigtig mere..
#2 Corgan 22 år siden
#3 filmz-vassago 22 år siden
#4 filmz-Zitter 22 år siden
#5 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#6 nakalay 22 år siden
Wandy Tyskæg (Frank Hvam)
Drengen Ortmann (Frank Hvam)
Sidney Kreuzfeldt (Frank Hvam)
Rulle og Cromwell (Lars Hjortshøj, Frank Hvam)
:)
#7 McPeter 22 år siden
Og så synes jeg også William Wallace (Braveheart) er en superfed goodguy der kæmper for det han tror på (ok - han er lidt hensynsløs nogle gange, men kun når det er 'nødvendigt')
Og så undrer det mig at der ikke er nogen der har nævnt goodguy'en over alle: Indiana Jones - arkæologernes svar på James Bond - der kan klare alt, inklusiv at lægge damerne ned på stribe...
Og apropos arkæolog, så har jeg også altid synes at Dr. Alan Grant fra Jurassic Park har det over sig som en goodguy bør ha - han er intelligent, ærlig, hader børn (hov?!), etc, men har samtidig også nogle små fejl der gør ham menneskelig.
Bedste goodgirl må næsten gå til Amélie.
Ved ikke om man kan kalde ham goodguy, da filmen IMO ikke rigtigt er trukket op sort og hvidt mht good/badguy, men synes at John J. Dunbar (Kevin Costner) i Dances With Wolves er helt fantastisk.
Og i den lidt mere useriøse afdeling rykker The Blues Brothers jo også for vildt - They're on a mission from God... :-)
#8 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#9 filmz-Wacker 22 år siden
http://www.samarit.dk
#10 El vez 22 år siden
Jack Skellington!