Jeg er ikke normalt vild med gyserfilm så jeg er ikke i stand til at opstille en top tre. Dog vil jeg sige, at min absolutte nr. 1 er Event Horizon. Jeg var ved at skide i bukserne, både 1., 2. og 3. gang jeg så den.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Mht til en amerikanske og japanske udgave af Ring/Ringu, så skuffede en japanske mig fælt. Jeg var ikke på noget tidspunkt skræmt. Til gengæld var jeg konstant urolig da jeg så den amerikanske. A Tale of Two Sisters bliver af mange betegnet som en gyserfilm, men jeg ser den mere som et velspillet drama. Der var kun 1 chok i den *SPOILER* "under køkkenvasken" *SPOILER
De asiatiske gyser er i øvrigt generelt, længder bedre end amerikanske gysere i min øjne. Ring (US) er faktisk den eneste US gyserfilm jeg bryder mig om. Men US laver tilgengæld mange gode psykologiske thrillers.
#1 filmz-propagandapanda 21 år siden
Her er min egen:
1. The Ring (US)
2. Pulse (Kaïro)
3. Ju-On The Grudge
Bobler: The Eye
#2 gi-jones 21 år siden
#3 ks 21 år siden
2. The Eye
3. The Ring (US)
#4 filmz-female cenobite 21 år siden
Ved ikke, måske sådan her, men Top 3 er en smule svært i min mening:
1. In the Mouth of Madness
2. Jacobs Ladder
3. Hellraiser
Boblere: The House by the Cemetary, Dellamorte Dellamore, Nosferatu
Bare for at nævne nogen amerikanske i min Top 3. De skal også føle sig værdsat...
Men generelt vil min liste se anderledes ud
No tears, please. It's a waste of good suffering
#5 filmz-donprehn 21 år siden
2. The Ring (US)
3. Exorcisten
#6 filmz-female cenobite 21 år siden
No tears, please. It's a waste of good suffering
#7 filmz-karlerminven 21 år siden
1. Dawn Of The Dead (remake)
2. The Ring (US)
3. Hellraiser Inferno
Men jeg kan også godt li' den første Hellraiser og den gamle Dawn of the Dead!
What is a not-joke?
#8 chronaden 21 år siden
The Thing
The Shining
The Haunting
Rose Red
Event Horizon
The Others
Alien
Dead End
Tale of Two Sisters
sikkert nogle flere jeg ik kan huske nu!
#9 dyg 21 år siden
Dark Water
Profondo Rosso
The Exorcist
Evil Dead
Opera
Tenebre
#10 filmz-propagandapanda 21 år siden
A Tale of Two Sisters bliver af mange betegnet som en gyserfilm, men jeg ser den mere som et velspillet drama. Der var kun 1 chok i den *SPOILER* "under køkkenvasken" *SPOILER
De asiatiske gyser er i øvrigt generelt, længder bedre end amerikanske gysere i min øjne. Ring (US) er faktisk den eneste US gyserfilm jeg bryder mig om. Men US laver tilgengæld mange gode psykologiske thrillers.