Gravatar

#31 filmz-female cenobite 21 år siden

Hehe ok then :D
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#32 pulse83 21 år siden

Puha. I tilfældig rækkefølge:

Exorcisten

The Ring (US)

The Omen/Tegnet - En speciel shout out til et FORMIDABELT score af Jerry Goldsmith. Et ligeså formidabelt score er der også i 2'eren. The Omen 2 er dog knap så god, men stadig udemærket.

The Others

Texas Chainsaw Massacre (1974)

Blair Witch Project - Ikke specielt uhyggelig, men selve idéen er genial.

og sidst, men ikke mindst...

Monsters Inc. ;)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#33 filmz-yoshimura 21 år siden

#32: Hvis der skulle laves en top-x over største skuffelser, ville Blair Witch Project ligge øverst på min liste. Føj, hvor den stinker! Da den endelig blev tilnærmelsesvis ubehagelig, sluttede den jo. Æv bæv ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#34 ks 21 år siden

Jeg må indrømme jeg også fandt Black Wait Project ganske god.
Gravatar

#35 inflector 21 år siden

#33 Det var akkurart også sådan at jeg havde det, efter at jeg havde set den :/
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#36 pulse83 21 år siden

#33 Der er jeg faktisk rimelig enig. Som sagt syntes jeg ikke den er specielt uhyggelig, og da det er en gyser, er det unægteligt et problem. Grunden til den er på min liste er som sagt pga. selve idéen. Bare ærgeligt at hele filmen ikke er som de sidste 20 minutter. Men igen...den virker super realistisk (syntes jeg), så for meget drama kunne måske godt have dræbt realismen, men sådan er der så meget.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#37 läkerol 21 år siden

Da jeg så den, var jeg dybt skuffet.. Det er nok verdens dårligeste gyser. Den er ikke en skid uhyggelig.. :(
Man ser nogle indvolde.. uhh hvor uhyggeligt.. come on..
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Gravatar

#38 El vez 21 år siden

1. A Tale Of Two Sisters
2. Dark Water
3. Nattevagten
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#39 filmz-lbw 21 år siden

Mht. Blair Witch så tror jeg, at de omstændigheder hvorunder man ser den er ret afgørende. Ser du den i dagslys med 5 kammerater, pilsnere og chips er den selvklart ikke uhyggeligt. Ser du den alene hjemme med god lyd/billede om aftenen/natten, synes jeg, at den er ret effektiv (ihvertfald første gang man ser den). Man skal se filmen på dens egne vilkår.

<ontopic>
(efter egen alder) ;o)

<14 år:
1. Invasion of the Body Snatchers
2. The Thing
3. Jaws

>14 år:
1. Aliens
2. Alien
3. Silence of the Lambs

Boblere: Rosemary's baby, Exorcist + en eller anden B sci-fi film med menneskeædende sten (don't ask!)
<\ontopic>
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#40 filmz-yoshimura 21 år siden

#39: Der er vel ikke andre end tøsedrenge, der ser gyserfilm ved højlys dag? Så forsvinder hele ideen jo. Selvfølgelig afhænger enhver filmoplevelse af de ydre (og indre) omstændigheder den pågældende dag, men trods det faktum, at filmen blev set efter mørkets frembrud, syntes jeg hverken, det var en uhyggelig eller en god film (og så har man jo nærmest lyst til at slå hende den hysteriske ihjel tyve minutter inde i filmen!)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: