Gravatar

#1 filmz-Daedalos 22 år siden

Hey, ville lige høre hvilken krigsfilm eller serie er
jeres personlige favourit.

Min er klart Band Of Brothers af Steven Spielberg og
Tom hanks. Jeg synes den fortæller krigen utrolig godt,
blandet med action. Den rørte ihvertfald noget inde i
mig, specielt sidste afsnit, da den tyske officer snakker
til sit folk, og som er lidt af filmens budskab.

Jeg kunne rigtig godt lide, de interviews der var af de
rigtige "helte" bagefter, fik da mine øjne til at blive
blanke nogle gange :))

-Daedalos

#2 filmz-Plimmer 22 år siden

Apocalypse Now står stærkest for mig. Den måde den prøver at forklare vanviddet i en krig er helt fantastisk.
Famous last words: What duck?
Gravatar

#3 Morbid 22 år siden

Apocalypse Now er den bedste ja. Ikke at Band of Brothers ikke er god, det er en af de bedste serier nogensinde. Men op på siden af Apocalypse Now, det kommer den ikke.

Synes også Full Metal Jacket er bedre end Band of Brothers, og meget underrated.

Man kan også nævne navne som Platoon, The Thin Red Line, Paths of Glory, The Deer Hunter, Saving Private Ryan og Patton som alle er rigtig gode
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#4 filmz-Mira 22 år siden

deer hunter-men jeg syntes ike den kun er en krigsfilm-langt fra...joh egentlig mere efterkrigstid..ellers apocalypse now...

"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
Gravatar

#5 coolflash 22 år siden

Alle de gode klassikere er jo blevet nævnt... :)

Men hvis jeg skulle vælge så:

Apocalypse Now gjorde sindssygt stort indtryk på mig, og jeg betragter den som den bedste krigsfilm til dato. Der er så utroligt mange lækre aspekter i den!!

Jeg så hele Band Of Brothers DVD´en over en weekend (700 min - paf!). Det var også en af de største filmiske oplevelser jeg har haft. Den absolut stærkeste scene imo er der hvor vor helte ankommer til BZ-lejeren. FUCK det slog klik inde i skallen på mig. Jeg smeltede nærmest af sorg, had og andre udefinerbare følelser...
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."

#6 22 år siden

Deer Hunter - helt klart en af de fedeste. Og hvem kan sige nej til Apocolypse....

Men også en stærkt overset/undervurderet Casualties of War med Sean Penn og Michael J. Fox. Mere drama end action, men fremragende fortalt Vietnam-film....
Gravatar

#7 coolflash 22 år siden

*KZ-lejeren...

(BZ!? :P Tror vidst liiige jeg ska ha´ lidt søvn for én gangs skyld)
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#8 Spanner 22 år siden

Ja det var nogen ret tynde BZ'ere i den lejr.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#9 filmz-nemesis 22 år siden

Der vil min stemme gå til Platoon. Scenen hvor Sheen skyder efter den et benede vietnameser, får hårene til at rejse sig i nakken

Ellers er der film som: Fuld Metal Jacket og Saving Private Ryan, nogle meget gode kandidater, og en af de ældre, Broen over river kwai.
Gravatar

#10 filmz-Wacker 22 år siden

De bedst serier er Band Of Brothers / Mash

De bedete film er: slaget om england og broen ved Arnheim
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk

Skriv ny kommentar: