Alle nogle gode film i nævner specielt Apocalypse Now Redux, som jeg er ejer af på DVD synes jeg er utroligt gennemført. De nye scener puster lidt liv karakterne..
Saving Private Ryan står også på hylden, en flot og gennemført film, der dog kun overgås af Band Of Brothers, som jeg mener kan gå for både en serie og en hel film. ( Hvis man ser hele DVD'en i et rap)
_______________________________________ How much does life weigh?
Ja, hvordan kunne man glemme Ørneborgen??? Det er absolut en af de bedste der er. Jeg købte Apocalypse Now Redux, jeg så den en gang før den blev solgt igen. Med stor mulighed for at blive flamet, syntes jeg også at de var meget kedelig:(
#17: den er faktisk rigtig fed, "Empire of the Sun" også nævneværdig, og "Stalingrad", "Thin Red Line", "Enemy At The Gates".
Der er mange gode nye 'krigsfilm', men der er mindst ligeså mange klassikere (hvis ikke flere) - film som "The Hill", The Longest Day, "All Quiet on the Western Front", "Heroes of Telemark", "Paths of Glory", "The Great Escape", "Kelly's Heroes", "The Dirty Dozen", "Guns of Navarone", "A Bridge Too Far" - ja, man kunne sikkert blive ved :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#11 filmz-Daedalos 22 år siden
Alle nogle gode film i nævner specielt Apocalypse Now Redux,
som jeg er ejer af på DVD synes jeg er utroligt gennemført.
De nye scener puster lidt liv karakterne..
Saving Private Ryan står også på hylden, en flot og gennemført
film, der dog kun overgås af Band Of Brothers, som jeg mener
kan gå for både en serie og en hel film. ( Hvis man ser
hele DVD'en i et rap)
How much does life weigh?
#12 filmz-Kadann 22 år siden
Apocalypse Now (ikke redux, da jeg synes at den er sygt kedelig) og Saving Private Ryan er oss' deroppe.
Ellers er jeg til de gamle klassikere, som Ørneborgen, Broen over floden Kwai osv.
#13 filmz-nemesis 22 år siden
Jeg købte Apocalypse Now Redux, jeg så den en gang før den blev solgt igen. Med stor mulighed for at blive flamet, syntes jeg også at de var meget kedelig:(
#14 Zelle 22 år siden
To rigtigt fede film ;D
#15 filmz-Kadann 22 år siden
Jeg faldt i søvn 3 gange bare under scenen med franskmændene.. jeg snorkede løs. Jeg har ikke kedet mig så meget, siden jeg så Wyatt Earp..
Det skal så siges, at jeg syn's at nogle af scenerne er fine nok, men filmen er bare blevet ALT for lang.
#16 filmz-Mira 22 år siden
"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
#17 filmz-Kadann 22 år siden
Det er faktisk en god film med masser af krigspsykologi..
#18 filmz-vassago 22 år siden
Der er mange gode nye 'krigsfilm', men der er mindst ligeså mange klassikere (hvis ikke flere) - film som "The Hill", The Longest Day, "All Quiet on the Western Front", "Heroes of Telemark", "Paths of Glory", "The Great Escape", "Kelly's Heroes", "The Dirty Dozen", "Guns of Navarone", "A Bridge Too Far" - ja, man kunne sikkert blive ved :)
#19 filmz-Kadann 22 år siden
Hehe.. jep, man kan blive ved.. Das Boot er også et god eksempel.. Og det er jo næsten kun klassiskere du nævner der. :)
The Hill er en af mine top 10 film, og min favorit Connery-film. :)
#20 El vez 22 år siden
Full Metal Jacket er også helt i top.
Saving Private Ryan er en god film, men når man tænker tilbage er der ikke meget andet end de første 10-15min der virkelig hænger ved.