Platoon, Saving Private Ryan, Ørneborgen, Band of Brothers, Black Hawk Down, Full Metal Jacket og Kellys Helte er nogle af mine favoritter.
Hvorfor bliver Deer Hunter altid betegnet som en krigsfilm, det er ikke en krigsfilm, men et drama der viser hvordan ting kan ændre sig fra før til efter man har været i krig. filmen varer tre timer og det er højest en halv time der forgår i selve Vietnam.
Jeg ved godt at der her virker som blasfemi hos mange filmelskere, men Apocolypse Now er en af de kedeligste og alt for overvuderede film (sammen med Blade Runner). Det er efter min mening ikke en decideret krigsfilm, den forgår på en båd og det er det. Derimod det stykke med Robert Duwall og helikopterne er helt fantastisk, men resten er noget opblæst volapyk!
Det er ikke for at spille Harry, dette er blot min mening.
#46: Jeg vil nu ikke betegne "Schindler's List" som en krigs-film... nok mere som et drama, der udspiller sig under en krig. Hvis den er krigs-film... ja, så er "Swing Kids", "Empire of the Sun", "La Vita è bella" og "The Pianist" vel også krigs-film?
"The Thin Red Line" ligger nok i toppen af min liste over bedste krigs-film.
M*A*S*H er jo, ligesom #55 beskriver det, bare en komedieserie, som tilfældigvis foregår under en krig.. Der er jo f.eks. ingen reelle oplysninger om krigen i den serie, kun doktorer der fiser rundt og laver fjollede ting.
Den er sjov, jo.. og jeg kan godt lide den, men 80% af handlingen kunne ligeså godt foregå på et almindeligt hospital, eller i andre omgivelser.
Filmen M*A*S*H, instrueret af Robert Altman, ser jeg nu ikke som en komedie.
Nu er det noget tid siden jeg har set den, men som jeg husker det forsøger den at fortælle noget om krigens absurditet ved netop selv at være absurd.
Titelmelodien giver et alternativ til krigssituationen: "Suicide is painless...". Det er den samme melodi som bruges i serien - bare uden den barske tekst.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Jeg vil godt være den første til at stikke ild til SpielbergFreak's bål, han skal brændes på bålet den blasfemist (kan man overhovedet sige det?). Apocalypse Now bliver bedre for hver gang man ser den, men den er absolut ikke for alle, det vil jeg give dig helt ret i. :)
Og M*A*S*H giver faktisk et ret godt indblik i hvad der sker bag fronten. Okay, der er nogle ret fjollede ting, men jeg tror faktisk ikke det er så langt fra virkeligheden som man skulle tro.
#51 El vez 22 år siden
Ellers kan 2-3 afsnit ad gangen også anbefales, det er som at se en lang spillefilm, og kvaliteten er absolut også derefter!
#52 Patriarch 22 år siden
#53 filmz-Daedalos 22 år siden
Der er vel standard ting, som på de andre udgaver, og så med
dansk undertekst..
Nogen der har lidt feedback omkring australsk udgave ? :)
How much does life weigh?
#54 SpielbergFreak 22 år siden
Hvorfor bliver Deer Hunter altid betegnet som en krigsfilm, det er ikke en krigsfilm, men et drama der viser hvordan ting kan ændre sig fra før til efter man har været i krig. filmen varer tre timer og det er højest en halv time der forgår i selve Vietnam.
Jeg ved godt at der her virker som blasfemi hos mange filmelskere, men Apocolypse Now er en af de kedeligste og alt for overvuderede film (sammen med Blade Runner). Det er efter min mening ikke en decideret krigsfilm, den forgår på en båd og det er det. Derimod det stykke med Robert Duwall og helikopterne er helt fantastisk, men resten er noget opblæst volapyk!
Det er ikke for at spille Harry, dette er blot min mening.
#55 Corgan 22 år siden
Jeg vil nu ikke betegne "Schindler's List" som en krigs-film... nok mere som et drama, der udspiller sig under en krig.
Hvis den er krigs-film... ja, så er "Swing Kids", "Empire of the Sun", "La Vita è bella" og "The Pianist" vel også krigs-film?
"The Thin Red Line" ligger nok i toppen af min liste over bedste krigs-film.
#56 filmz-Munk 22 år siden
Så fatter a ik' en skid !??
- Steve Carell
#57 filmz-vassago 22 år siden
#58 filmz-Kadann 22 år siden
se #10..
M*A*S*H er jo, ligesom #55 beskriver det, bare en komedieserie, som tilfældigvis foregår under en krig.. Der er jo f.eks. ingen reelle oplysninger om krigen i den serie, kun doktorer der fiser rundt og laver fjollede ting.
Den er sjov, jo.. og jeg kan godt lide den, men 80% af handlingen kunne ligeså godt foregå på et almindeligt hospital, eller i andre omgivelser.
#59 chandler75 22 år siden
Nu er det noget tid siden jeg har set den, men som jeg husker det forsøger den at fortælle noget om krigens absurditet ved netop selv at være absurd.
Titelmelodien giver et alternativ til krigssituationen: "Suicide is painless...". Det er den samme melodi som bruges i serien - bare uden den barske tekst.
#60 filmz-Plimmer 22 år siden
Og M*A*S*H giver faktisk et ret godt indblik i hvad der sker bag fronten. Okay, der er nogle ret fjollede ting, men jeg tror faktisk ikke det er så langt fra virkeligheden som man skulle tro.