Gravatar

#371 BN 13 år siden

Collateral (370) skrev:
Synes nu du snyder lidt i din anmeldelse med alle de citater, men :)

Sommetider siger andre tingene bedre og mere rammende end man selv kan, ja, sætter (uden selv at vide det) ord på det man tænker, føler eller mener. Og hvorfor så bryde sit hoved med at finde en formulering der er bedre? ... Altså, det KUNNE jeg selvfølgelig gøre. Men så ville der gå dobbelt så lang tid, før jeg kunne komme videre med min liste. Ikke en ønskværdig situation, hvis du spørger MIG.

;-)

Collateral (370) skrev:
86) Collateral - (Michael Mann, 2004)

Det var ikke mange jeg havde set af denne omgang, men som det formentlig er slet skjult, er jeg svært glad for denne Michael Mann film.

Joh, det havde jeg af en eller anden grund også en svag mistanke om. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#372 Babo Rises 13 år siden

BN (368) skrev:
Nå, driller I? Det havde jeg slet ikke opdaget! **fløjter uskyldigt**

vil bare være på den sikre side, denne gang :)

BN (368) skrev:
Har I slet ikke set 'Duel at Diablo', 'Marathon Man' eller 'The Yards'? Og hvad er iøvrigt jeres mening om 'Man on the Moon'?

Desværre. Har dog set Man on the moon for længe siden, men kan ikke huske så meget, så den må genses engang..
Gravatar

#373 Collateral 13 år siden

#371: Det er også fair nok ;)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#374 BN 13 år siden

Babo Rises (372) skrev:
Desværre.

Hmm ... en filmisk analfabet?
Gravatar

#375 Kruse 13 år siden

"Man on the Moon" er en fremragende film, og den vil også være med på min top 100. "The Fugitive", "Carlito's Way", We Own the Night" og "Collateral" er allesammen gode film, men som formentlig ligger uden for min top 100. Og "L.A. Confidential" skal jeg snart have genset. De andre har jeg ikke set.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#376 IK 13 år siden

Fair nok BN. :) Jeg kan også rigtig godt lide Cop Land, men den har efter min mening slet ikke et ligeså interessant plot og karaktertegning.

BN (368) skrev:
Har I slet ikke set 'The Yards'?

Den har jeg set en enkel gang for nogle år siden. Husker den som rigtig fin, men ligesom We Own The Night, synes jeg heller ikke der er noget særligt over den. Begge er velspillede kriminalfilm over den klassiske formular, men plotmæssigt er de ikke så interessante og lidt trivielle.
Gravatar

#377 Åkepool 13 år siden

En rigtig god flok film, du har fået smidt på her. Jeg kan selvfølgelig kun udtale mig om dem jeg har set, men ud af dem er alle pånær en, fremragende.

"The Fugitive" er god spænding med Harrison Ford i en af sine bedste præstationer.

"L.A.Confidential" er uhørt god intelligent underholdning, med et hav af gode skuespilspræstationer.

"Man on the Moon". Kan kun give dig ret i det du skriver om Jim Carrey. Måske hans stærkeste arbejde nogensinde og han blev direkte snydt for en Oscar-nominering.

"Collateral", igen en habil thriller med en måske karriere-bedste præstation af Tom Cruise.

"Marathon man" endnu en stærk thriller med gode skuespilspræstationer.

"Carlito's way". Meget enig i mere eller mindre alt det du skriver om filmen. Er meget vild med Penelope Ann Miller her ;)

"Copland". Den eneste af de film du har med denne gang, som ikke siger mig det store. Den er da udemærket, men heller ikke meget mere end det.

En hurtig opsummering siger, at alle de ovenstående film, har det tilfælles, at de er klistret til med rigtig, rigtig gode skuespilspræstationer.

De ikke nævnte, har jeg selvfølgelig ikke set.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#378 Bruce 13 år siden

FATWA!!! Over mig selv, for at forglemme BN's sidste 10 :)

Duel at Diablo
Har ikke set.

Fugitive
God gammeldags katten efter mus jagt og the old fashioned way, hvor en tog ulykke selvfølgelig er the real thing, ligesom i Frankenheimers The Train. Harrison giver en fin præstation, som den forpinte flygtning Dr. Kimble, som originalen David Janssen godt kan være tilfreds med og Tommy Lee Jones fik endelig luft under sin karriere.

L.A. Confidential
50'erne, Cadillacs, Chevy, krom, kvinder og korruption med stort K, samt QT and very hush hush. Russel Crowes store gennembrud og tunge præstationer fra Guy Pearce, Kevin Spacey (som ultra cool) og James Cromwell. Curtis Hanson lavede magi med denne og efterfølgeren Wonder Boys. Hulubulu? Hanson hvor er du henne?

Man on the Moon
Har ikke set, men skal.

Collateral
Set for nylig igen i HD og denne gang ikke så opstemt over synet som tidligere. Historien har tabt lidt i svinget for mig, men absolut stadig seværdig. HD kan være et tveægget sværd mod films cinematografi og det er som om lidt af magien fra DVD'en er væk og det fremgår nu tydeligt, hvad der har været film og hvad der er digitalt, endnu engang med den digitale del som den visuelle taber. Jeg tænker altid på A Bittersweet Life, når jeg ser denne, fordi deres billedside har mange ligheder, men den koreanske har "the upperhand" for mig.

Marathon Man
Is it safe? Say what? Is it safe?!?! Huh?!??! IS IT SAFE?!?!?

70'erne var et Mekka for "den gode thriller" og Marathon Man er så sandelig et eksempel på den genialitet, som gennemsyrede de små spændende dramaer fra den tid. Bl.a. Schlesinger, Pollack og Lumet var formidable instruktører, som formåede at fange storbyernes puls i deres værker. Marathon Man er den dag i dag ligeså stærkt et kort, som for 35 år siden og altid en nydelse at gense Roy Scheider også på den anden side af kameraet.

Carlitos Way
En film som jeg skal have genset snart, tror jeg. Jeg husker den favorabelt og med to gode præstationer fra Pacino og Penn.

Cop Land
Ditto. Absolut en stærk film, undervurderet og det føles som en ægte korroptionsskildring i et lille politisamfund.

We Own The Night
Jeg gik død i denne, Pride and Glory, Righteous Kill og Brooklyns Finest. Pludselig væltede det frem med good and bad cop film og har man allerede set Serpico og Prince of the City, så bliver disse for tyndbenede. Gone Baby Gone derimod ...

The Yards
Har også set og igen husker jeg den favorabelt, men den står noget utydeligt på nethinden. Det var dog en rigtig god og deprimerende historie!

Så 6 af 10 vil jeg absolut sætte "godkendt i" :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#379 BN 13 år siden

Babo Rises (366) skrev:
Absinthe? :)

Godt forslag! ;-)

Bemærkede du iøvrigt, at jeg citerede dig i en af anmeldelserne? ... Så lidt fornuftigt KAN du da sige sommetider?
MUHAHAHA !!!
Gravatar

#380 BN 13 år siden

Bruce (378) skrev:

Duel at Diablo
Har ikke set.

Talk Talk-hittet 'Such a Shame' larmer pludselig inde i mit hoved!!!!

Se den!

Bruce (378) skrev:
The Yards
Har også set og igen husker jeg den favorabelt, men den står noget utydeligt på nethinden. Det var dog en rigtig god og deprimerende historie!

Ja, den er deprimerende på den gode måde. ;-)

Bruce (378) skrev:

Cop Land
Ditto. Absolut en stærk film, undervurderet og det føles som en ægte korroptionsskildring i et lille politisamfund.

Har du set 'director's cut'-udgaven? I den er Harvey Keitels udskældning af Stallone (eller hans forsøg på at sætte ham på plads) længere, ligesom der er flere scener mellem Stallone og Liotta. Og filmen slutter ikke med
Stallone der står og kigger ved floden og bliver hentet af sin kollega - nej, den slutter efter de mange "news flash", der fortæller om afsløringen af korruptionen i Garrison, hvorved det står åbent om, Stallones halvdøve sherif vil vende tilbage og arbejde der som sherif igen, efter at nakket de førende af de korrupte politifolk.
... Der er også andre tilføjelser, og det er allesammen karakterscener.

Skriv ny kommentar: