Gravatar

#501 MMB 13 år siden

Skeloboy (500) skrev:
#499 - Cinema Paradiso 4 Disc

Er det den BN har da? :D

Jeg har allerede den internationale udgave (den korte version) på blu-ray, så jeg gider ikke ud og købe et boxset med alle filmene. Jeg vil egentlig bare have et af de lange cuts. Hvilken en af dem ved jeg ikke helt.
Gravatar

#502 BN 13 år siden

Foeller (499) skrev:
Hey BN

Med hensyn til Cinema Paradiso har du så 155 minutters udgaven eller 173 minutters versionen? Og hvor købte du den henne?

På dvd'en står der "forlænget udgave", og der står, at filmen er 2 timer og 27 minutter, altså 147 minutter. Jeg ved ikke, om dette er en fejl, og om den i virkeligheden er 8 minutter længere. Men alt det, der beskrives på f.eks. wikipedia angående indholdet af de ekstra scener i den 155 minutter lange udgave, er med i den udgave, jeg har købt.

Jeg købte den i T.P. Marked. for 50 kr.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#503 Kruse 13 år siden

BN (502) skrev:
Jeg ved ikke, om dette er en fejl, og om den i virkeligheden er 8 minutter længere.

PAL kører hurtigere end NTSC, så den europæiske spilletid vil altid være kortere end den amerikanske.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#504 BN 13 år siden

Kruse (503) skrev:
PAL kører hurtigere end NTSC, så den europæiske spilletid vil altid være kortere end den amerikanske.

Nu er jeg ikke så meget hjemme i den slags tekniske detaljer, så derfor må jeg lige spørge dumt: Mener du, at filmen bogstaveligt kører hurtigere på den europæiske dvd end på den amerikanske? Straks ser jeg personerne for mig bevæge sig hurtigere, næsten som i stumfilm... hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#505 Kruse 13 år siden

BN (504) skrev:
Nu er jeg ikke så meget hjemme i den slags tekniske detaljer, så derfor må jeg lige spørge dumt: Mener du, at filmen bogstaveligt kører hurtigere på den europæiske dvd end på den amerikanske? Straks ser jeg personerne for mig bevæge sig hurtigere, næsten som i stumfilm... hehe

Ja, det lyder meget mærkeligt, men det er skam rigtigt nok. Det er bare ikke noget som man lægger mærke til.

PAL's 4 % SpeedUp
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#506 MMB 13 år siden

Okay, så det er den her, du har: Cinema Paradiso???

Hvis det er tilfældet, har du ikke den originale italienske udgave, som jo er 173 minutter lang. :)

Men den virker også svær at få fat i ved mindre man vil købe et boxset.
Gravatar

#507 Babo Rises 13 år siden

Kun til BN :)

Nu skal jeg lige prøve at huske, hvad du fik skrevet i din sidste besked.

Mht. Alien, så har du placeret den på en 139 plads på din liste. Det betyder, at du har mindst 139 10'er. Jeg ved ikke hvornår 9'erne begynder, men det kan du afsløre. Så måske er vi da tættere på 200 10'erne, end de 100?

Jeg kan ikke helt afkode, om du forholder dig til antallet af film du har set igennem tiderne, eller snakker du bare om, at der er lavet mange film igennem tiderne og der derfor er mange mesterværker. Det sidste kan jeg stadig ikke forstå du vælger at bruge som argument.
Gravatar

#508 IK 13 år siden

BN har tidligere sagt i denne tråd, at han ikke mente at Quantum Of Solace var et mesterværk. Jeg går ud fra, han mener, at den er til 8/10 så. Men nu mener han, at Alien er et mesterværk ved at give den 10/10. Hvorfor er Quantum så bedre stillet end Alien?

Nu er det jo BNs liste, og karakterer alene er jo i sidste ende noget meget overfladisk. Men jeg synes også ligesom Babo, at BNs bedømmelser er lidt mærkværdige. Hvis jeg husker rigtigt han gav French Connection 8/10, og ligger på ca. 180. Så BN er en af de få der har flere 10’ere end 9’ere. ?? ;)
Gravatar

#509 Babo Rises 13 år siden

Måske har QoS bare vundet ved gensyn for ham? Det eneste jeg har kommenteret er antallet af 10 taller.
Gravatar

#510 MMB 13 år siden

Nu skal I være søde mod den gamle mand. :P

Skriv ny kommentar: