Gravatar

#511 IK 13 år siden

Foeller (510) skrev:
Nu skal I være søde mod den gamle mand. :P

Vi er skam søde, rare og venlige. :) Vi undrer os bare en smule.
Gravatar

#512 Babo Rises 13 år siden

Åh ja. Den gamle mand ;)
Gravatar

#513 Lord Beef Jerky 13 år siden

Åkepool (488) skrev:
Altså fra år 2000 ;)

Nej, din ugudelige klaphat!

Kruse (489) skrev:
Altså fra år 2007 ;)

Nej, din latterlige klovn!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#514 BN 13 år siden

Foeller (506) skrev:

Okay, så det er den her, du har: Cinema Paradiso???

Hvis det er tilfældet, har du ikke den ORIGINALE italienske udgave, som jo er 173 minutter lang. :)

Men den virker også svær at få fat i ved mindre man vil købe et boxset.

Jeg har lige tjekket ved simpelthen at sætte filmen i afspilleren, og den udgave jeg har, slutter ved 2 timer og 47 minutter, hvilket giver den en spilletid på 167 minutter. Hvis jeg trækker de indledende tekster (om hvilke priser den har vundet) fra, er den 166 minutter lang. (Jævnfør det som Kruse siger om, at det godt kan passe, at der er en forskel på op til 8 minutter, fordi PAL kører hurtigere end NTSC.)

Her er et billede af den udgave, jeg har: http://plus.politiken.dk/Uploaded/2940/mineAftener...

Angivelsen af filmens spilletid bagpå dvd-coveret er med andre ord forkert.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#515 Lord Beef Jerky 13 år siden

Mht. PAL speed-up er jeg ret sikker på, at det kun er noget der går udover amerikanske systemer, og de europæiske på en måde udligner det. Mange amerikanere har i hvert fald i sin tid brokket sig over stemmer med høj pitch og lignende på grund af dette, og det er ikke umiddelbart noget nogen har bemærket ellers herhjemme. Det mener jeg i hvert fald at have læst... correct me if I'm wrong.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#516 BN 13 år siden

Foeller (506) skrev:
den virker også svær at få fat i ved mindre man vil købe et boxset.

Ergo behøver du ikke at købe et helt samlesæt for at anskaffe dig den længste version. :-)

Den findes tre versioner: en på 223 minutter, en anden på 255 minutter og en tredje på 173 minutter. Jeg er 100 procent sikker på, at den udgave jeg har, ikke er en FJERDE version, for en sådan version findes ikke. Nej, den er med sine 167 minutter identisk med 173 minutters-versionen. Hvad den forkerte officielle tidsangivelse så skyldes, aner jeg ikke.
Gravatar

#517 MMB 13 år siden

BN (514) skrev:
Foeller (506) skrev:

Okay, så det er den her, du har: Cinema Paradiso???

Hvis det er tilfældet, har du ikke den ORIGINALE italienske udgave, som jo er 173 minutter lang. :)

Men den virker også svær at få fat i ved mindre man vil købe et boxset.

Jeg har lige tjekket ved simpelthen at sætte filmen i afspilleren, og den udgave jeg har, slutter ved 2 timer og 47 minutter, hvilket giver den en spilletid på 167 minutter. Hvis jeg trækker de indledende tekster (om hvilke priser den har vundet) fra, er den 166 minutter lang. (Jævnfør det som Kruse siger om, at det godt kan passe, at der er en forskel på op til 8 minutter, fordi PAL kører hurtigere end NTSC.)

Her er et billede af den udgave, jeg har: http://plus.politiken.dk/Uploaded/2940/mineAftener...

Angivelsen af filmens spilletid bagpå dvd-coveret er med andre ord forkert.

Okay, mange tak. :) Så har du alligevel originalen. :)
Gravatar

#518 MMB 13 år siden

BN (516) skrev:
Ergo behøver du ikke at købe et helt samlesæt for at anskaffe dig den længste version. :-)

Den findes tre versioner: en på 223 minutter, en anden på 255 minutter og en tredje på 173 minutter. Jeg er 100 procent sikker på, at den udgave jeg har, ikke er en FJERDE version, for en sådan version findes ikke. Nej, den er med sine 167 minutter identisk med 173 minutters-versionen. Hvad den forkerte officielle tidsangivelse så skyldes, aner jeg ikke.

Nu har du vist spist søm? Der findes en på 124 (123), 155 og 173.

Jeg troede, at du havde købt udgaven på 155 minutter og ikke den på 173 minutter. Men det viste sig, at du havde købt den på 173 minutter, der var blot en fejl på coveret, som du jo selv nævnte.

Jeg var i tvivl, om hvor du havde fået den længste version henne, og derfor spurgte jeg dig, hvilken version du havde for at sikre mig, hvilken version der var tale om. :) Men nu er der styr på det, og jeg ved, hvor jeg kan købe DVD'en henne. :)

Kan ikke se, hvor jeg har skrevet om en fjerde version?
Gravatar

#519 BN 13 år siden

Foeller (518) skrev:
BN (516) skrev:

Nu har du vist spist søm? Der findes en på 124 (123), 155 og 173.

Jeg troede, at du havde købt udgaven på 155 minutter og ikke den på 173 minutter. Men det viste sig, at du havde købt den på 173 minutter, der var blot en fejl på coveret, som du jo selv nævnte.

Jeg var i tvivl, om hvor du havde fået den længste version henne, og derfor spurgte jeg dig, hvilken version du havde for at sikre mig, hvilken version der var tale om. :) Men nu er der styr på det, og jeg ved, hvor jeg kan købe DVD'en henne. :)

Kan ikke se, hvor jeg har skrevet om en fjerde version?

Hahaha ... her er rigtigt gang i misforståelserne. Lad mig skynde mig at rette dem:

1) "en på 223 minutter, en anden på 255 minutter" = 2-tallerne opstod fordi jeg havde i underbevidstheden, at udgaverne er 2 timer og X antal minutter lange - deraf skrivefejlen. Der skulle selvfølgelig stå 123 og 155, da de to timer jo er omskrevet til minutter.

Jeg havde ikke spist søm - kun fisk, nemlig tanketorsk. ;-)

2) "Kan ikke se, hvor jeg har skrevet om en fjerde version?" = Jeg har ikke sagt, at DU (eller nogensomhelst andre) har nævnt en fjerde version. Det var blot et ræsonnement gående på, at min 167 minutter lange version MÅ være lig med 173 minutters-versionen, da det ellers måtte betyde, at filmen var udsendt i hele 4 udgaver. Og jeg havde her Lord Beef Jerkys kommentar i #515 i tanke.
Gravatar

#520 MMB 13 år siden

Ah, selvfølgelig!

173=167

Så er der styr på det. :P

Skriv ny kommentar: