Gravatar

#61 Highland Park 14 år siden

Antlion (58) skrev:
Skal jeg ikke have ret til at udnytte dette værktøj?
Selv hvis du er ansvarlig og bevidst om brugen og effekterne deraf, så er en meget stor del af befolkningen det langt fra. Jeg tvivler på at flertallet er velfungerende nok til at være bevidst om ansvar, risici etc. uanset omfanget af oplysning i samfundet. At kalde dem for idioter der selv er ude om det, løser ikke de problemer deres misbrug og adfærd måtte afstedkomme. I øvrigt vil jeg nødigt se en legalisering af stoffer administreret på samme måde som det den dag i dag gør sig gældende for psykofarmaka, hvor økonomiske interesser alt for ofte går forud for individets. Hvis alle stoffer legaliseres, bliver det endnu en stor indtægtskilde for staten, og jeg har ikke tiltro til, at det vil blive administreret ansvarligt.
Forbud er ikke altid af det onde. Jeg går ind for legalisering af eksempelvis hash men er fuldt ud bevidst om, at jeg ikke har den nødvendige ekspertise til at vurdere, hvad der bør gøres, hvorfor jeg har tiltro til de eksperter der, med baggrund i videnskabelig forskning. case studies og behandling af misbrugere, forholder sig nøgternt til problemstillingen.

Desuden er der væsentlig forskel på at kaste sig ud fra en bro med en elastik bundet om fødderne, og på at tage stoffer der i værste fald kan medføre tab af kontrol, aggressiv adfærd og lign., så brugeren er til fare for andre.
Knækker elastikken går det kun ud over dig selv. Slår det klik, kan det let gå ud over andre.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#62 sluppermand 14 år siden

Highland Park (61) skrev:
Desuden er der væsentlig forskel på at kaste sig ud fra en bro med en elastik bundet om fødderne, og på at tage stoffer der i værste fald kan medføre tab af kontrol, aggressiv adfærd og lign., så brugeren er til fare for andre.
Knækker elastikken går det kun ud over dig selv. Slår det klik, kan det let gå ud over andre.

Det samme kan vel siges om alkohol. Jeg har da i hvertfald fået et par på hovedet af nogle meget fulde fyre nytårsaften og finder en agressiv fuld person mindst ligeså, hvis ikke mere, intimiderende som en person påvirket af stoffer. Anyway, så handler det jo også om personen bag stofferne. Stoffer påvirker vores psyke, så hvis man i forvejen er ustabil vil det uden tvivl gå galt.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#63 Bruce 14 år siden

Har nogen overhovedet spurgt Steen?
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#64 Highland Park 14 år siden

sluppermand (62) skrev:
Det samme kan vel siges om alkohol.
Bestemt, men det berettiger i mine øjne ikke, at spektret af valgmuligheder for disse kedelige typer udvides.
Gravatar

#65 sluppermand 14 år siden

Helt enig, mand. Dårlige trip er.... well, dårlige ;) Stoffer har ligeså mange negative sider som alkohol, junkfood, X-faktor osv.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#66 Antlion 14 år siden

Selv hvis du er ansvarlig og bevidst om brugen og effekterne deraf, så er en meget stor del af befolkningen det langt fra. Jeg tvivler på at flertallet er velfungerende nok til at være bevidst om ansvar, risici etc. uanset omfanget af oplysning i samfundet. At kalde dem for idioter der selv er ude om det, løser ikke de problemer deres misbrug og adfærd måtte afstedkomme.

Disse "idioter" kan hjælpes, hvis vi skrotter skræmmepolitikken og etablerer et sagligt vidensgrundlag, hvor skadesreduktion hersker fremfor forbud og kriminalisering.

Kriminalisering, uvidenhed og urene stoffer forårsager misbrugere og dødsfald!

Gravatar

#67 Antlion 14 år siden

En vag argumentation. Forsøg lige at brug en lignende syllogisme om billister...
Gravatar

#68 Highland Park 14 år siden

Hvorfor mener du, at den er vag?
Og hvor kommer bilister ind i billedet? Jeg kommenterede på MBADs argumentation i #56.

Et samfund domineret af et effektivt og velfungerende, sagligt vidensgrundlag anser jeg for ren og skær utopi.
Gravatar

#69 Muldgraver 14 år siden

BN (17) skrev:
Og JEG har måske hidset mig op eller har mistet fatningen? Og jeg taler ikke roligt og respektfuldt til Antlion?

Eller hvad er helt nøjagtigt din pointe?

Ich, nu råber du jeg igen, hvorfor dog, jeg ved godt du er BN og kan have selvstændige holdninger, det beviser du jo ofte. Men jeg burde nok have skrevet "truffet følelse" under bivirkninger også. Og undskyld du tog netop dette punkt til dig, jeg erkender det helt og holdent er min skyld. Eller at jeg i hvert fald er medskyldig, ja.

Min pointe var bare at lave lidt sarkasme over diskussionen, som mestendels gøres ud fra erfaringsløse, eller i al fald meget fordomsfulde, argumenter, snarere end at høre på hvad den anden part faktisk siger og har reel erfaring med. Men det betyder ikke noget, mit indlæg var bare en plat kommentar med selvironien som udgangspunkt, tag den ikke personligt.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#70 Antlion 14 år siden

Highland Park (68) skrev:
Og hvor kommer bilister ind i billedet?

At nogen behandler stoffer uansvarligt ligesom nogen kører uansvarligt. Derfra og så til at ulovliggøre bilisme er absurd, er det ikke? Lad os dog tackle problemerne i stedet for at stikke hovedet i jorden...

Skriv ny kommentar: