Gravatar

#191 Muldgraver 14 år siden

Glimrende og fjong på den, hver sin smag :) Mere har jeg vist ikke at sige.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#192 Skeloboy 14 år siden

Så blev jeg færdig med The House of Doors. En udmærket bog med en rigtig fed ide, dog er den lidt forudsigelig og der er visse problemer med plottet. Men det er godt skrevet, karaktererne er interessante og der er mange gode ideer. Nu videre til efterfølgeren: The Maze of Worlds
Gravatar

#193 dyg 14 år siden

I aftes gik jeg i gang med Murakami's Norwegian Wood. Ca. 1/3 af den blev slugt, og da jeg kan mærke, at jeg med garanti har lyst til mere Murakami, når jeg er færdig, så ville jeg lige høre, hvad jeg bør bestille.

Umiddelbart tror jeg, at det bliver Kafka On The Shore, men jeg kan nå at ændre mening, hvis i har andre forslag.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#194 Highland Park 14 år siden

Bare husk at læse den danske oversættelse af "Trækopfuglens krønike" fremfor den engelsksprogede (af Jay Rubin), da der er tale om en forkortet udgave.

Det næste Murakami-værk jeg læser bliver formentlig netop "Kafka på stranden". :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#195 dyg 14 år siden

Det lyder da trælst. Jeg er (af en eller anden mærkelig årsag) ikke specielt glad for at læse bøger på dansk :/

Men i morgen må jeg hellere få købt Kafka On The Shore, for jeg er lige blevet færdig med Norwegian Wood.
Gravatar

#196 Highland Park 14 år siden

#195: Du kan evt. læse mere i denne tråd:
http://filmz.dk/rinko-kikuchi-medvirker-i-norwegia...

Hvad synes du så om "Norwegian Wood"?
Jeg faldt pladask for den... vidunderlig fortælling.
Gravatar

#197 dyg 14 år siden

Ah tak, interessant læsning.

Jeg var meget betaget af Norwegian Wood, hvilket også er grunden til, at jeg læste den på tre aftener (noget jeg normalt aldrig gør, sidste gang var vel da jeg læste Hobitten for 10-12 år siden).

Inden jeg var kommet ret langt med læsningen fik jeg at vide, at NW var Murakamis mest ordinære og kedelige bog. Kedelig synes jeg dog på ingen måde den var, og da jeg ikke har læst hans andre bøger kan jeg ikke sige, om den er mere ordinær. For mig var den i hvert fald dybt rørende, og så kunne jeg på en mærkelig måde genkende mig selv i mange af Watanabes tanker.
Gravatar

#198 Antlion 14 år siden

Jeg begynder så småt på "Kritik af den rene fornuft", som jeg til trods for min fascination af Kants filosofi (hans relative korte "Grundlæggelse af moralens metafysik" er i særdeleshed enestående), aldrig har fået læst igennem.
Gravatar

#199 filmfan 14 år siden

Faldt lige over denne lille film: "The Diary of a Disappointed book"
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Gravatar

#200 Highland Park 14 år siden

nayze (197) skrev:
Inden jeg var kommet ret langt med læsningen fik jeg at vide, at NW var Murakamis mest ordinære og kedelige bog. Kedelig synes jeg dog på ingen måde den var, og da jeg ikke har læst hans andre bøger kan jeg ikke sige, om den er mere ordinær. For mig var den i hvert fald dybt rørende, og så kunne jeg på en mærkelig måde genkende mig selv i mange af Watanabes tanker.

Jeg har det helt på samme måde. :)
Det skulle være en af hans mindst syrede fortællinger, men ordinær og kedelig kan den bestemt ikke kaldes! Den er aldeles fortryllende ikke mindst i skildringen af det mystiske og fascinerende kvindekøn med den uudgrundelige natur.

Skriv ny kommentar: