Gravatar

#201 dyg 14 år siden

#200 - Præcis!

Men nu er jeg allerede godt i gang med den næste Murakami bog. Desværre havde ingen af boghandlerne i Århus og Vejle Kafka on the Shore som engelsk paperback, så jeg endte med at købe Mette Holm's oversættelse af Trækopfuglens Krønike, og her 10 kapitler inde i bogen er jeg slet ikke skuffet.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#202 Guts 14 år siden

Har netop færdiggjort den tredje og indtil videre sidste bog i Matthew Reillys serie om Jack West Jr.

Og jeg må sige at det er sateme fornøjelig læsning. Det kan varmt anbefales herfra. Hvis kan lide action/adventure, krydret med lidt Indiana Jones, så er det bare med at komme igang. God og let tilgængelig sommerlæsning.

Den første hedder: Seven Ancient Wonders. Nr.2: Six Sacred Stones og nr. 3: Five Greatest Warriors.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#203 Thomsen 14 år siden

Æv!

Jeg ledt længe efter Vera Dikas klassiske fagbog om slasherfilm, "Games of Terror", til rimelige penge, og jeg var tæt på at få fat på den i nat.

Den er kun udgivet én gang omkring 1990, men det er sådan en som alle andre bøger refererer til, så derfor er den vigtig at få fat på. Desværre koster den af samme grund gerne ml. 1000-2000,- brugt i god stand. Det er noget over mit budget, så jeg var fyr og flamme, da den pludseligt dukkede op på eBay med en startpris på $10.

Jeg skyndte mig at skrive til sælge for at spørge, om han kunne lokkes til at sende den til Danmark, og han svarede positivt tilbage. Så satte jeg min sniper op til at kaste et seriøst bud ud i auktionens sidste sekunder - og i morges fik jeg... ingenting. Det viser sig nemlig, at sælger på trods af sit svar har glemt at ændre auktionsbetingelserne, så folk udenfor USA også kunne byde, så mit bud - der ville have vundet - blev afvist automatisk. Bogen røg for sølle $31.

Argh! :-/

Ja ja, den dukker jo nok op igen... engang.

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#204 wimmie 14 år siden

Er lige gået igang med Ira Levins "The Stepford Wives" (eller "De lydige koner i Stepford" som den hedder på dansk). Han har en god måde at skrive på og lige som i "Rosemary's baby" er han god til at skabe stemning og opbygge spænding.

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#205 Nicki52 14 år siden

Jeg har lånt Nynnes dagbog trilogien (første tre bøger samlet i én) af min storebrors kæreste. Jeg synes både filmen og serien er sjov, så vil jeg gerne give bogen en chance. Den er sjov. Kommer med anmeldelse af alle tre bøger når jeg er færdig. Der er over 700 siger så skal jeg bare læser 100-150 om dagen, så jeg færdig på ingentid. Bogen er også meget let at læse.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#206 Thomsen 14 år siden

Er dine testikler krøbet op igen?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#207 Nicki52 14 år siden

Igen? Det har de da aldrig været. Jeg elsker forskellige genrer. Nogen pigebøger er gode og de fleste er dårlige. Jeg kan faktisk rigtig godt lide bøger der er skrevet dagbogstyle for så får vi de inderste tanker med. Den første dagbog jeg læst var en både drenge og pige bog. På forsiden var der en pige og på bagsiden en dreng på hoved. Så når man havde læst pigens dagbog først, så vender man bogen om og læser drengens.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#208 Thomsen 14 år siden

Haha, fair nok. :-) Jeg er faktisk selv ret vild med romantiske komedier. Men det er en hemmelighed, så sig det ikke til nogen...
Gravatar

#209 Skeloboy 14 år siden

#207 - det har de aldrig været?!?
Gravatar

#210 Kochie 14 år siden

Jeg læste Kvinden i buret i går.
Bog og Idé havde tre hardbacks for 200kr, så jeg købte Kvinden i Buret, Fasandræberne samt de sataniske vers.
Kvinden i buret var spændende nok til at blive læst i går aftes, så jeg har store forventninger til Fasandræberne.

Skriv ny kommentar: