Gravatar

#91 Patriarch 19 år siden

Så hvis det viser sig at denne lov rent faktisk er vedtaget:

"Before starting your car you are required to check lights, brakes, steering and honk your horn."

Så er det noget du vil efterleve?

Og nej vi skal ikke diskutere terrorgrupper/modstandbevægelser - det var bare nogle eksembler off the top of my head som opererede i demokratiske lande.

ps: Har du generelt modvilje mod at diskutere hypotetisk, eller kun når det udstiller dine egne holdninger? ;-) Ej, jeg mener bare at hypotetiske eksembler er et vigtigt redskab i diskutioner og debat - så det er lidt vildt at feje det af banen på den måde. :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#92 filmz-Bruce 19 år siden

#91 Så er det noget du vil efterleve?

Nej :) Ligesom jeg også kører for stærkt indimellem. Men selvfølgelig betaler min bøde uden at kny, hvis jeg bliver knaldet :)

Har du generelt modvilje mod at diskutere hypotetisk, eller kun når det udstiller dine egne holdninger?

Nej egentlig ikke og jeg svarede jo faktisk også kort efter jeg sagde det med "fucked". I fald en lov af ovenstående art blev vedtaget i Danmark, var jeg skredet til et andet land. Jeg er jo blot heldig, at jeg synes den danske demokratiske styreform er i en sådan forfatning, at jeg mener det er det absolut stærkeste af sin art i hele verden og at vi netop ikke ser de dersens vanvittige love vedtaget her i landet, som vi f.eks. ser i USA. Men det er jo igen et tegn på, at ortodoks religion kan medføre intolerance og jeg er jo arg modstander af religiøse fanatister.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#93 Patriarch 19 år siden

Fair nok - Enig :)
Gravatar

#94 filmz-henne 19 år siden

Nu er alle disse diskussioner om at få lavet licensloven om desværre helt forgæves fordi:
1. DR synes at ordningen er helt perfekt som den er idag.
2. DR ville formentlig kræve en øget indtægt på ca 50% for at acceptere en skattefinansieret ordning
3. DR har intet incitament til at slås for de sidste sort-seere, da licensloven idag sikrer at alt over ca. 3 mia i licensindtægter skal retur til statskassen, og de får allerede 3,5mia ind som det er nu, så det er helt sikkert bare et skin-angreb for en syns skyld, da pengene ikke går til dem selv.

Så ja, jeg er ikke tilhænger af en skatteordning da den uden tvivl vil komme til at koste det danske samfund endnu mere. Især da hvis det bliver Brian Mikkelsen som skal forhandle med DR om det. DR vil jo helt klart ikke slagte deres guldkalv af en monopol-situation, for de ved udemærket at en fravalgsordning af deres kanal ville betyde en stor indtægsnedgang.
Gravatar

#95 mr gaijin 19 år siden

#94 Har DR nogen politisk indflydelse, der gør dem i en situation, hvor de kan forhandle, hvis folketinget vælger at afskaffe licensloven? Hvordan er den magt sikret?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#96 filmz-kaotmus 19 år siden

#94: Gider du komme med en kilde til dine påstande? Jeg har samarbejdet med DR et par gange, og de ansatte, jeg har mødt, har givet udtryk for at DR klart ville foretrække at få licensen gjort til en del af skatten i stedet.

Hvilket i mine øjne ville give meget bedre mening - man betaler jo ikke for de specifikke programmer og tjenester (mange glemmer at DR er meget andet end TV), men for deres bidrag til en afbalanceret og demokratisk mediedækning (man kan sagtens være uenig i om de gør deres arbejde godt nok, men min pointe er blot, at det ikke giver mening at regne værdien af programmerne ud hver for sig, og derfor ville PPV heller ikke give mening).
Gravatar

#97 filmz-Bruce 19 år siden

#96 Den dag Kurt Strand og andre TV værter opfører sig ligeså usympatisk overfor samtlige politikere i Deadline og andre deabt programmer og ikke kun udvalgte politikere, der glæder jeg mig til at se TV igen ;)
Gravatar

#98 Patriarch 19 år siden

Hej Bruce - Jeg synes at kunne huske at vi står nogenlunde samme sted politisk - og ummidelbart synes jeg faktisk Deadline er lige "usympatisk" ved alle om man vil :D (Personligt synes jeg det er rart med et program det giver sig rimelig tid, og som ikke lader politikkere slippe for nemt).
Gravatar

#99 filmz-Bruce 19 år siden

#99 Jeg har set et par Deadline programmer, hvor Strand havde Pia K i stolen og en anden gang Jelved. Så var der en DR1 udsendelse, hvor en kvindelig journalist havde Pia K i stolen og sidenhed, mener jeg, en anden radikal. Forskellen i attitude var utrolig, især fra den kvindelige journalists side. Det var direkte nedladende og pinligt at se, hvorimod der næsten var kaffe/kage stemning med den radikale. Jeg har ikke noget imod hardcore journalistik, tværtimod. Men jeg synes man skulle være hård mod alle og ikke lade sine personlige præferencer skinne igennem. Det mener jeg meget DR's journalister gør. Jeg bryder mig heller ikke om sammensætning af panel, når f.eks. man har 4 til rundbordssamtale. Under Muhammed konflikten havde man en aften samlet 4, hvoraf 3 var direkte modstandere af tegningerne og den sidste neutral. Så ender man igen med koncensus og "ihhh hvor er vi enige". Sur røv, når 80% på det tidspunkt stod bag ved regering og JP's ret til at publicere tegningerne.

De to journalister, som er klart bedst og føler jeg, mest objektive, er, nu kan jeg sgu ikke huske navnet...ham den rødhårede og så den tidligere USA korrespondent, som nu er blevet fast TV Nyhedsvært.
Gravatar

#100 filmz-Kadann 19 år siden

#99 -

DR lider desværre under nogle ret uprofessionelle folk, bl.a. Reimer Bo og generelt det crew der står bag tv-avisen. Hvis man sidder og ser de par tv-aviser der kommer i løbet af dagen, kan man altid regne med at de fucker op på et eller andet tidspunt.. klipper til et kamera der peger op i loftet, har problemer med indslag, glemmer undertekster o.s.v. Man skulle virkelig ikke tro at de har lavet den slags udsendelser i så mange år.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: