Har netop lige modtaget ->dette<- brev fra DR Licens og jeg må sige, jeg bryder mig ikke om tonen. Synes det er en underlig måde at drive forretning på, og det virker stik modsat på mig...
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Du kan vel bare lade være med at lukke dem ind, når de kommer, så kan de jo ikke undersøge om du har TV eller ej, men jo.. tonen er lidt hård, må man sige. :)
Jeg synes faktisk tonen er OK. Det er da lige ud af posen - ærligt og redeligt.
Så vidt jeg kan se, så er det kun dem med dårlig samvittighed, som vil anse brevet for at være "hårdt", og det er vel også netop pointen (og velfortjent).
//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Ligemeget hvad, så har DR jo ingen mulighed for dels at tvinge sig adgang til ens bolig, så de kan kontrollere om man har TV eller radio og dels ingen mulighed for at kontrollere hvor længe man har haft det, hvis man vælger at tilmelde sig hos en af deres kontrollører.. så det er jo bare varm luft. :)
#4 "Betale sig"? Personligt er jeg imod, at de ikke skriver, hvad bøden for ikke at betale lyder på. Det lugter af skjulte trusler, og som de hidtil har kørt praksis, så har det faktisk ikke ud fra en personlig optimeringsfilosofi kunnet svare sig at betale licens.
DR's argument for den hårde tone virker rimeligt: ”Da vi ikke umiddelbart kan gennemskue, hvor det er rigtigt, og hvor det er forkert, at en husstand ikke er tilmeldt, bliver vi desværre nødt til at skrive til alle. Jeg kan godt forstå, at de, der ikke har radio eller fjernsyn, måske bliver irriterede over brevet, men det er licens-snyderne, de skal rette deres vrede mod, da de er grunden til, at vi bliver nødt til at skrive til alle. De der har "rent mel i posen" kan dog tage brevet og det efterfølgende besøg helt roligt, fordi de ikke bryder reglerne,” siger hun. http://presse.dr.dk/presse/Article.asp?articleID=2...
#6 DR kan sagtens tiltvinge sig adgang. Ikke første gang de kommer, men anden gang når de tager fogeden med! I øvrigt kan det faktum, at de ikke skriver, hvor stor en bøde, man kan komme til at betale, jo ikke retfærdiggøre, at man ikke betaler sin licens.
Jeg synes også, at licens er noget skidt, men det fritager mig jo ikke for at betale den.
#7"som de hidtil har kørt praksis, så har det faktisk ikke ud fra en personlig optimeringsfilosofi kunnet svare sig at betale licens."
Præcis! Det er jo derfor, de har ændret praksis...
Et sådant brev kan man jo med god samvittighed sagtens ignorere, hvis man ikke har TV eller radio. Ellers betaler man selvfølgelig jo for den leverede ydelse. Så om de truer med krematorierne i Auschwitz, så er det kun hvis man ikke har rent mel i posen, man skal bekymre sig.
Så helt fint, hvis dem som snyder får sved på panden og bøder.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 weebs 19 år siden
#2 noget 19 år siden
#3 filmz-Kadann 19 år siden
#4 Outbound Sith 19 år siden
Det er og bliver en tabersag at nægte at betale licens, og du skal bare være glad for, at der er frit lejde i 3 uger.
Hvad angår tonen i brevet, så er den jo ikke anderledes end i de TV-spots DR har kørt de sidste par år. Så ingen overraskelser der.
Har du fatte pointen, eller skal jeg stave det for dig? ;)
Fox Mulder
#5 filmz-jackjazz 19 år siden
Så vidt jeg kan se, så er det kun dem med dårlig samvittighed, som vil anse brevet for at være "hårdt", og det er vel også netop pointen (og velfortjent).
//JackJazz
#6 filmz-Kadann 19 år siden
#7 putandtake 19 år siden
#8 rubkick 19 år siden
”Da vi ikke umiddelbart kan gennemskue, hvor det er rigtigt, og hvor det er forkert, at en husstand ikke er tilmeldt, bliver vi desværre nødt til at skrive til alle. Jeg kan godt forstå, at de, der ikke har radio eller fjernsyn, måske bliver irriterede over brevet, men det er licens-snyderne, de skal rette deres vrede mod, da de er grunden til, at vi bliver nødt til at skrive til alle. De der har "rent mel i posen" kan dog tage brevet og det efterfølgende besøg helt roligt, fordi de ikke bryder reglerne,” siger hun.
http://presse.dr.dk/presse/Article.asp?articleID=2...
#9 Outbound Sith 19 år siden
Jeg synes også, at licens er noget skidt, men det fritager mig jo ikke for at betale den.
#7 "som de hidtil har kørt praksis, så har det faktisk ikke ud fra en personlig optimeringsfilosofi kunnet svare sig at betale licens."
Præcis! Det er jo derfor, de har ændret praksis...
Fox Mulder
#10 filmz-Bruce 19 år siden
Så helt fint, hvis dem som snyder får sved på panden og bøder.