Gravatar

#51 Richard Burton 12 år siden

Clintens Obama tale bør nu være fuldkommen slettet fra hukommelsen.

Ingen kan som Bill Clinton på et splitsekund fjerne års politikerlede fra hukommelsen og give én illusionen om, at det at være en del af politikerstanden, er det mest ærværdige job på jorden.

Fuck, hvor er han god! Hvor er han en retorisk nydelse at lytte til. Og hvor snakker han bare "op til folk". Disse 50 minutter indeholder flere følelsesmæssige højdepunkter, end Lassie, Rocky og Sound of Music til sammen.

11/10
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#52 mr gaijin 12 år siden

#51 God, solid stemmeflyttende retorik. Dog med en pæn mængde ad hominem eller ad absurdum, men meget lidt sammenlignet med det republikanske.

Og så har den rent faktisk information. Jeg kendte ikke til studenterlånsreformen, for eksempel.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#53 frahm-2 12 år siden

akerman (50) skrev:
Indtil videre er jeg den eneste i denne tråd der har fremlagt noget der ligner et sagligt bevis. Så måske du burde gå i rette med de folk der tidligere i tråden, uden skyggen af dokumentation, hurtigt får kaldt #1 en idiot mv.

Jeg synes nu ellers at jeg fik fremlagt et rimeligt godt argument for hvorfor dette "bevis" ikke nødvendigvis kan bruges som sandhedsvidne i denne diskussion. Selvom jeg medgiver at det er en interessant undersøgelse.
Jeg har også svært ved at se hvorfor jeg skal gå i rette med nogen der kalder andre for idiot, da det jo næppe er et så sagligt argument at det fortjener et svar.

akerman (50) skrev:
Hvis man er i tvivl om hvorvidt de danske medier er venstredrejede, kan man blot kaste et blik på hvordan de dækker amerikansk politik generelt, både nu og tidligere. Der er er ikke meget tvivl om hvem der er "de gode" og hvem der er "de onde" i mediernes øjne, af demokraterne og republikanerne.

Det er jeg nu ikke helt enig i, men der er jo heller ikke nogen tvivl om at republikanerne er ret ekstreme i forhold til danske holdninger og dansk politik. Hvis de var et dansk parti ville de befinde sig meget, meget langt til højre, især hvis vi kigger på tea-party delen af partiet. Derfor er det måske ikke så mærkeligt at der bliver gået lidt kritisk til dem engang i mellem. Det må vel også være svært for selv den mest ideologiske venstremand at sige ja til dødsstraf og forbud mod abort.
Generelt tror jeg dog mere at det er fordi at det bare er en bedre historie at interviewe nogle tosser fra Alabama end det er at tale med nogle demokrater fra det lokale menighedsråd et sted i New York.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#55 frahm-2 12 år siden

Synes egentlig at hun bakker lidt op om min pointe om at det mere handler om at det republikanske freakshow egentlig bare er en god (og underholdende) historie.
Jeg vil dog til artiklen sige at et konservativt medie som Berlingske bestemt også har en dagsorden når de laver en artikel om at den danske dækning er venstreorienteret, så ligefrem at sige "I rest my case" er måske lige i overkanten.

Så vil jeg også gerne lige indskyde en at når man diskuttere danske mediers dækning, så kunne det være ret interessant at se på dækningen af sagen om restaurant Vejlegården, hvor dækning over en bred kam må siges at have været yderst højreorienteret.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#56 doom WAD 12 år siden

gi-jones (48) skrev:
#46: Nu var det jo ikke mig der først begyndte at smide det ord omkring...

Du giver ikke mening.
Gravatar

#57 doom WAD 12 år siden

gi-jones (48) skrev:
#46: Nu var det jo ikke mig der først begyndte at smide det ord omkring...

Du giver ikke mening.

For det første bruger jeg den betegnelse helt relevant, idet jeg antager, at vi trods alt kan være enige så langt, at det er troll-agtigt at kaste idiot-betegnelser af sig online, gemt bag tastaturet, blot fordi man er uenig.

For det andet smider jeg det ikke omkring. Jeg brugte det en gang, hvorvidt som nævnt var relevant.

For det tredje burde at blive kaldt en idiot rettelig have affødt en noget voldsommere reaktion end blot at kalde ham en troll.

For det fjerde var du slet ikke en del af den diskussion, før du selv kommer ind fra højre (eller nærmere venstre) og kalder antyder at jeg er en troll. Du er da velkommen til at give dit besyv med, men så må du også gerne forklare dit nærmere.

For det femte er det vist nærmere dit selv troll-pilen søger mod, når du "smider det ord omkring" uden at ville forklare dig nærmere, trods opfordring.

Hvis du rettelig bare mener, at du og jeg ikke deler værdisæt, så er det en ærlig sag at indrømme det og sige, at du var for kæk ved tastaturet, da du indikerede jeg er en troll, frem for at fortsætte med en hændervaskende smartnesskommentar. Uenighed er trods alt lovligt og vel nærmest en grundsten i et demokrati. Men det gør altså ikke modparten til en troll.
Gravatar

#58 doom WAD 12 år siden

Slettet - dobbelt indlæg
Gravatar

#59 gi-jones 12 år siden

Doc Doom (57) skrev:
Du giver ikke mening.
Endnu en grundlovssikret rettighed vi deler.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#60 doom WAD 12 år siden

Der er travlt ved opmærksomhedsaflednings-håndvasken, hva' Gi-Jones? Trist smartnesssæben ikke rigtig ta'r ved.

Som du så rigtigt skriver, så deler vi retten til ikke at give mening. I modsætning til dig gør jeg blot ikke brug af den.

Hvis du genlæser tråden ovenfra, så er det ret morsomt, at du betegner mig som troll men ender med at være trolden. Og træk nu blot jeg-skriver-bare-sådan-fordi-jeg-ikke-gider-bruge-tid-på-dig-kortet. Det vil du ikke være den første der har gjort. Sov nu godt.

Skriv ny kommentar: